Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

***** Hand History for Game 2210603928 *****

$100 NL Hold'em - Wednesday, June 15, 12:12:43 EDT 2005

Table Table 37236 (6 max) (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: CowboyNoone ( $356.89 )

Seat 6: tykepo ( $135.38 )

Seat 5: Lureri ( $133.05 )

Seat 3: MarcSun ( $101.62 )

Seat 4: kaion83 ( $65.65 )

Bordsstämning

Suttit vid bordet ett bra tag och spelat ganska löst. Stulit många potter.

CowboyNoone posts small blind [$0.5].

MarcSun posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to tykepo [ Kc Jd ]

kaion83 calls [$1].

Lureri calls [$1].

tykepo raises [$4]. <--- KJo funkar fint att raisa med om man vill ha en lös image. Vill ta kontroll över potten.

CowboyNoone folds.

MarcSun folds.

kaion83 folds.

Lureri calls [$3].

** Dealing Flop ** [ 9c, 7c, 9h ]

Lureri checks.

tykepo bets [$5]. Ingen träff, men floppen känns ganska ofarlig. Potten ligger på 10$. Nöjer mig med att betta halv pott.

Lureri calls [$5].

** Dealing Turn ** [ 5h ]

Lureri bets [$15]. Varför skulle han betta ut denna? Satt han på nia skulle checkreaise lätt vara att föredra, om han nu inte tror att jag hat träffat. Brukar köra det här spelet ibland med syn på flop för att kunna bluffa ut turn.

tykepo raises [$30].

Lureri folds.

tykepo does not show cards.

tykepo wins $63.5

Raisar han här och får han att folda. Spelet känns dock riskabelt då man vid missread förlorar stora delar av stacken. Lönande spel?

Postad

Helt beroende på vilken read du har på killen. Om du vet att han är en kille som gärna försöker sno åt sig potter så är ju raisen rätt. Är han den tighte så kan man ju dra på bromsarna med sin K-hög på turn.

Lönande spel eller inte är en bra fråga. Varierande från pot till pot? ;)

Postad

Tycker du måste raisea mer om du ska raisea. Du ger han minst 4:1 i potodds på turn, inte många händer han lär släppa där. Han kanske semibluffar ett färgdrag?

Postad
Tycker du måste raisea mer om du ska raisea. Du ger han minst 4:1 i potodds på turn, inte många händer han lär släppa där. Han kanske semibluffar ett färgdrag?

Jo, tänkte att han möjligtvis sitter på färgdraget. Men skulle jag raisa mer blir jag ju i princip pott committed med K-hög. Inte kul =/

Ifall han hade synat hade jag nog ställt in på river, om det inte kommit en klöver.

Postad

Hmm, om man har bra reads osv så kan man ju bluffa en bluff. Sånt är ju väldigt situationsanpassat eller vad man ska säga.

Vet att jag i en period började reraisa folk hela jävla tiden när jag anade att dom bluffade... Trodde att jag skulle kunna köpa varenda pott i princip ;)

Det var iaf inte +EV på det spelet kan jag tala om ;)