Gå till innehåll

NLT - AKo, svårt(?) beslut pre-flop

Recommended Posts

Postad

En hand från min session idag. Pekken är maniac. Kakktuss har jag inte sett nåt speciellt av.

Game: Texas Holdem

Game number: 387045872

Date: 6/14/2005 7:05:47 PM

Game: 387045872: Table: Red Tag

Normal Table No Limit 0.20/0.40

Rake: 0.30

Seat: 1 Nymand

Seat: 2 Jonkzor123 Täcker båda fi.

Seat: 3 Pekken ~$6 i stacken.

Seat: 4 Henrik_7

Seat: 5 gamblob

Seat: 6 kakktuss ~$10 i stacken.

Seat: 7 nipple_tank

Seat: 8 sss_2005

Seat: 9 Johannesson

Seat: 10 pellinore (Dealer)

Jonkzor123 [ K :diamond: , A :spade: ]

------------------

OpeningBetRound

------------------

Nymand : Posts small blind 0.10

Jonkzor123 : Posts big blind 0.20

Pekken : Calls for 0.20

Henrik_7 : Calls for 0.20

gamblob : Folds

kakktuss : Raises for 0.40 Dubblar bb, alltid jobbigt med dubblingar i och med att det kan betyda halv taskig hand som KJo eller ett "slowplayat" monster som AA/KK. Och självklart händer där emellan.

nipple_tank : Folds

sss_2005 : Folds

Johannesson : Folds

pellinore : Folds

Nymand : Folds

Jonkzor123 : Raises for 1.20 Sitter på bb med AKo, en som dubblat från MP, jag raisear med ungefärlig pot

Pekken : Went all-in 5.65 Limpar sen all-in, killen har tidigare varit all-in med 79o i en pot med massa action pre-flop. Helt klart maniac.

Henrik_7 : Folds

kakktuss : Calls for 5.45 Han synar, ingen direkt read på honom.

Här undrar jag vad jag ska göra med AKo. Jag tänker att killen som synar Pekkens all-in vet nog att Pekken är en maniac och därför kan syna med medium PP alt. AK, AQ. Självklart kan han sitta på AA/KK. Men känns som han borde kunna ha fler händer än så. Han har bara $5 kvar i stacken efter sin syn. Vad gör ni i detta läge?

Postad

Höjer all in. Du får fina odds med en bra hand. Däremot ser Pekkens spel preflop mer ut som AA eller KK än kaktusens, då han limpar UTG och sen gör en kraftig reraise. Men är han maniac kan han ju få för sig att göra så med vad som helst.

Postad
Höjer all in. Du får fina odds med en bra hand. Däremot ser Pekkens spel preflop mer ut som AA eller KK än kaktusens, då han limpar UTG och sen gör en kraftig reraise. Men är han maniac kan han ju få för sig att göra så med vad som helst.
Pekkens spel hade ju luktat AA om han inte var en maniac :P. Men frågan är egentligen var kakktuss har för hand. Han synar en maniac borde utöka hans HD. Varför synar han bara? Har han ett monster och vill ha med mig i potten? Vill han se floppen så billigt som möjligt? I och med att jag är kvar att agera och re-raiseade honom förra gången kanske han tror att jag kommer gå all-in om han bara synar? Vad säger ni? +EV att trycka i detta läge?