Gå till innehåll

Byta från SVS för rakeback?


sundberg

Recommended Posts

Tjena. Har lirat på svs från och till i ungefär 1,5 år. Lirar nästan bara på micronivån 0,5/1 men ibland även på 1/2.

Är helt grön inom rakeback och allt, men skulle vara gött att få in en fast summa varje månad.

Hur mkt kan jag få in på rakeback i månaden ungefär om jag bytar site och spelar på samma nivå? Alltså typ 0,05/0,1 EUR. Svårt att säga kanske men jag lirar ungefär 20-30 k händer i månaden.

Är det värt att byta från SVS för att få rakeback när man lirar på såpass låga nivåer?

Dumma frågor kanske men är helt grön på detta =)

 

Ciao

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du spelar på en lägre nivå spelar i detta sammanhanget igentligen ingen roll då rake/rakeback är anpassat för nivån du spelar på, dvs om vi räknar antalet buy-ins du får i rakeback under en månad blir det samma om du spelar 10NL som om du spelar 100NL.

 

Om det stämmer att Svs tar 2,5% medans andra tar 5% så säger det sig självt att du inte kommer "tjäna" på att fixa rakeback på någon annan sida. Dock finns det andra fördelar utöver rakeback, t.ex har de flesta pokersidorna olika typer av player-points som ger fördelar vid sidan av rakeback, detta saknar Svs. Dessutom kan det vara skönt att faktiskt få en summa varje vecka/månad, vilket rakeback ger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att du spelar på en lägre nivå spelar i detta sammanhanget igentligen ingen roll då rake/rakeback är anpassat för nivån du spelar på, dvs om vi räknar antalet buy-ins du får i rakeback under en månad blir det samma om du spelar 10NL som om du spelar 100NL.

 

Om det stämmer att Svs tar 2,5% medans andra tar 5% så säger det sig självt att du inte kommer "tjäna" på att fixa rakeback på någon annan sida. Dock finns det andra fördelar utöver rakeback, t.ex har de flesta pokersidorna olika typer av player-points som ger fördelar vid sidan av rakeback, detta saknar Svs. Dessutom kan det vara skönt att faktiskt få en summa varje vecka/månad, vilket rakeback ger.

Bra fail

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har läst från nån annan forumnisse att svs tar 2,5% rake medans andra sidor tar 5% rake så svs tjänar man väll mest på då även om man spelar utan rakeback, då det blir som att man har 50% rakeback om man jämnför mot andra sidor?

 

En av de saker som "komplicerar" beräkningar är rakecappen. Den är olika för olika sajter och varierar dessutom för spelformerna inom sajten.

 

Cappen för rake brukar ligga runt $2-4 för dollarsajter och runt 15-20 kronor för svenska spel.

 

Låt mig illustrera med ett enkelt räkneexempel. Du spelar en pott som landar på 300 kronor. Raken blir då SEK 7.5 på en sajt A med 2.5% rake och 15 SEK på en sajt B med 5% rake.

 

Vi ser att vi behöver ha en rakebackdeal på runt 50% på sajt B för att kompensera den högre raken (nu är inte detta hela saningen eftersom man även måste ta hänsyn till andra bonusar och promotioner).

 

Låt oss nu istället spela om en pott på 600 kronor. På sajt A betalar vi nu 15 SEK i rake och på Sajt B betalar vi 15 SEK i rake (på grund av cappen).

 

Vi ser att vi med en rakebackdeal på 50% betalar vi 7.50 SEK i rake på Sajt B medan vi på sajt A betalar 15 SEK. Vi betalar alltså dubbelt så mycket rake på Sajt A (trots att raken är hälften så stor).

 

För att ta ställning till vad du ska välja bör du därför jämföra rake, rakecap, rakeback och övriga bonusar och promotioner samt sätta detta i relation till de nivåer och den spelstil du tänker använda (dvs pottdistributionen, inte medelpotten).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

räkneexempel

 

+1

 

 

***

 

Dessutom:

 

Spelar inte SvS själv men de inte rykte om sig att ha bästa micro-värdet? Jag skulle inte sluta på SvS om jag var OP.

 

 

 

Points, bonusar etc. tror jag dessutom är EV- för majoriteten av spelare. Blir lätt fel fokus och värdet är ofta i det närmaste patetiskt sett i relation till den rake man pröjsar.

 

"-50k händer och $1k till i rake sen kan jag beställa den den grymma hoodien, brudarna kommer stå i kö"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Viktigare än rake och rakeback på micronivån är vad lägsta nivån är på sajten.

 

SvS har lägsta nivån 0.25-0.50 (undantaget några nybörjarbord som sällan används) vilket är HÖGRE än de flesta stora sajter. Detta gör att de sämsta spelarna på sajten spelar där. Det är därför mycket enklare att slå den nivån än att slå t.ex. $0.05-0.10 eftersom det oftast även finns $0.02-0.05 och $0.01-0.02 där de extrema fiskarna då istället håller till.

 

Du måste alltså inte bara hitta en bra rakeback deal utan även en sajt där det inte finns bord på för låga nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En av de saker som "komplicerar" beräkningar är rakecappen. Den är olika för olika sajter och varierar dessutom för spelformerna inom sajten.

 

Cappen för rake brukar ligga runt $2-4 för dollarsajter och runt 15-20 kronor för svenska spel.

 

Låt mig illustrera med ett enkelt räkneexempel. Du spelar en pott som landar på 300 kronor. Raken blir då SEK 7.5 på en sajt A med 2.5% rake och 15 SEK på en sajt B med 5% rake.

 

Vi ser att vi behöver ha en rakebackdeal på runt 50% på sajt B för att kompensera den högre raken (nu är inte detta hela saningen eftersom man även måste ta hänsyn till andra bonusar och promotioner).

 

Låt oss nu istället spela om en pott på 600 kronor. På sajt A betalar vi nu 15 SEK i rake och på Sajt B betalar vi 15 SEK i rake (på grund av cappen).

 

Vi ser att vi med en rakebackdeal på 50% betalar vi 7.50 SEK i rake på Sajt B medan vi på sajt A betalar 15 SEK. Vi betalar alltså dubbelt så mycket rake på Sajt A (trots att raken är hälften så stor).

 

För att ta ställning till vad du ska välja bör du därför jämföra rake, rakecap, rakeback och övriga bonusar och promotioner samt sätta detta i relation till de nivåer och den spelstil du tänker använda (dvs pottdistributionen, inte medelpotten).

 

I och med att du spelar .5/1 o 1/2 så är det extremt sällan potten kommer bli större än 600 kronor vilket innebär att du har 50% rakeback på SvS. Nu finns det väl iofs sajter/nätverk där du kan få 60% eller mer rakeback.

 

Du måste vara ganska säker på att spelarna på den sajten är lika dåliga, att den är trygg och att du kan ha din valuta i sek för att inte göra valutaförluster när du sätter in/tar ut pengar för att det skall vara värt att byta.

 

/Mattias

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...