Namlleh Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Skönaste oldschool-handen på mycket länge i sann Dan G anda. Tar en syn under the gun med ett par i damer i förhoppningen att floppa minst en dam till. På floppen bör sedan göras en rejäl kontrahöjning (För information givetvis). Vad går mina motståndare för, vad är deras styrkor, vad är deras svagheter? Han synar min kontrahöjning, och jag sätter honom direkt på ett kunghögt färgdrag. Vi betar därför på fjärde gatan, för att skydda vår hand mot detta drag. Han synar återigen. Lowlimit på nätet, där allting går till river (suck)... På river kommer ett blankt kort, och givetvis knackar vi ner den. Om min motståndare nu satsar, kommer jag att använda mig av all information som finns tillgänglig för att kunna fatta det korrekta beslutet. Mot salongsberusade britter(=icke proffs): In med keramiken! Mvh/Dan G Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 förlåt, jag är också cg-skadad och turrefisk, men du menar att 1) bet/call i tre gator är mer sällsynt i en turre, vi kommer inte gå för värde tre gator om vi inte förbättrar? 2) han kommer inte syna tre gator med bara tp eller sämre överpar? 3) vi kommer ofta folda för raise då vi inte trissar? 4) det har att göra med att chips man vinner när man är djup i turre är värda mindre än de man förlorar (dvs mindre vinst att dubbla än förlusten är när vi tappar 200-300BB)? så bättre att riskera mindre innan vi vet att vi troligt vill ha showdown, men med minskat cEV? det luap sa låter ju logiskt för mig i min cg-hjärna hade varit snällt med lite EV-baserade argument från någon som menar att det är ok med limp. Spelar vi handen för hårt utan att förbättra så kommer vi bara ha bättre händer mot oss på river om han inte spelar ett monsterdrag väldigt passivt. Jag menar såklart att vi ska betta pre med, men det är inte avgörande för handen, varken för hur ofta vi vinner eller vår möjlighet att få in chips i potten. Att få tre gators värde med en hand som denna så här tidigt i en turre kräver i princip setup eller att du möter en riktigt torsk. 2. Han kommer säkert vara kvar i handen med toppar eller överpar, problemet är att rangen troligen är viktad till bättre händer än så om vi har honom med till river efter att ha bettat alla gator. 3. Vi kommer inte autofolda om vi inte trissar, det beror på flopp, action preflop mm mm. Jag hade troligen bettat pre, cbettat flop, beroende på action där hade jag spelat olika, på turn hade jag nog ofta checkat för pottkontroll om jag inte vet att jag leder. 4. Nja, det med, men det handlar i grunden om att folk ofta är ovilliga att spela stora potter tidigt djupt i turrar med marginella händer. Många väljer att spela spekulativa händer som drar till nötter pre som de sedan viker på flopp om de inte träffat hårt. Många väljer också att knappt spela alls och spela händer som 22-1010 för att setmina. Jag hävdar att om vi spelar QQ hårt i detta läge kommer vi ofta vinna en liten pott eller förlora en stor. Och då pratar jag inte om preflopspelet. Önskar också jag kunde visa EV baserade argument för detta, men huvudsaken i min poäng är att folk generellt spelar oerhört tight i början av turrar, det gäller speciellt när inköpet är högt och startstacken djup som i detta fallet. Men återigen, jag förespråkar inte att limp är ett bättre spel, bara att det knappt spelar nån större roll i detta fallet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jonasmedz Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Tack. Jag gillar't! Dock låter ju Många väljer att spela spekulativa händer som drar till nötter pre som de sedan viker på flopp om de inte träffat hårt. Många väljer också att knappt spela alls och spela händer som 22-1010 för att setmina. som ett bra argument att göra just en raise. Men som du säger, de viktiga besluten tas postflop... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sulla Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Tack. Jag gillar't! Dock låter ju som ett bra argument att göra just en raise. Men som du säger, de viktiga besluten tas postflop... I min värld spelar de de händerna oavsett om vi limpat eller raisat standard. Men som sagt vill jag raisa pre och göra ett cbet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
edsf Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 I min värld spelar de de händerna oavsett om vi limpat eller raisat standard. Men som sagt vill jag raisa pre och göra ett cbet. det var ju det han menade riktigt sjukt inlägg i övrigt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Namlleh Postad 6 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 6 Oktober , 2010 Mkt intressant med limpsynen preflop för att man inte vill bygga en stor pott med en ''marginell hand'' om man inte förbättrar. Checkraisen på floppen blir inte så motsägelsefull... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Mysmacke Postad 13 Oktober , 2010 Författare Rapport Share Postad 13 Oktober , 2010 Jag gillar alla härliga svar och argument på handen jag spelade. Den utspelar sig som sagt inte som jag brukar spela. Jag limpar aldrig utg med QQ i normala fall. Det ovanliga djupet i handen gjordet att jag faktiskt blev lite ställd i hur jag faktiskt skulle gå till väga. För er som undrar så är turneringen i fråga Party Pokers månadsmilliongaranti turre med 640 dollar inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Trillske Postad 13 Oktober , 2010 Rapport Share Postad 13 Oktober , 2010 Jag vet hur man spelar abcpoker. Om du vet hur man spelar "abcpoker" 400bb djupt så grattis. Det är bra jobbat. Det vet inte jag, och jag har ju edge mot alla. Jag funderar mest på varför du vill gå i råkrig postflopp, som spelat måste ju tanken vara att gå broke. Ska du nu spela sådär tycker jag du ska dunka river med bästa möjliga (okey tredje bästa) tvåpar eftersom du slår bluffcatchers och gissningsvis, förhoppningsvis, reppar ett drag också, för annars har du ju överreppat som satan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts