Gå till innehåll

Tips för ett blivande pokerproffs?


Kalle Kosing

Recommended Posts

  • Svars 72
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu har jag köpt en pokerbok som jag ska läsa.pokerhandboken hetter den. är den bra? har skummat igenom bara värkar ju inte så svårt det där. floppen värkar krånglig bara. ja ja jag får läsa genom.

tänkte registrera mig på inter poker. en kompis säger att man får pengar om man sätter in pengar, stämmer det? värkar lite skumt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är inge fel med Pokerhandboken men det är mest en bok som är till för att få dig intresserad av spelet, du kommer inte lära dig så mycket. så ifall du vil lära dig hold'em från grunden så tycker jag sklanskys nybörjarbok är betydligt bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt en pokerbok som jag ska läsa.pokerhandboken hetter den. är den bra? har skummat igenom bara värkar ju inte så svårt det där. floppen värkar krånglig bara. ja ja jag får läsa genom.

tänkte registrera mig på inter poker. en kompis säger att man får pengar om man sätter in pengar, stämmer det? värkar lite skumt

 

Floppen är enormt krånglig. Det tar flera år innan man behärskar den. Sen kan man gå upp en nivå för att lära sig turnen och så vidare.

 

Det är mycket skumt att du får pengar. Men pokerbranschen är ganska skum med företag registrerade i skatteparadis. De har väl så mycket pengar över att de har råd att skänka bort lite.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag köpt en pokerbok som jag ska läsa.pokerhandboken hetter den. är den bra? har skummat igenom bara värkar ju inte så svårt det där. floppen värkar krånglig bara. ja ja jag får läsa genom.

tänkte registrera mig på inter poker. en kompis säger att man får pengar om man sätter in pengar, stämmer det? värkar lite skumt

 

Floppen är enormt krånglig. Det tar flera år innan man behärskar den. Sen kan man gå upp en nivå för att lära sig turnen och så vidare.

 

Det är mycket skumt att du får pengar. Men pokerbranschen är ganska skum med företag registrerade i skatteparadis. De har väl så mycket pengar över att de har råd att skänka bort lite.

*vrider sig på golvet i skrattparoxysmer* snälla, sluta ... jag klarar inte mer ... *kippar efter luft*

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fy fan fick par i ess mot en tomte som ochså hade par iess fast han vann vettifan varför. jag sattsade allt jag hade med ess 3. det kom ett ess när gubben vände upp kort på bordet så jag trodde jag van. tror att jag måste läsa på lite innan ja spelar nästa gång. går det inte att spela knektöppning nånstanns( 5 kort på handen och inga på bordet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara jag som INTE tycker den här tråden är rolig, du har lite för mycket tid kalle eller vad du nu heter :spade::roll::spade: Det har väl iochförsig jag också eftersom jag orkar bry mig 8-) Känns bara som att det här e den typ av fjanterier och utjatade sätt att få uppmärksamhet som man oftare finner på fjortis-forum än vad man lyckligtvis oftast inte gör här. Annars e pokerforum.nu kung, surfar oftast in och läser lite mellan grindandet :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ber så jättemycket om ursäckt för att en nybörjare som jag är på "ditt forum". jag kanske inte uttrycker mig så bra eler stavar men jag har ialla fall försökt. tenker fortsätta skriva här i alla fall. kanske till o med startAR en daggbok. den behöver ju inte du läsa portello!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till att jag svarar seriöst är på grund av att det finns folk som inte är kungar på att uttrycka sig i skrift och låter inte lika seriösa som många andra. Men tycker inte man ska skratta bort de ändå. Sen är det möjligt att det är jag som får långnäsa nu ifall det bara är ett skämt, men jag tar den risken eftersom jag avskyr att håna folk (förutsatt att de är seriösa) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag förstår inte varför ni inte låser dessa trådar.

 

Det är ju inte ens kul, känns som nån efterbliven rackare som försöker sig på vad lunare en gång tyckte var kul :

 

 

"StarckaKilen P37

 

HeJ AlLiHopPA.. *AsG* Ja É en TreVlIg KiLlE soM gIlLaRRRr TjeJz"

 

etc etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en polare har sagt att han har ett bra system på keno. det verkar lättare att spela än poker. kanske satsa på det istället.

 

mina råd är iaf

 

Några böcker som är bra att läsa: Small stakes holdem, Winning Low Limit Holdem

Orka plöja igenom böcker och ta till dig vad som står i dem

Orka spela seriöst, inget glädjespel.. inget tilt... någonsin

Börja med vettig bankrulle och vettig limit.. $500 på 0.5/1 t ex

 

:heart::heart::heart::heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag ber så jättemycket om ursäckt för att en nybörjare som jag är på "ditt forum". jag kanske inte uttrycker mig så bra eler stavar men jag har ialla fall försökt. tenker fortsätta skriva här i alla fall. kanske till o med startAR en daggbok. den behöver ju inte du läsa portello!!

 

Gör vad fan du vill "kalle", du har inte skrivit ett seriöst inlägg, tillbaks till lunarstorm, säkert bättre respons där. Är du seriös har jag gjort en GRYM missread och ber om ursäkt. Känner mig dock ungefär lika säker på att du fjantar dig som att jag vinner med mina AA när floppen kommer a73 rainbow, jag ställer in , och du blixtsynar med 72o, möjligtvis att du drar runner runner 7, men det e inte troligt... :spade:8-):spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ganska sorgligt att folk inte kan ta någon seriöst bara för att personen inte stavar som en gud, alla har inte gått gymnasiet, alla brydde sig inte om svenska lektionerna och alla är inte begåvade.

 

Skärp ihop er, ge lite seriösa råd, hjälp honom, om han startat tråden för att vara lustig, synd för honom, jag ser inte varför någon skulle göra det eller vad någon skulle vinna på att "låtsas" vara nybörjare. Om det är någon som är "forumtroll" så är det alla dom som inte kan ta att det är en person som aldrig spelat poker förut och har hakat på hypen från medierna.

Allt jag ber om är att ni ser saker i lite större perspektiv och faktiskt överväger att det är en seriös kille.

 

Jag tycker att det inte är mer än rätt att visa en person respekt när det frågas om råd som helt uppenbart är från en total nybörjare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är ganska sorgligt att folk inte kan ta någon seriöst bara för att personen inte stavar som en gud, alla har inte gått gymnasiet, alla brydde sig inte om svenska lektionerna och alla är inte begåvade.

 

Skärp ihop er, ge lite seriösa råd, hjälp honom, om han startat tråden för att vara lustig, synd för honom, jag ser inte varför någon skulle göra det eller vad någon skulle vinna på att "låtsas" vara nybörjare. Om det är någon som är "forumtroll" så är det alla dom som inte kan ta att det är en person som aldrig spelat poker förut och har hakat på hypen från medierna.

Allt jag ber om är att ni ser saker i lite större perspektiv och faktiskt överväger att det är en seriös kille.

 

Jag tycker att det inte är mer än rätt att visa en person respekt när det frågas om råd som helt uppenbart är från en total nybörjare.

 

Jag ser din poäng, du har på det stora hela rätt i det du skriver :D . Som jag sa redan i mitt första inlägg är det egentligen rätt fjantigt av mig att bry mig överhuvudtaget. Det förändrar dock inte att jag står för det jag skrev, killen är enligt min mening inte seriös, en del av de exempel och uttryck han använder sig av känns för mig uppenbart att det ska låta "roligt" :roll: Har jag mot förmodan fel, ber jag som sagt om ursäkt 8-)

Ska jag ge seriösa tips till "kalle" eller någon som VERKLIGEN är total nybörjare så är det;

 

1. Lira microlimits från början, så du har råd att spela mycket

2. Spela konservativt i början och börja gör utsvävningar i takt med att du blir bättre

3. Läs en bra pokerbok, inte pokerhandboken (så länge du nu vet att triss slår high card)

 

:spade::spade::spade::spade::spade:8-):spade::spade::spade::spade:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man skippat svenska-lektionerna så är det väl ens eget val, och då bör man väl ändå kunna stå för konsekvenserna.

Dock kan detta mkt väl vara antingen en unge eller nån som är utvecklingsstörd(Karl-Olov Nordin?:)), men antagligen är det inte det!

 

 

Du håller i 77, limpar pre-flop, fi limpar från knappen.

Flopp ger A72, du bettar och fi re-raisar all-in.

Kan han hålla i AA här? Ja, det kan han mycket väl, men det gör han antagligen inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

alla brydde sig inte om svenska lektionerna och alla är inte begåvade.

Du är väl den förste då att kalla honom obegåvad.

 

om han startat tråden för att vara lustig, synd för honom, jag ser inte varför någon skulle göra det eller vad någon skulle vinna på att "låtsas" vara nybörjare.

Han vill väl vara rolig, vilket det även var ett tag.

 

Om det är någon som är "forumtroll" så är det alla dom som inte kan ta att det är en person som aldrig spelat poker förut och har hakat på hypen från medierna.

Allt jag ber om är att ni ser saker i lite större perspektiv och faktiskt överväger att det är en seriös kille.

 

Jag råder dig att läsa igenom tråden igen så kommer nog även du inse att allt endast är ett skämt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...