Gå till innehåll

Holdem Manager SVS


malas

Recommended Posts

Hej har precis köpt holdem manager pro. Jag har installerat det och fått det att starta. Då jag lirar mestadels på Svenskaspel. Så fick jag lägga till "hand history" mappen som var dold. Efter att lagt till mappen tryck på "auto import files" (13h remaining) startat ett bord, så kommer inte huden upp. Som sagt jag har precis installerat HM. Så vad är det för basic man ska ställa in innan man får det att funka. Jag kan tex inte välja HERO, då ja söker på mitt nick kommer bara Ongame nicket fram. Jag har inte skrivit in player aliases.

 

Jag är helt nybörjare första gången jag startar holdem manager. Är det någon som kan ge en liten snabb guide vad man ska ställa in för att få det att funka. Kollat runt en hel del i "holdem manager tråden" men det blir mest rörigt. En sak jag fattat är att eftersom det är nya holdem manager så ska jag inte behöva ha "Hand converter" Jag tror säkert att det är fler en jag som har problem med SVS och holdem manager så alla svar i denna tråd är väldigt tacksamma

 

Mvh Marko

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej har precis köpt holdem manager pro. Jag har installerat det och fått det att starta. Då jag lirar mestadels på Svenskaspel. Så fick jag lägga till "hand history" mappen som var dold. Efter att lagt till mappen tryck på "auto import files" (13h remaining) startat ett bord, så kommer inte huden upp. Som sagt jag har precis installerat HM. Så vad är det för basic man ska ställa in innan man får det att funka. Jag kan tex inte välja HERO, då ja söker på mitt nick kommer bara Ongame nicket fram. Jag har inte skrivit in player aliases.

 

Jag är helt nybörjare första gången jag startar holdem manager. Är det någon som kan ge en liten snabb guide vad man ska ställa in för att få det att funka. Kollat runt en hel del i "holdem manager tråden" men det blir mest rörigt. En sak jag fattat är att eftersom det är nya holdem manager så ska jag inte behöva ha "Hand converter" Jag tror säkert att det är fler en jag som har problem med SVS och holdem manager så alla svar i denna tråd är väldigt tacksamma

 

Mvh Marko

 

https://www.flashback.org/sp23101155

 

Där hittade jag det när jag fixade min hud till svs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.flashback.org/sp23101155

 

Där hittade jag det när jag fixade min hud till svs.

 

Japp, jag har kollat den länken tidigare och jag har lagt till "hand history" mappen som var delvis dold. men jag får ändå inte huden att fungera.. men det kan väll säkert bero på att jag glömt ställt in något annat basic. men antar att det finns flera SVS-spelare som kan hjälpa mig/vi på forumet, med liknande problem

 

Alla svar är välkomna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det hända grejer. Efter att ha importerat alla händer så kunde jag välja mig som Hero (boss. Det kom då upp en svart ruta i vänstra hörnet. På poker bordet där det var massa $ tecken, och namn, Det kom dock inte upp något info om dom andra spelarna på 5max bordet

 

Sen klicka jag på table finder drog den röda pricken till bordet, då kom det upp en popup-ruta där det stod "this HUD detects tables by looking for the name of the owner of each window, it saves a list in the config/exenames.txt.file. You can add poker.exe to the list so all windows owned by poker.exe are detected as boss tables"

 

Yes/no - I bara farten klicka jag yes och den svarta rutan som va på bordet försvann. Vad ska jag göra, jag fattar inte riktigt det medelandet som kom upp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu börjar det hända grejer. Efter att ha importerat alla händer så kunde jag välja mig som Hero (boss. Det kom då upp en svart ruta i vänstra hörnet. På poker bordet där det var massa $ tecken, och namn, Det kom dock inte upp något info om dom andra spelarna på 5max bordet

 

Sen klicka jag på table finder drog den röda pricken till bordet, då kom det upp en popup-ruta där det stod "this HUD detects tables by looking for the name of the owner of each window, it saves a list in the config/exenames.txt.file. You can add poker.exe to the list so all windows owned by poker.exe are detected as boss tables"

 

Yes/no - I bara farten klicka jag yes och den svarta rutan som va på bordet försvann. Vad ska jag göra, jag fattar inte riktigt det medelandet som kom upp

 

Den svarta rutan som du såg är stats som gäller för hela bordet samt en liten lista med dom senast spelade händerna.

 

Statsen för spelarna låg antagligen under den svarta rutan, dom kan hamna fel första gången man spelar.

 

För att flytta på rutorna så kan du högerklicka och dra rutorna dit du vill ha dom. Deras position kommer sparas automatiskt och ligga rätt nästa gång du spelar. (Med en liten reservation för att det inte alltid fungerar helt felfritt på BOSS 5-max bord.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, men då svenskaspel nivån är 5max, hur ställer man in det i HM, det finns ju bara 6max?

 

Var evigheter sen jag spela 5-max så har inte provat i praktiken. Men i teorin bör det gå att göra så här. Om man inte spelar i minivy så roteras inte borden (åtminstone inte förr i tiden) så att man hamnar på samma plats på alla bord. Eftersom borden inte roteras så behöver inte inställningen du talar om göras överhuvudtaget utan du väljer bara alternativet -. Och spelar sen på dom större borden.

 

Möjligt att det går att få det att fungera på andra sätt nu för tiden, var som sagt länge sen jag spelade på borden i fråga.

 

Säg till om jag är oklar i min förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svaren, men då svenskaspel nivån är 5max, hur ställer man in det i HM, det finns ju bara 6max?

 

Du ställer in det på 10-max.

Jag är inte alls speciellt haxxig, men söker du efter info om HM o svs hittar du en del svar.

 

För övrigt sitter jag på samma plats på alla de bord jag spelar på på svs och har sparat hud:ens placeringar så inget konstigt händer. Vet inte om man kan göra på något annat sätt, men jag har inte lyckats med det iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lite problem med huden som jag inte förstår mig på, Hur får man så att man ser förkortningarna PFR :

 

Här är en bild.

hudta.png

Hur kan det stå 3-bet 0% (4) ?

 

Här är mina inställningar.

Vad ska man klicka i för att kunna se förkortningarna.

 

http://img695.imageshack.us/img695/2652/hud1.png

 

Vad menar du? Var vill du se PFR och vilka förkortningar menar du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Huden det står ju tex 63/30/15

 

Jag vill kunna se PFR:63/CB:24/HD:260

 

Och sen hur kan det stå 3-bet 0% och 3 inom parentes som jag hade 3 bettat 3 händer fast jag inte hade det?

 

Händerna inom parentesen är hur många gånger du haft tillfälle att i detta fall 3-betta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händerna inom parentesen är hur många gånger du haft tillfälle att i detta fall 3-betta.

 

Okej tack så mke då vet jag. Jag tänkte eventuellt ominstallera HM,

eftersom graferna visar helt galet fel. Så hade jag tänkt byta hand history mapp,

och sedan ominstallera och börja om på nytt, Kan man använda samma aktiverings kod som man gjorde när man installera det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp bara att köra samma och välja samma "dator". Koden gäller ju för två datorer.

 

 

Okejokej, efter att ha avinstallerat holdem manager och installerat det igen, så finns fortfarande alla händer kvar när jag väljer "hero" är det något mer man måste avinstallera?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 4 months later...

Min dator krashade hastigt och lustigt alldeles nyss och efter att jag startat om vill mitt HEM inte riktigt starta.. Får upp dessa medelandena och efter detta står den bara och "tuggar" där i "validating"

 

a32011110725P429b.jpg

 

Antar jag kanske måste instalera om HEM men då till frågan.. Om jag avinstalerar och sen installar igen, har jag då kvar all handhistorik?? Och vart ligger isf mina HUDs? Vore ju tråkigt att tappa dom oxå.. Testat att uppdatera programet utan önskad efekt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min dator krashade hastigt och lustigt alldeles nyss och efter att jag startat om vill mitt HEM inte riktigt starta.. Får upp dessa medelandena och efter detta står den bara och "tuggar" där i "validating"

 

a32011110725P429b.jpg

 

Antar jag kanske måste instalera om HEM men då till frågan.. Om jag avinstalerar och sen installar igen, har jag då kvar all handhistorik?? Och vart ligger isf mina HUDs? Vore ju tråkigt att tappa dom oxå.. Testat att uppdatera programet utan önskad efekt

 

 

Inga problem att databasen sparas, den ligger separat och finns kvar även om du tar bort HM.

 

Exportera HUD

http://faq.holdemmanager.com/questions/46/Import+%7B47%7D+Export+HUD+Layout

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga problem att databasen sparas, den ligger separat och finns kvar även om du tar bort HM.

 

Exportera HUD

http://faq.holdemmanager.com/questions/46/Import+%7B47%7D+Export+HUD+Layout

 

Tusen tack.. bara ett litet prob nu.. vart hamnar normalt de arkiverade händerna? fick ju importera om det hela och den fick typ bara med det jag spelat idag :oops:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...