Gå till innehåll

SNG Dagbok Nu med lite HH:s!


Ronken1491911767

Recommended Posts

***** Hand History for Game 53268615093 ***** (Poker Stars)

Tourney Hand NL Texas Hold'em - Thursday, November 25, 05:01:31 ET 2010

Table 335298834 1 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: pauljxx ( $1360.00 USD )

Seat 2: hherberet ( $1490.00 USD )

Seat 3: MrWafflés ( $1480.00 USD )

Seat 4: inSaniti7 ( $1500.00 USD )

Seat 5: muro19_1989 ( $1480.00 USD )

Seat 6: raulbeni ( $1500.00 USD )

Seat 7: EDUARDO4 ( $1690.00 USD )

Seat 8: anukalra ( $1500.00 USD )

Seat 9: VIPVLADIMIR ( $1500.00 USD )

MrWafflés posts small blind [$10.00 USD].

inSaniti7 posts big blind [$20.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MrWafflés [ Ks Ac ]

muro19_1989 calls [$20.00 USD]

raulbeni folds

EDUARDO4 folds

anukalra folds

VIPVLADIMIR folds

pauljxx folds

hherberet folds

MrWafflés raises [$90.00 USD]

inSaniti7 folds

muro19_1989 raises [$240.00 USD]

MrWafflés calls [$160.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 5h, Kd, Qc ]

MrWafflés checks

muro19_1989 bets [$340.00 USD]

MrWafflés raises [$1220.00 USD]

muro19_1989 calls [$880.00 USD]

** Dealing Turn ** [ Qs ]

** Dealing River ** [ 7c ]

MrWafflés shows [Ks, Ac ]

muro19_1989 shows [Qd, Jh ]

muro19_1989 wins $2980.00 USD from main pot

 

Jävla pajas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 59
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Så du sitter vid datorn i paus från pokern:)

Brukar själv göra det men kommit på att det inte är optimalt. Blir ofta att jag behöver en paus efter pausen:D

 

Vad är din setup när du spelar?

Antal bord? PT3 eller HEM? Cascaded, tiled eller stacked?

 

Kör 12 bord, HEM, Tiled. Brukar bli lite överlappande dock, men inte så det är jobbigt.

Ang pausen så håller jag med, mina kompisar som tvingar mig o spela med dem :-) . Annars brukar jag typ ta en promenad med hunden eller liknande

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oj vilken dag det har varit idag, varit hemma hela dagen så jag började nöta direkt, inom typ 1h-2h så hade jag tappat 20 inköp. Verkligen allt gick fel, tappade flera 80/20 lägen + 90% av alla coinflips(blev att man tilta bort några på slutet). Tog en paus och fortsatte nöta och lyckades ta igen + få ett plus på dryga 50$, bonus inräknat där. Jättebra värden nu på fredagskvällen, typ omöjligt och backa. Folk sitter och kör in det med anytwo typ hela tiden.

 

 

24/11 - 20$ + Antal spelade:25

25/11 - 15$ + Antal Spelade:33

26/11 - 50$ + Antal Spelade:111

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ta det lite lugnt en stund då:)?

 

Jo tänkte göra det, men det enda som var intressant på tv var beck. Och den hade jag redan sett, så blev att fortsätta nöta, lyckades hitta + tillslut.

 

24/11 - 20$ + Antal spelade:25

25/11 - 15$ + Antal Spelade:33

26/11 - 50$ + Antal Spelade:111

27/11 - 28.3$ - Antal Spelade:24

28/11 - 27.5$ + Antal Spelade:61

 

Lite community och sova nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jahap....det här med sovande gick sådär, försökte sova någon gång fram mot 01 tiden, men bekräftade snabbt att det aldrig skulle gå. Så jag har legat och kollat serier av olika slag till nu. Det blir en rejäl frukost nu, steka ägg o s v och tömma i mig ett par kopparkaffe så vi lyckas ta oss igenom dagen. Har tyvärr ett par lektion + ett besök på malmö högskola. Vi får väl se hur det går :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 53424042409 ***** (Poker Stars)

Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, November 28, 04:29:57 ET 2010

Table 336308337 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Mattisbest ( $4445.00 USD )

Seat 4: JG7612832 ( $1170.00 USD )

Seat 5: MrWafflés ( $1040.00 USD )

Seat 7: Harryneto ( $3930.00 USD )

Seat 9: ugotbeat23 ( $2915.00 USD )

Harryneto posts small blind [$75.00 USD].

ugotbeat23 posts big blind [$150.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MrWafflés [ Jh Ad ]

Mattisbest folds

JG7612832 folds

MrWafflés raises [$1040.00 USD]

Harryneto folds

ugotbeat23 calls [$890.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, 8h, 7s ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 2s ]

ugotbeat23 shows [Qs, 9s ]

MrWafflés shows [Jh, Ad ]

ugotbeat23 wins $2155.00 USD from main pot

 

Konstig call?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

***** Hand History for Game 53424042409 ***** (Poker Stars)

Tourney Hand NL Texas Hold'em - Sunday, November 28, 04:29:57 ET 2010

Table 336308337 1 (Real Money)

Seat 5 is the button

Seat 1: Mattisbest ( $4445.00 USD )

Seat 4: JG7612832 ( $1170.00 USD )

Seat 5: MrWafflés ( $1040.00 USD )

Seat 7: Harryneto ( $3930.00 USD )

Seat 9: ugotbeat23 ( $2915.00 USD )

Harryneto posts small blind [$75.00 USD].

ugotbeat23 posts big blind [$150.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to MrWafflés [ Jh Ad ]

Mattisbest folds

JG7612832 folds

MrWafflés raises [$1040.00 USD]

Harryneto folds

ugotbeat23 calls [$890.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 6s, 8h, 7s ]

** Dealing Turn ** [ 8s ]

** Dealing River ** [ 2s ]

ugotbeat23 shows [Qs, 9s ]

MrWafflés shows [Jh, Ad ]

ugotbeat23 wins $2155.00 USD from main pot

 

Konstig call?

 

Ja den var lite underlig. Fast ändå inte. Jag brukar också syna regs light som jag vet pushar löst.

Pushar du 45% i detta läge så gjorde han rätt.

Känns inte som att du pushar 45% däremot. Eller?

Många regs gör pusahr däremot för löst i många lägen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja den var lite underlig. Fast ändå inte. Jag brukar också syna regs light som jag vet pushar löst.

Pushar du 45% i detta läge så gjorde han rätt.

Känns inte som att du pushar 45% däremot. Eller?

Många regs gör pusahr däremot för löst i många lägen...

 

Mjo, såg att denna killen var ganska lös innan så jag "ville" nästan ha en call av han eftersom jag vet att i 90% av fallen så går jag in som favorit även om det inte är med så jättemycket. I detta läget så botten på min range är nog A8s/A9o+,55+/KQ,QJ,J10,Q,10(suit/off). Pushar inte särskilt löst tycker jag, känner att jag borde få mer creds för mina pushar än vad jag får, men det är nog nivån på motspelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad kul att få veta att en annan skåning i min ålder i Samma trakt spelar ;D var också på den SACO-mässan i Malmö förra veckan, fan vad bull det var. :) Ska börja grinda NL10 cashgame nu i veckan, på antingen Svenska Spel eller nya partnersajten comeon, där jag såg dom ahde något rakerace, kommer sätta in 1500 kr, sen har jag några hundra kronor på williamhill till turrar och lite randoms SnG's i mellanåt, var NL20£regg för någon månad sen på WH, klonkade en turre och vann 12 000 kr, blev pengakåt och började spela för högt utan HEM osv, så lyckades backa otroliga 5,6k på en månad, sen tog jag ut resten.. hade chans att ta tillvara på det där och göra något av pokern, om jag hade haft lite självdisciplin och inte varit en idiot. Menmen, nu stejkar en polare på mig, för han tror på mig, så blir att ta upp det nu igen och verkligen lägga ner tid och vara seriös, har inhandlat HoldemManager nu med! :) Men fan, sugen på att skypa eller något, eller diskutera lite poker över msn i mellanåt osv? Kul med någon som lirar någorlunda liknande stakes, samma ålder och här nere i Skåneland :D Kan fortsätta via PM om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan vad kul att få veta att en annan skåning i min ålder i Samma trakt spelar ;D var också på den SACO-mässan i Malmö förra veckan, fan vad bull det var. :) Ska börja grinda NL10 cashgame nu i veckan, på antingen Svenska Spel eller nya partnersajten comeon, där jag såg dom ahde något rakerace, kommer sätta in 1500 kr, sen har jag några hundra kronor på williamhill till turrar och lite randoms SnG's i mellanåt, var NL20£regg för någon månad sen på WH, klonkade en turre och vann 12 000 kr, blev pengakåt och började spela för högt utan HEM osv, så lyckades backa otroliga 5,6k på en månad, sen tog jag ut resten.. hade chans att ta tillvara på det där och göra något av pokern, om jag hade haft lite självdisciplin och inte varit en idiot. Menmen, nu stejkar en polare på mig, för han tror på mig, så blir att ta upp det nu igen och verkligen lägga ner tid och vara seriös, har inhandlat HoldemManager nu med! :) Men fan, sugen på att skypa eller något, eller diskutera lite poker över msn i mellanåt osv? Kul med någon som lirar någorlunda liknande stakes, samma ålder och här nere i Skåneland :D Kan fortsätta via PM om du vill.

 

Tja, va kul att man inte är ensam :-) . Har nött en heldel NL10, har ju gått sådär, plussat en del men har inte riktigt självdisciplinen att klara plussa i långa loppet tror jag. Därför jag gått över till SNG:s då jag känner att jag har en relativt stabil push/fold taktik.

 

Ang SACO-mässan så kan jag bara hålla med, fett bull. Det enda som var roligt vara att försvaret skickade sin "manligaste" kvinna för att representera försvarets högskola. Fet prilla så man såg den ligga nere vid tänderna och uppskjutet bröst och hade en blick som var väldigt clint eastwood inspirerat.

 

Ang stejken, tar dina polaren lite av dina vinster då eller? Varför stejkar han dig från första början?

 

Ang Skype. Låter kul, klart vi kan skypa och snacka lite händer och strategier, har några kompisar också som är stabila spelare som säkert är med också. Kan PM:a skype namn och sånt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fan det här med att dygna var inte riktigt min grej, klarade mig till kl 17 med hjälp av 4 koppar kaffe och en redbull, blev MÅNGA timmars sömn inatt.

 

Att dygna suger. Det är helt värdelöst. Alltid bättre att sova, hur lite det än blir, även om det så är 1-2 h så är det bättre än att inte sova alls, tro mig. Och jag har dygnat många gånger, de flesta för att jag har jobbat och inte haft så mycket val.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att dygna suger. Det är helt värdelöst. Alltid bättre att sova, hur lite det än blir, även om det så är 1-2 h så är det bättre än att inte sova alls, tro mig. Och jag har dygnat många gånger, de flesta för att jag har jobbat och inte haft så mycket val.

 

Ja, man blir väldigt inkapabel att göra något dagen efter. Kunde inte koncentrera mig på mina föreläsningar överhuvudtaget. Allt gick väldigt dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

November Måndas Resultat

 

Målet var 1100$ i rullen

Vid start(13/11) låg den på:425$

 

Har lyckats ta mig till:885$

Antal Spelade Turbo Sng:s spelade:1039

 

Varför har jag inte lyckats?

Tror inte det är för volym eller så, jag började ganska sent in i månaden också.

Mål för december

Få in mer volym på helgerna, det är då vi drar in dom större summorna

Spela lite bättre, kolla upp fler artiklar om turbo sng:s

Inte tilta över variansen

BR Mål för December:1600$

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...