Gå till innehåll

Köp en andel i Karl "all-in" Möller i WSOP!


KalleAnka

Recommended Posts

Är det bara jag som vill ha en större kick än ett positivt EV när jag lirar? Positivt EV visst, men hur mycket adrenalin alstras av att vinna 1/100 av vinsten? Blir ju inte ens miljonär om representanten skulle vinna hela skiten. Lika tråkigt som att vara med i ett V75-bolag med typ 30 andelar. Om man bara är ute efter positivt EV kan man väl fondspara istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 149
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är det bara jag som vill ha en större kick än ett positivt EV när jag lirar? Positivt EV visst, men hur mycket adrenalin alstras av att vinna 1/100 av vinsten? Blir ju inte ens miljonär om representanten skulle vinna hela skiten. Lika tråkigt som att vara med i ett V75-bolag med typ 30 andelar. Om man bara är ute efter positivt EV kan man väl fondspara istället...

 

I realiteten så handlar det ju om att du får 75% av en eventuell vinst som en - förhoppningsvis bra - spelare gör i en 10000-personers $100-turnering. Det tycker jag känns spännande.

 

"inte ens miljonär", nej stackars dig liksom.

 

Du får väl nätt o jämnt tillbaka pengarna vid lägsta cashplaceringar, och är väl garanterad någonstans runt ett WSOP-inköp tillbaka ifall spelaren når finalbordet. Nästa år kanske $10M är en rimlig vinst för vinnaren. Du får isf 100 Amerikanska kakor. Inte helt fel enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som vill ha en större kick än ett positivt EV när jag lirar? Positivt EV visst, men hur mycket adrenalin alstras av att vinna 1/100 av vinsten? Blir ju inte ens miljonär om representanten skulle vinna hela skiten. Lika tråkigt som att vara med i ett V75-bolag med typ 30 andelar. Om man bara är ute efter positivt EV kan man väl fondspara istället...

 

Jag tror du får tillräckligt med kick när du sitter dära med Lederer på högra sidan och Hellmuth på vänster, oavsätt om du bara får 1 % av vinsten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som vill ha en större kick än ett positivt EV när jag lirar? Positivt EV visst, men hur mycket adrenalin alstras av att vinna 1/100 av vinsten? Blir ju inte ens miljonär om representanten skulle vinna hela skiten. Lika tråkigt som att vara med i ett V75-bolag med typ 30 andelar. Om man bara är ute efter positivt EV kan man väl fondspara istället...

 

Jag tror du får tillräckligt med kick när du sitter dära med Lederer på högra sidan och Hellmuth på vänster, oavsätt om du bara får 1 % av vinsten.

 

Nej. Inte så mycket för idoldyrkan. Skulle förmodligen vara roligare att sitta med Markoolio.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Inte så mycket för idoldyrkan. Skulle förmodligen vara roligare att sitta med Markoolio.

 

Vem sa något om idoldyrkan, du sitter i BB, har lite mindre än snittet, Lederer sitter i sista position höjer upp blindsen med 4, du kollar ner på dina kort och ser 43o, du börjar bli less på att bli blindad iväg och beslutar dig för att syna eftersom han höjer jämnt när du är BB. floppen kollmer J 7 2, Du vet om att han kommer höja ifall du checkar så du checkar, han höjer och du går all in på en fullständig bluff, du blir nerstirrad i 40 sekunder innan han säger.....

 

Klart du får en kick!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad hände med den andra inköpstråden som skapades igår. Tog mod. bort den, ganska rolig att läsa.

Postaren hade sen tidigare en varning för postning egenreklam, gårdagens postning var ännu ett försök, därför togs tråden bort och användaren avstängd.

 

- QoS

 

Är inte denna tråd egenreklam på precis samma sätt? eller får man göra egenreklam om man säger att det är för kompis räkning?

 

Nja, först och främst så har KalleAnka bett om tillåtelse innan. KalleAnka försöker heller inte länka in folk på sin affiliatesida i samband med stakeningsförslaget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja, först och främst så har KalleAnka bett om tillåtelse innan. KalleAnka försöker heller inte länka in folk på sin affiliatesida i samband med stakeningsförslaget.

I det här fallet så var det ju inte ens affandet som var den värsta biten, det hela liknade mer en ren blåsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker ideén med en 1000 kr turnering där vinnaren får åka och alla har en andel låter jättekul! Klockren!

 

Kan inte forumet ordna en sån lite snabbt? så får Vinnaren åka till WSOP och spela?

Kanske Karl vinner den, då får alla andelar i Karl ändå! :P

 

nu har jag inte läst allt, så jag vet inte vems iden var. men iaf iden är ju genitalisk! bästa jag hört på länge. tyvärr spelar jag inte NL så jag är inte intresserad av att vara med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att många engagerar sig.

 

Efter att ha läst alla inlägg, så tar vi till oss kritiken och gör så här:

 

1 andel = 1%

Jag och Karl Köper 20 andelar själv, dvs 20%

resten, 80 %/andelar kostar 1000 kr per andel.

 

this is the final offer ;)

 

Ursäkta herr Anka, men vad är det för skillnad? Hur mycket går tillbaka till investerarna vid vinst nu då? Var inte det den stora frågan från tvivlarna?

 

Skillnaden är att vi bara behåller 20%, dvs det vi betalar för, 80% går tillbaka till de som har andelar.

 

Alla betalar, alla får tillbaka i % vad de betalt för.

 

Vet inte inte vilken typ av matematik du har läst! Nej alla får inte tillbaka i % vad de betalt för. Det spelar ingen roll om ni köper 80% med denna dealen, man får ändå inte tillbaka i % vad man betalt för. Matteproof har ett flertal gånger försökt gå igenom matematiken i dealen och jag tänker inte göra det igen. Hint: är buy-in 100 kakor? Om ni köper 20% och resterande andelsägare köper 80%, med 80% som betalas ut till andelsägarna, var försvinner resterande 20%, rymden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof har ett flertal gånger försökt gå igenom matematiken i dealen och jag tänker inte göra det igen. Hint: är buy-in 100 kakor? Om ni köper 20% och resterande andelsägare köper 80%, med 80% som betalas ut till andelsägarna, var försvinner resterande 20%, rymden?

 

Köper Karl själv 20% av andelarna får han 20% av vinsten, köper du 5% får du 5% av vinsten. Låter som en vanlig deal... Alla får lika stor del av vinsten som deras andelar är värda. Att man sedan som investerare betalar ett överpris är ju fullt naturligt eftersom någon annan ska göra jobbet åt dig. En klart bättre deal nu. Om det sedan är värt att investera låter jag vara osagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Vet inte inte vilken typ av matematik du har läst! Nej alla får inte tillbaka i % vad de betalt för. Det spelar ingen roll om ni köper 80% med denna dealen, man får ändå inte tillbaka i % vad man betalt för. Matteproof har ett flertal gånger försökt gå igenom matematiken i dealen och jag tänker inte göra det igen. Hint: är buy-in 100 kakor? Om ni köper 20% och resterande andelsägare köper 80%, med 80% som betalas ut till andelsägarna, var försvinner resterande 20%, rymden?

 

Va? vilka resterande 20%? De köper 20 andelar sjävla (= 20%) sen säljer de 80 andelar (=80%). 80 + 20 = 100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va? vilka resterande 20%? De köper 20 andelar sjävla (= 20%) sen säljer de 80 andelar (=80%). 80 + 20 = 100

Inköpet i WSOP ligger på runt 80 000 kr medan det sammanlagda värdet på andelarna ligger på 100 000 kr. Så det är den skillnaden jag skulle tro att MJ var ute efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Matteprof har ett flertal gånger försökt gå igenom matematiken i dealen och jag tänker inte göra det igen. Hint: är buy-in 100 kakor? Om ni köper 20% och resterande andelsägare köper 80%, med 80% som betalas ut till andelsägarna, var försvinner resterande 20%, rymden?

 

Köper Karl själv 20% av andelarna får han 20% av vinsten, köper du 5% får du 5% av vinsten. Låter som en vanlig deal... Alla får lika stor del av vinsten som deras andelar är värda. Att man sedan som investerare betalar ett överpris är ju fullt naturligt eftersom någon annan ska göra jobbet åt dig. En klart bättre deal nu. Om det sedan är värt att investera låter jag vara osagt.

 

Jag ber om ursäkt om jag har missuppfattat det hela. Men jag förstod det hela först som andelar för 100k säljs och få 60% av vinsten, sedan andelar för 100k säljs få 80% av vinsten och det sista som andelar för 100k säljs med Möller+Kalle Anka köper 20% där andelsägarna fortfarande får 80% av vinsten (alltså: en andel ger 1/100*80%). Dvs vid vinst tar Möller 20%+8%, Kalle Anka 8% och andelsägarna 64%.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Inte så mycket för idoldyrkan. Skulle förmodligen vara roligare att sitta med Markoolio.

 

Vem sa något om idoldyrkan, du sitter i BB, har lite mindre än snittet, Lederer sitter i sista position höjer upp blindsen med 4, du kollar ner på dina kort och ser 43o, du börjar bli less på att bli blindad iväg och beslutar dig för att syna eftersom han höjer jämnt när du är BB. floppen kollmer J 7 2, Du vet om att han kommer höja ifall du checkar så du checkar, han höjer och du går all in på en fullständig bluff, du blir nerstirrad i 40 sekunder innan han säger.....

 

... You fucking swede! What on earth did you call with to hit that flop? But I just know you're not bluffing since you're one of those rock solid scandinavians.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Helt seriöst så är jag med och stödjer Karl Möller. Med risk för att låta snål så vill jag lägga 100 kr och därmed köpa in mig på 0,1%. Är detta ok för dig Kalle Anka? Kanske lättare att få in pengar om inte minsta inköp är 1000 kr. Alternativt kan man samla ihop flera st som delar på en andel a 1000 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

Kul att det väcks så stort intresse!

Hoppas alla nu har förstått hur dealen är.

1.000 kr är en andel = 1%

Det finns 100 andelar = 100%

Summan blir 100.000 kr

WSOP biljetten kostar 76.000

Resan ca 15.000

och hotell ca 9.000 kr

Summa 100.000 kr

 

Karl och Jag köper själv 20 andelar och betalar 20.000 kr.

Det motsvara 20%

Övriga andelsägare delar på 80% av vinsten (en andel a 1000 kr är 1%)

 

Om Karl vinner 500.000 får varje andel en procent av detta, dvs 5.000 kr

5 miljoner = 50.000 kr per andel

50 miljoner = 500.000 per andel

 

Ovanstående är exklusive skatt

 

Om något är oklart fråga gärna.

 

Och som jag sagt tidigare detta är menat som en kul grej med en vinst chans. Jag och Karl tjänar inte mer än vi betalt för. Och eftersom Karl bevisligen är en turgubbe så hoppas jag att det blir av och att vi alla kan få en bit av den eventuella vinsten.

 

Vi försöker inte luras. Vi är inga skojare. Om vi inte får ihop det, så släpper vi det. Vi tar inga pengar förän vi vet att det finns 80 sålda andelar (förutom de 20 vi köper).

 

:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

Kul att det väcks så stort intresse!

Hoppas alla nu har förstått hur dealen är.

1.000 kr är en andel = 1%

Det finns 100 andelar = 100%

Summan blir 100.000 kr

WSOP biljetten kostar 76.000

Resan ca 15.000

och hotell ca 9.000 kr

Summa 100.000 kr

 

Karl och Jag köper själv 20 andelar och betalar 20.000 kr.

Det motsvara 20%

Övriga andelsägare delar på 80% av vinsten (en andel a 1000 kr är 1%)

 

Om Karl vinner 500.000 får varje andel en procent av detta, dvs 5.000 kr

5 miljoner = 50.000 kr per andel

50 miljoner = 500.000 per andel

 

Ovanstående är exklusive skatt

 

Om något är oklart fråga gärna.

 

Och som jag sagt tidigare detta är menat som en kul grej med en vinst chans. Jag och Karl tjänar inte mer än vi betalt för. Och eftersom Karl bevisligen är en turgubbe så hoppas jag att det blir av och att vi alla kan få en bit av den eventuella vinsten.

 

Vi försöker inte luras. Vi är inga skojare. Om vi inte får ihop det, så släpper vi det. Vi tar inga pengar förän vi vet att det finns 80 sålda andelar (förutom de 20 vi köper).

 

:P

 

Naturligtvis gör ni helt rätt. Med Möllers exponering är det ju smart att försöka få andra att betala en semester i Vegas. Om ni lyckas är jag den förste att gratulera.

 

Du får gärna utveckla det här med "bevisligen är en turgubbe". Skall vi tolka det som att tur är ett permanent tillstånd som vissa människor är välsignade med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla inlägg.

Kul att det väcks så stort intresse!

Hoppas alla nu har förstått hur dealen är.

1.000 kr är en andel = 1%

Det finns 100 andelar = 100%

Summan blir 100.000 kr

WSOP biljetten kostar 76.000

Resan ca 15.000

och hotell ca 9.000 kr

Summa 100.000 kr

 

Karl och Jag köper själv 20 andelar och betalar 20.000 kr.

Det motsvara 20%

Övriga andelsägare delar på 80% av vinsten (en andel a 1000 kr är 1%)

 

Om Karl vinner 500.000 får varje andel en procent av detta, dvs 5.000 kr

5 miljoner = 50.000 kr per andel

50 miljoner = 500.000 per andel

 

Ovanstående är exklusive skatt

 

Om något är oklart fråga gärna.

 

Och som jag sagt tidigare detta är menat som en kul grej med en vinst chans. Jag och Karl tjänar inte mer än vi betalt för. Och eftersom Karl bevisligen är en turgubbe så hoppas jag att det blir av och att vi alla kan få en bit av den eventuella vinsten.

 

Vi försöker inte luras. Vi är inga skojare. Om vi inte får ihop det, så släpper vi det. Vi tar inga pengar förän vi vet att det finns 80 sålda andelar (förutom de 20 vi köper).

 

:P

 

Naturligtvis gör ni helt rätt. Med Möllers exponering är det ju smart att försöka få andra att betala en semester i Vegas. Om ni lyckas är jag den förste att gratulera.

 

Du får gärna utveckla det här med "bevisligen är en turgubbe". Skall vi tolka det som att tur är ett permanent tillstånd som vissa människor är välsignade med?

 

Om man är inne i flyt, så är man..

Kan troligen inte definiera som permanent tillstånd....

 

Och Om vi vill åka på semester I Juli månad, så väljer jag inte Vegas (42 grader celsius) Jag föredrar något land med Vita badstränder.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...