Gå till innehåll

nl400 , riverbeslut?


Recommended Posts

UTG: $303.10

CO: $607.85

BTN: $344.20

Hero (SB): $680.80

BB: $300.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is SB with Q:club: A:diamond:

1 fold, CO raises to $14, 1 fold, Hero raises to $48, 1 fold, CO calls $34

 

Flop: ($100.00) A:club: 8:diamond: 2:diamond: (2 players)

Hero bets $58.00, CO calls $58

 

Turn: ($216.00) Q:spade: (2 players)

Hero bets $138.00, CO calls $138

 

River: ($492.00) K:diamond: (2 players)

 

vi är semideep, fi är duktig reg och har runt 370 kvar, vad gör vi?

 

shove, c/f , c/c? grubblat ett tag men vettefan vad som är bäst här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt dum fråga säkert, men shoven är väl = en omvandling av vår hand till en bluff. För vad tror vi annars att en duktig reg synar 3bet och sen synar två gator med och som INTE har vårt tvåpar slaget på river? Eller är det bara jag som inte hajar skillnaden i dynamiken jämfört med micro/low? Jag menar: En vinnande NL50-reg av standardtyp (VPIP/PFR nånstans 17-18/13-14)dyker väl aldrig upp på river här med en sämre hand än AK?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa lägen är bara äckliga ju. Checksyn är helt uteslutet då han bara kommer beta händer som slår oss, och checka tillbaka allt sämre än 2p (vilket inte bör vara så många kombinationer). Han kommer inte till river med någon hand som fortfarande är luft, och det finns ju ingen anledning för honom att göra om Ax etc till bluff som spelat. Jag föredrar shove här, kan dock tänka mig checkfold mot de största nitsen (i teorin, skulle nog alltid gråta o shovea i praktiken)...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Otroligt dum fråga säkert, men shoven är väl = en omvandling av vår hand till en bluff. För vad tror vi annars att en duktig reg synar 3bet och sen synar två gator med och som INTE har vårt tvåpar slaget på river? Eller är det bara jag som inte hajar skillnaden i dynamiken jämfört med micro/low? Jag menar: En vinnande NL50-reg av standardtyp (VPIP/PFR nånstans 17-18/13-14)dyker väl aldrig upp på river här med en sämre hand än AK?

 

 

 

Hur skulle AQ kunna vara en bluff i detta läget? Inte så att man tror att AK eller set viker sas... Givetvis kan han ha typ AJ, ATs mfl, samt vissa floats som improvar turn osv... Du menar att FI viker Ax på turn här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa lägen är bara äckliga ju. Checksyn är helt uteslutet då han bara kommer beta händer som slår oss, och checka tillbaka allt sämre än 2p (vilket inte bör vara så många kombinationer). Han kommer inte till river med någon hand som fortfarande är luft, och det finns ju ingen anledning för honom att göra om Ax etc till bluff som spelat. Jag föredrar shove här, kan dock tänka mig checkfold mot de största nitsen (i teorin, skulle nog alltid gråta o shovea i praktiken)...

 

Hur skulle AQ kunna vara en bluff i detta läget? Inte så att man tror att AK eller set viker sas... Givetvis kan han ha typ AJ, ATs mfl, samt vissa floats som improvar turn osv... Du menar att FI viker Ax på turn här?

 

Så våran hand är för dålig för att checksyna, men tillräckligt bra för att värdeskoffa? :rolleyes:

 

Personligen flattar jag pre.

Som spelat checksynar jag flop.

Som spelat blir turnbeten bra.

Som spelat checksynar jag river.

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så våran hand är för dålig för att checksyna, men tillräckligt bra för att värdeskoffa? :rolleyes:

 

Personligen flattar jag pre.

Som spelat checksynar jag flop.

Som spelat blir turnbeten bra.

Som spelat checksynar jag river.

 

:)

 

:shock: spelaru med synrange i sb vs co? Nu har du allt gått och blivit lide crazy!

 

jag tänkte efter lite och kan nog inte tänka mig annat än shipp på riverz utan en helt insane hårdexplosoulmegaread över hestastort sample, måste ju vara större miss att folda så här högt upp i rangen än att försvara lite för mkt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:shock: spelaru med synrange i sb vs co? Nu har du allt gått och blivit lide crazy!

 

jag tänkte efter lite och kan nog inte tänka mig annat än shipp på riverz utan en helt insane hårdexplosoulmegaread över hestastort sample, måste ju vara större miss att folda så här högt upp i rangen än att försvara lite för mkt

 

150bb djupt gör jag det, yes! :)

 

Angående riverskepp så har vi jättemånga värdehänder på river, men nästan inga bluffar. Fatta vilka sjuka händer vi måste shova som bluff om vi ska shova AQ :S

Alternativt: Fatta hur sjukt vi måste spela på tidigare gator för att få ihop tillräckligt med bluffhänder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så våran hand är för dålig för att checksyna, men tillräckligt bra för att värdeskoffa? :rolleyes:

 

Personligen flattar jag pre.

Som spelat checksynar jag flop.

Som spelat blir turnbeten bra.

Som spelat checksynar jag river.

 

:)

 

Föredrar också flat pre mot de flesta duktiga spelare, så länge de inte synar 3bets alldeles för brett eller spelar utan 4b range. Det låter konstigt, men fundera på vilka händer fi kommer att stoppa in med på river efter vår check... Av denna anledning kan vi aldrig checksyna utan måste välja mellan shove eller checkfold, om du förutsätter att Fi inte gör om en massa bra händer till bluff...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

150bb djupt gör jag det, yes! :)

 

Angående riverskepp så har vi jättemånga värdehänder på river, men nästan inga bluffar. Fatta vilka sjuka händer vi måste shova som bluff om vi ska shova AQ :S

Alternativt: Fatta hur sjukt vi måste spela på tidigare gator för att få ihop tillräckligt med bluffhänder.

 

missade att färgen kom på river...

 

så rangemässigt... vi pushar samtliga flush, checksynar set och AK...

 

frågan är om inte AQ faller på toppen av check-fold... fast om vi utgår ifrån att vi aldrig 3b 88,22 pre och aldrig cb kk-qq på floppen kanske AQ flyttar upp till check-syn.

 

Problemet är ju att det inte är bara vi som inte får ihop tillräckligt med bluffhänder på river, även Fi bör va ganska tom på bluffhänder när vi checkar och AQ drar ju rätt dött mot hans värderange.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skulle AQ kunna vara en bluff i detta läget? Inte så att man tror att AK eller set viker sas... Givetvis kan han ha typ AJ, ATs mfl, samt vissa floats som improvar turn osv... Du menar att FI viker Ax på turn här?

 

Jag menar ingenting, jag känner inte till omfattningen av dynamiken i NL400. Kan bara utifrån mina egna små erfarenheter säga att det lär inte finnas någon "vinnande reg" på NL50 som kallsynar två gator på denna bräda och sen snappar av din push också med AJ/AT.

 

Jag vet inte om man kan få AK eller t.o.m. set att vika denna bräda. Men som spelat känns det ju inte särskilt sannolikt att något sämre kan/kommer syna och då måste ju slutsatsen vara att vi pushar för att trycka ut åtminstone en eller annan bättre hand eftersom vår linje i handen kan (väl?) reppa flera värdehänder som slår både tvåpar och lägre set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag menar ingenting, jag känner inte till omfattningen av dynamiken i NL400. Kan bara utifrån mina egna små erfarenheter säga att det lär inte finnas någon "vinnande reg" på NL50 som kallsynar två gator på denna bräda och sen snappar av din push också med AJ/AT.

 

Jag vet inte om man kan få AK eller t.o.m. set att vika denna bräda. Men som spelat känns det ju inte särskilt sannolikt att något sämre kan/kommer syna och då måste ju slutsatsen vara att vi pushar för att trycka ut åtminstone en eller annan bättre hand eftersom vår linje i handen kan (väl?) reppa flera värdehänder som slår både tvåpar och lägre set.

 

Om du tror att du aldrig får syn av sämre på river här så ska du givetvis inte beta AQ, utan checkfolda rakt av, som säkert är det korrekta spelet mot nitsen på nl50...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Asså, egentligen har jag inte något problem med check/synd mot många aggresive spelare. Han kommer sitte där med sin A8s o tänka "ooh, om jag går all-in nu kan jag reppa färgen asbra. Kommer nog inte vinna vid SD överdrivet ofta heller. Han kommer lägga sig med hela sin range! Jag ÄR ju ett geni!"

 

Men ah, bara mot aggresiva/spewy regs.

 

Dessutom är det ju inte direkt så att det finns massor med value i att betta här. Nästan omöjligt för honom att syna med AJ här, eftersom vi reppar ett set/2pair/flush så bra. Självklart, om han är duktig, och du är aggresiv, kommer han inse att det är ett bra ställe att bluffa, meeen, meh.

 

Förresten, finns det nåt ställe där man bara kan snacka skit med andra svenska regs som spelar samma nivå typ på det här forumet? (600nl-1knl) :) Skulle va kul o träffa lite bra svenska spelare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förresten, finns det nåt ställe där man bara kan snacka skit med andra svenska regs som spelar samma nivå typ på det här forumet? (600nl-1knl) :) Skulle va kul o träffa lite bra svenska spelare.

 

Kika runt i dagboksdelen (eller övriga för den delen) och dra iväg ett pm till de som intresserar dig. =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att shippa river med nästan ett helt inköp på det värsta kortet i hela leken och låta FI spela nästintill perfekt mot denna bet(vilket jag tror att han gör) låter som en väldigt dum idé.

 

Den enda handen FI skulle kunna syna med som vi slår är A8s och det finns bara två kombos av denna i detta fall. Tror inte att FI hittar en syn med AJ/AT.

 

Om FI endast kommer syna med två kombos kan vi lika gärna checka blunda & syna, eftersom att händerna FI värdepushar hade han synat våran allin med ändå och genom detta räcker det med att FI bluffar med 3 kombos eller mer så är det en bättre linje.

 

Dock gillar jag inte check syn eftersom det är väldigt svårt för FI att dyka upp med en bluff här och jag tror inte vi får ihop till ens 3 kombos. Jag förväntar mig att FI checkar bakom AJ/AT/A8 (kom ihåg att jag tror inte han hade synat vår allin med dessa, så vi missar inget värde).

 

FI pushar troligtvis alla bättre händer(vet inte om han pushar AK, men det borde han, soft om det går check check mot AK dock)

 

Jag lutar alltså mot en c/f med motiveringen att FI aldrig kommer syna med sämre om vi pushar, så vi låter han ta 370$ varje gång han har en bättre hand.

 

Det enda jag skulle vara rädd för är att FI har AQ och pushar oss bort från en split.

 

Men kort & gott, det absolut värsta kortet i leken landar på river. Checka och hoppas på att han checkar bakom, folda mot hans push som kommer innehålla så jävla mycket AK,set,flush. Alla andra riverkort pushar jag eller checksynar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...