Gå till innehåll

Teh_MoUsE -


Teh_MoUsE

Recommended Posts

  • Svars 151
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jätteroligt att åka t gbg , äta på max när man inte ens är hungrig. f.ö var det säkert 10 poliser som var inne och åt där samtidigt :-P kollar igenom Sverige-Tyskland där tyskarna har sitt b-lag som ändå rullar ut svenskarna och för matchen precis dit dom vill. fattades lite spets tyvärr så blev inga mål. Att sverige ska göra mål utan Zlatan var väl ca 1,04 i odds. Tråkigt match rakt igenom och mest jubel kom när Gernt (stavning?) byts in i 87e minuten....

 

Toppen av allt tänker man inte på att det är november och kallt som bara den och åker utan långkalsonger och i kalla skor. Fötterna fryser fortfarande...

 

Du menar väl tvärtom, att oddset att sverige gör mål utan zlatan är skyhögt? ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med om en riktig skrämmande upplevelse idag som jag tänkte dela med mig..

 

Åkte först med pappa för att hjälpa till att bära möbler, kommer hem lite småstressad till träningen och yrar runt i huset lite. Saker som att hämta plånboken på rummet klarar man inte ens av, utan går till rummet gör något annat och går ut igen :-) Bilen startar inte (antagligen för det är kallt, 95% säker på det) får då istället ta Mammas bil och köra iväg med.

Jag och min bror sätter oss och kör iväg till träningen. Är ca 1 mil till Idrottshallen så tar 10-15min att köra. Vägen till träningen är till stor del av en landsväg med klar sikt som man i dagsljus gärna gasar upp till 110km/h eftersom det är roligt. ni fattar..

Ligger väl i 80-90km/h denna gången eftersom det är mörkt och snöar dessutom en aning. Närmar oss en bil och får slå av helljuset, inte läge att köra om heller utan får ligga i 70km/h som den andra bilen. Ligger och fiskör efter bilen på hyffsat avstånd då plötsligt brorsan ropar ÄLG!!!!, som en ren reflex drar man bromsen men tror inte jag hann bromsa en meter innan älgen semikrossat hela framrutan och glassplitter över hela kläderna och fick dessutom en hel del i munnen som jag spottar ut så mycket det går. Kollar ut genom rutan och ser älgen springa iväg ut på åkern och mot skogen. De var en tjur som säkert vägde 300-400kg :shock: såg tyvärr inte hur många horn den hade.

Svårt att inte tänka på vad som hade hänt om man kört i de vanliga 100-110km/h och älgen hade kommit :rolleyes: eller om min lite mindre bil hade startat och jag kört den istället? Då hade älgen garanterat krossat framrutan helt och hållet och antagligen dödat någon utav oss :oops: Kanske till och med hade räckt med att bilen framför inte hade varit där och vi kört i de 80-90km/h. Riktigt äcklig upplevelse såhär i efterhand och är glad jag lever :-) Blir som sagt mycket "tänk om" när sånt här händer och funderingar kring livets mening.

 

Otäckt sånt där. Klart det blir mycket tänk om när sån skit händer fast hade ni kört i 110 som vanligt så hade ni ju troligtvis passerat stället älgfan korsade innan han kom dit så då hade det ju inget hänt. Så egentligen borde det va den sölige filuren i bilen framförs fel ;-) Å de va säkert en bög...

 

 

:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det som e grejen vad jag har för mig med att krocka med en älg är ju att de har så långa ben att krockar du med en älg som lyckas ta sig framför bilen så får du in hela kroppen genom vindrutan och således är det godnatt, nu plocka ni den med främre hörnet av bilen som jag förstod det och således klarade biffen rätt bra.

 

Grattis till ett extra liv mannen, ta hand om det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Entraction $200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1043793

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $365.13

BB: $229.57

 

Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 6 :spade: T :spade:

Hero raises to $4, BB raises to $16, Hero calls $12

 

Flop: ($32.00) 8 :spade: 4 :diamond: 2 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.00, BB calls $16

 

Turn: ($64.00) 5 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $38.00, BB calls $38

 

River: ($140.00) 9 :diamond:(2 players)

BB checks, Hero bets $295.13, BB calls $159.57 all in

 

Final Pot: $459.14

Hero shows 6 :spade: T :spade:

BB shows K :heart: A :diamond:

BB wins $458.39

(Rake: $0.75)

 

Hur spelade du där igentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

-------------------

 

Entraction $100.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1022593

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $116.25

BTN/SB: $91.47

 

Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with T :spade: T :diamond:

BTN/SB raises to $3, Hero raises to $9, BTN/SB calls $6

 

Flop: ($18.00) 4 :heart: 4 :club: 9 :club:(2 players)

Hero bets $11.00, BTN/SB calls $11

 

Turn: ($40.00) 3 :spade:(2 players)

Hero bets $23.00, BTN/SB calls $23

 

River: ($86.00) 9 :spade:(2 players)

Hero bets $64.50, BTN/SB calls $48.47 all in

 

FI satt med 45o

 

C/C river imo.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...