Gå till innehåll

FLT - 20/40 superaggressiv


unreal

Recommended Posts

Game #513371044: Texas Hold'em Limit ($20/$40) - 2005/06/15 - 12:49:32 (ET)

Table "Azure" Seat 1 is the button.

Seat 1: LaCubana ($1416.50 in chips)

Seat 2: -TURDU- ($3316.52 in chips)

Seat 3: PurplHaze ($2274 in chips)

Seat 4: toothpick ($484 in chips)

Seat 5: LoisLane ($817 in chips)

-TURDU-: posts small blind $10

PurplHaze: posts big blind $20

----- HOLE CARDS -----

dealt to PurplHaze [2c Qc]

toothpick: folds

LoisLane: folds

LaCubana: folds

-TURDU-: raises $30

PurplHaze: calls $20

----- FLOP ----- [Kc 6c 9s]

-TURDU-: bets $20

PurplHaze: raises $40

-TURDU-: calls $20

----- TURN ----- [Kc 6c 9s][Ks]

-TURDU-: checks

PurplHaze: bets $40

-TURDU-: raises $80

PurplHaze: raises $80

-TURDU-: calls $40

----- RIVER ----- [Kc 6c 9s Ks][As]

-TURDU-: checks

PurplHaze: checks

----- SHOW DOWN -----

-TURDU-: shows [Ts Jh] (A Pair of Kings, Ace high)

PurplHaze: shows [2c Qc] (A Pair of Kings, Ace high)

PurplHaze collected $397 from Main pot

----- SUMMARY -----

Total pot $400 Main pot $397 Rake $3

Board [Kc 6c 9s Ks As]

Seat 1: LaCubana (button) folded before Flop (didn't bet)

Seat 2: -TURDU- (small blind) lost

Seat 3: PurplHaze (big blind) showed [2c Qc] and won ($397) with A Pair of Kings, Ace high

Seat 4: toothpick folded before Flop (didn't bet)

Seat 5: LoisLane folded before Flop (didn't bet)

****HAND ENDS****

 

Några tankar?

Btw finns det nån fin hand converter som gör om från PT?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du gör rätt han gör fel eftersom du vinner pengarna. Nej men skämtåsido skulle jag iaf lagt mig vid omslaget på turn men du vissar tydligen du gjorde rätt.

Jag antar att du inte märkt att unreal har färgdraget i en pott på 7BB för där går det inte att folda färgdraget.

 

Konversationen går väl något i stil med det här:

 

SB: Jag har kort jag vill spela.

BB: Jag också.

 

-Flopp-

 

SB: Jag har samma kort som innan ungefär.

BB: Jag har par, drag eller kanske esshög.

SB: Jag har ingen superstark hand, men ett drag, lågt par, ess-hög eller möjligen ett monster.

 

-Turn-

SB: Jag har samma kort som innan.

BB: Jag har samma kort som innan.

SB: Jag kom just på att sannolikheten att du har en kung just halverades så jag höjer en del av mina par, något drag och naturligtvis mina monsterhänder.

BB: Du, jag tror inte på du har en monsterhand här, varför skulle du ha det? med TP och liknande hade du ju trebetat floppen. Själv sitter jag på något hyffsat stabilt som andraparet med bra kicker, en kung och kanske något drag.

SB: Ok då, du har väl en riktig hand, och mina kort är inte så starka, jag har ett par eller ett drag. Har jag ett par så synar jag definitivt ned.

 

-River-

SB: Jag har inget särskilt men jag kommer syna med mina par.

BB: Jag har inte heller något särskilt och jag är rädd för att esset parade dina missade färgdrag eller överkort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan säga att jag trodde det fanns en bra chans att han hade A-high eller två spader(vilket han väldigt ofta skulle höja på turn med). Så med min 3bet ville jag få A-high att folda (antingen på turn eller river) och dessutom fanns det en liten chans att Q-high står mot dom drag han kan ha. Och när esset kom på river så checka jag bakom, då dom enda händer jag skulle vilja/kunna få bort är QJs/QTs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fin hand ;)

 

när du krämar på så pass rejält på turnen måste du tro att han kan släppa sin hand va? jag hade nog synat och förmoligen foldat rivern, beroende på vad du har för read på motståndaren. - läste ditt inlägg ovan som besvarade detta

 

detta måste ju vara årets trådpingis tråd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan säga att jag trodde det fanns en bra chans att han hade A-high eller två spader(vilket han väldigt ofta skulle höja på turn med).

Ingen chans att få honom att folda exempelvis 33 eller så alltså?

 

Alldeles för många spelare, även på middle-limit har svårt att släppa händer överhuvudtaget, dom synar ner även om dom vet att dom kommer torska verkar det som, eller så är deras bedömingar sjukt dåliga. Tror iaf dom flesta synar ner me 33 där eftersom potten blivit "för" stor för dom att folda. Men var säker på att han inte skulle ha en sån hand, han hade inte höjt den på turn, utan synat ner. Hans turn-R indikerar att han har en stark hand eller ett drag, dvs ingen "OK" hand som ett litet par.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans turn-R indikerar att han har en stark hand eller ett drag, dvs ingen "OK" hand som ett litet par.

Ok, jag sorterar in essen lite i samma kategori där. Båda är ju händer som vanligen betalar ett bet till på rivern om de synar på turn och inte har så himla många outs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...