Gå till innehåll

NFL och annan betting med berghet


berghet

Recommended Posts

vågar man sig in i denna dagbok för första gången åsså direkt åker man på en spoiler...puckad man e (är på jobbet och ska titta senare, hustun missade dock spela in första matchen så inte så farlig spoiler kanske).

finfin tråd, ska försöka lägga in lite kommentarer till nästa söndag. Brukar ha hunnit se färdigt matcherna till typ lördag så innan dess vågar jag inte gå in.

Tips är att kolla in collegematcherna oxå, minst lika kul.

 

riktigt riktigt fina matcher ikväll/natt. Hoppas löjligt mycket på att Eagels vinner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 232
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

vågar man sig in i denna dagbok för första gången åsså direkt åker man på en spoiler...puckad man e (är på jobbet och ska titta senare, hustun missade dock spela in första matchen så inte så farlig spoiler kanske).

finfin tråd, ska försöka lägga in lite kommentarer till nästa söndag. Brukar ha hunnit se färdigt matcherna till typ lördag så innan dess vågar jag inte gå in.

Tips är att kolla in collegematcherna oxå, minst lika kul.

 

riktigt riktigt fina matcher ikväll/natt. Hoppas löjligt mycket på att Eagels vinner.

 

trevligt med lite läsare!

kom gärna med tankar och kommentarer, all hjälp behövs som du kanske ser! :lol:

btw, du kanske till och med kan få mina lag att sluta kasta interceptions i slutet av matcherna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow, vilken underhållning det bjöds på i mtachen Colts - Patriots! Colts höll på göra en härlig vändning men Peyton Manning kastade sin andra interception för matchen! Så sjukt att göra det i just detta läge, när de har alla odds på sin sida, Field goal position säkrat och han var inte under allt för mycket press. Riktigt synd, hade inte vart fel att sätta alla bet som jag verkligen trodde på.

 

Jaja 5/6 ska man inte klaga på, men som sagt, Colts seger hade gett fina pengar. Och Saints såg även de riktigt fina ut idag, trodde Bush skulle vara tillbaka men så blev inte fallet. Men han lär vara med nästa vecka och då kommer vi verkligen att få se ett New Orleans Saints att passa sig för. Brees var lika bra som vanligt, hur kan man inte gilla honom. :-D

Saints vinner Super Bowl till 15 gånger pengarna betade jag i Onsdags(?) och tror verkligen att de blir att räkna med, de levererar alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd på ditt ML-spel på Colts, de hade verkligen momentum, och hade ju minst OT. Men var riktigt bra underhållning som sagt.

 

Sitter Giants +3.5 till den sena matchen. Känns som att det kan gå lite hursomhelst dock, men bör bli en riktigt bra match i allafall.

 

Aa det kändes lite surt såklart, såg ju garanterat ut att bli OT minst.

Som du säger, kan sluta lite hur som helst inatt, men hoppas på en ny show signerat Michael Vick :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har senaste dagarna suttit och kollat lite resor till värmen, orkar inte med snön och kylan. Asien är det som lockar, Filippinerna, Thailand och Vietnam framför allt. Vi får väl se hur det blir med det, måste ju hitta en respartner också!

 

Imorgon är det faktiskt tre matcher i NFL.

NE - DET

NO - DAL

CIN - NYJ

 

På förhand känns Saints och Patriots som fina bets. Linjen på saints låg bara på -3, vilket för mig är väldigt lågt. Ska kolla lite mer på det senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte precis en liten bet på Barca 3-0 och barca HT/FT! visserligen små bet på båda men alltid härligt att sätta resultatet. missade dock på Man Utd där jag trodde på 2-0 till manchester, slutade 1-0.

 

nu blir det till att reka inför morgondagens nfl. Saints -3,5 är ju spikad känns det som.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar lite på Lions faktiskt, de har täckt spreaden i alla sina 4 hemmamatcher denna säsong. En annan rätt intressant sak är att Patriots är ett stort public play, men spreaden har sjunkit till 6.5, vilket nästan får mig att vilja ta Patriots.

 

Tom Brady är också listad som Questionable. EDIT: Står som Probable nu, så han lär i varje fall spela.

 

Funderar även på Cowboys, får även där se hur linan rör sig, tror mycket väl att man kan få närmare 4.5/5 vid matchstart, annars gillar jag Saints -3.5, alternativt -3.

 

En annan tanke är att teasa ner Patriots, Jets och Saints i en trippel, då de mycket väl alla kan vinna. Får se hur jag gör imorgon, men någonting ska man väl spela. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar lite på Lions faktiskt, de har täckt spreaden i alla sina 4 hemmamatcher denna säsong. En annan rätt intressant sak är att Patriots är ett stort public play, men spreaden har sjunkit till 6.5, vilket nästan får mig att vilja ta Patriots.

 

Tom Brady är också listad som Questionable. EDIT: Står som Probable nu, så han lär i varje fall spela.

 

Funderar även på Cowboys, får även där se hur linan rör sig, tror mycket väl att man kan få närmare 4.5/5 vid matchstart, annars gillar jag Saints -3.5, alternativt -3.

 

En annan tanke är att teasa ner Patriots, Jets och Saints i en trippel, då de mycket väl alla kan vinna. Får se hur jag gör imorgon, men någonting ska man väl spela. :)

 

Lions verkar ha en del skadeproblem, framför allt i sin defensive line. Även Scheffler och Best kan missa matchen. Brady däremot brukar alltid stå med på listan pga sin axel. Han hade haft problem med foten också såg jag men verkar som att han ska spela.

 

Tycker hcp spelet lockar där faktiskt. Kommer nog bli ett par bets här, måste få lite mer info nämare matchstart ang Brady bara, man kan aldrig vara för säker.

 

Saints gillar jag starkt! Vet inte riktigt varför de står i 1.53 på ML, känns som ett riktigt bra odds. Brees och Colston är glödheta (ni som såg senaste matchen vet att de bara behövde dra iväg en punt en enda gång) och Reggie Bush är troligtvis tillbaka. Han var nära att starta senast men Payton bestämde i sista stund att vila honom, han sa dock att det är troligt att han startar nu och Bush själv säger att han känner sig bra och är grymt sugen. Shockey är dock osäker med en revbens skada.

Även om Dallas vann med 16p senast mot Lions så gjorde de ingen höjdarmatch, fick en hel del gratis.

Här kommer jag nog att slänga in ett par bets, ML, HT/FT och hcp -3,5 lockar enormt. Kan även slänga in ett hcp -8,5 om rätt odds ges.

 

lutar åt jets i den sena matchen också, bengals spelade bitvis riktigt bra förra matchen, men bröt ihop totalt i andra halvlek. Vet inte vad som hände. Nu har de ingen chans att gå vidare och känns som att de kan vara lite uppgivna, TO och Ochocinco verkar dock på hugget och vill visa Jets corners vad som gäller har det sagts. Om de håller samma klass som örsta halvlek mot Bills så är jag inte säker på att Jets klarar spreaden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spel på första matchen:

Patriots -6,5 @ 1,95

Patriots HT/FT @ 1,78

Patriots -6,5/Under 50.5p tot @ 3,75

Och liten chans bet på Patriots -12,5 @ 2,88

 

Spel i fetstil = top picks

 

Spel till senare matcherna kommer, senare.

 

edit: la in två kombi också

Philadelphia Eagles, New England Patriots, New Orleans Saints @ 3,01

New England Patriots, New Orleans Saints, Pittsburgh Steelers, Philadelphia Eagles @ 4,04

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tog ett litet bet på Patriots -6.5, kanske går rakt in i fällan nu och Lions täcker spreaden, men känns som att man måste testa den, speciellt då Brady är ruggigt bra på att täcka spreads. Tar även U50.5.

 

Drog ihop en teaser, liten insats;

Patriots +0.5, Patriots U57.5, Saints +3, Saints U56.5 och Jets -2.5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Suck, Shaun Hill springer för två first downs, varav en var 3rd down. Han är ju inte direkt någon Vick, så snabbt går det fan inte...

 

ok...sjukt.

7p skiljer nu, så 14 upp för att täcka spreaden. Får se hur det slutar.

edit: SÅJA, fick vi en interception med oss iaf. TD nu TACK!

edit2: härlig 79yrd TD pass av Brady, lika nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...