haneberg Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Boss Media - kr5 NL - Holdem - 10 players Hand converted by PokerTracker 3: http://www.pokertracker.com CO: k392.50 Hero (BTN): k943.20 SB: k538.26 BB: k482.50 UTG: k633.65 UTG+1: k552.50 MP: k1,451.52 MP+1: k2,114.14 MP+2: k2,037.72 LP: k992.50 SB posts SB k2.50, BB posts BB k5.00 Pre Flop: (k7.50) Hero has Ts Th fold, fold, MP raises to k20.00, fold, fold, fold, fold, Hero calls k20.00, fold, fold Flop: (k47.50, 2 players) Tc Jd Kd MP bets k23.75, Hero raises to k47.50, MP raises to k190.00, Hero calls k142.50 Turn: (k427.50, 2 players) 2c MP bets k350.00, Hero???? Fi är relativt tight 2 syner på 22 händer Citera
JohahH Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Ja antingen är du slagen av J-J eller K-K (A-Q) eller så slår du massa händer som A-A, A-K och K-Q. Känns alldeles för vekt att folda trissen och med tanken att det bara gäller ett inköp så är det nog bara trycka in utan större tvekan. Visst kommer du vara slagen en hel del gången, but shit happens.... Citera
Bubblan Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Ja antingen är du slagen av J-J eller K-K (A-Q) eller så slår du massa händer som A-A, A-K och K-Q. Känns alldeles för vekt att folda trissen och med tanken att det bara gäller ett inköp så är det nog bara trycka in utan större tvekan. Visst kommer du vara slagen en hel del gången, but shit happens.... Jag skulle vilja lägga in KJ och QQ i rangen också, där leder vi stort. Citera
JohahH Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Jag skulle vilja lägga in KJ och QQ i rangen också, där leder vi stort. Klart han kan ha dessa också, men med hänvisning av tight så skippa jag ta med de händerna som troliga.... Citera
Bubblan Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Klart han kan ha dessa också, men med hänvisning av tight så skippa jag ta med de händerna som troliga.... Ja, men bara 22 händer spelade så svårt att veta hur tight han är på riktigt. QQ är ju en ok semibluff i det här läget. KJ känns relativt trolig mtp post flopspelet. A10 i ruter skulle också vara en helt ok hand att semibluffa med här. Men hursom så hade jag pushat, vi har ju outs om fi har en färdig stege. Har han högre set så ul. Citera
el_kryddo Postad 24 Oktober , 2010 Rapport Postad 24 Oktober , 2010 Gör man ingenting så kan man inte göra nånting fel - tima ut. Nämen det är väl bara att stoppa in. Citera
Mr.Lajban Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Syna turn känns väl bra... Citera
Bubblan Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Syna turn känns väl bra... För att sen lägga på river eller? Känns som all-in eller fold är de enda alternativen vi har här med tanke på floppspelet, turnbetens storlek och stackarnas djup. Citera
Soni Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Skulle skriva tack i chatten och sedan pushat. Citera
Fribbe85 Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Tycker flopspelet är tveksamt. Du synar hans raise på extremt blöt bräda, finns enormt mycket farliga kort som kan komma på turn. Jag tycker push på flopp är rätt standard. Men som spelat kommer egentligen drömkort på turn så då förstår jag inte vad du tvekar på. Antar du synar flopp med tanken att du leder... Citera
haneberg Postad 25 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Min tanke om hans spel var att han har AK eller AA. Han kan ju oxså ha AQ men är detta troligt med tanke på 4 beten preflopp? Citera
Bubblan Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Min tanke om hans spel var att han har AK eller AA. Han kan ju oxså ha AQ men är detta troligt med tanke på 4 beten preflopp? Det är väl ingen fyrbet preflop? Bara en raise ju? Fyrbet är väl raise, reraise, fyrbet. Han raisar 4xBB vilket väl är ganska standard när man villa raisa? Citera
Reaperboy Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 MP bets k23.75, Hero raises to k47.50, Hur tänker du? Citera
Soni Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Hur tänker du? Visste du inte att minraise är nöötttzz explo opti osv? Citera
FiSherman63 Postad 25 Oktober , 2010 Rapport Postad 25 Oktober , 2010 Min tanke om hans spel var att han har AK eller AA. Han kan ju oxså ha AQ men är detta troligt med tanke på 4 beten preflopp? http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/ Har du inte upptäckt ovanstående forumdel eller vad är det som gör att du väljer att inte posta där? Citera
haneberg Postad 26 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2010 http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/ Har du inte upptäckt ovanstående forumdel eller vad är det som gör att du väljer att inte posta där? Då får jag be om ursäkt då att jag postat i fel del... Citera
schumme Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Postad 26 Oktober , 2010 http://pokerforum.nu/forum/nyboerjarfragor/ Har du inte upptäckt ovanstående forumdel eller vad är det som gör att du väljer att inte posta där? Så nybörjare får inte posta frågor i handanalystråden, för fan, bruka allvar. Citera
Trillske Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Postad 26 Oktober , 2010 Håller med, att sen tro att 4bet betyder 4x open är kanske småskoj men faktiskt rätt vanligt. Gå allin på turn, flesta rivers suger. Citera
haneberg Postad 26 Oktober , 2010 Författare Rapport Postad 26 Oktober , 2010 Håller med, att sen tro att 4bet betyder 4x open är kanske småskoj men faktiskt rätt vanligt. Gå allin på turn, flesta rivers suger. Var lite ironisk när jag svarade ang. forumdelen:-D "4bet" blev lite fel formulerat:oops: Gick all in på turn btw Citera
Mr.Lajban Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Postad 26 Oktober , 2010 För att sen lägga på river eller? Känns som all-in eller fold är de enda alternativen vi har här med tanke på floppspelet, turnbetens storlek och stackarnas djup. Nej för att behålla den sämre delen av fi´s range såklart och sedan syna/ställa river... Finns t ex en och annan hand vi slår som fi kan tänkas folda på turn. Risken att han drar ut är liten... Hamnade dock i nästan identisk situation själv igår och då pushade jag turn. Stryk mot stege såklart och ingen hjälp på river Citera
schumme Postad 26 Oktober , 2010 Rapport Postad 26 Oktober , 2010 Nej för att behålla den sämre delen av fi´s range såklart och sedan syna/ställa river... Finns t ex en och annan hand vi slår som fi kan tänkas folda på turn. Risken att han drar ut är liten... Hamnade dock i nästan identisk situation själv igår och då pushade jag turn. Stryk mot stege såklart och ingen hjälp på river Jag pushar flopp här, typ alltid... Citera
Recommended Posts