hejjahejja Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Har det gått igenom än att man måste gå in med 15% vid fastighetsköp? Hur som helst.. va tror ni händer med marknaden? Sjunker priserna? Citera
Djens Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Har det gått igenom än att man måste gå in med 15% vid fastighetsköp?Hur som helst.. va tror ni händer med marknaden? Sjunker priserna? Vid det här laget är nog allt folk säger tyvärr bara gissningar. Citera
Jeg123 Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Tror inte det kommer påverka så mycket, folk kommer ta 85% i bostadslån, gå in med egna 5% och sedan ta blancolån på 10% Citera
psykologen Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Jag spekar i fastigheter. Jag sålde i mars på grund av att jag trodde att uppgången var över och att grekland typ skulle defaulta. Grekland typ defaultade några veckor senare men det påverkade inte så mycket som jag trodde. Min hypotes har jag inte ändrat i alla fall och med tanke på piigss så kan man med säkerhet säga att priserna i attraktiva områden inte är låga i alla fall. Det är hög sannolikhet för börsras just nu. Hur gemene man tänker är svårt att bedömma. Många köpare tillhör inte direkt eliten. Variablerna har inte samma viktning som tidigare tex disponibel inkomst. Hade det gått att shorta bostadsmarknaden hade jag gjort det utan att blinka. edit de nya reglerna är ett slag i luften och påverkar bara marginellt. Citera
frlar Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Bostadspriser beror av 2st faktorer. 1) Bankers villighet att låna ut pengar. 2) Medelsvenssons villighet och möjlighet att låna pengar. Båda parterna ovan är fruktansvärt villiga att hålla karusellen igång och så kommer det nog att vara ett tag till. 15% handpenning är en icke-fråga. Citera
Nidson Postad 14 September , 2010 Rapport Postad 14 September , 2010 Om det skulle hända något med priserna borde det ha gjort det i samband med att beslutet togs och inte när lagen träder i kraft. Nu är bostadsmarknaden lite speciell iofs och aktörerna är inte alltid rationella, men att det ska få någon stor påverkan ser jag som osannolikt. Citera
psykologen Postad 15 September , 2010 Rapport Postad 15 September , 2010 Sannolikt har det påverkat en hel del i och med att mindre lägenheter (omogna köpare) gått upp mycket i pris. I sthlm är de innerstadspriser i förorten just nu vilket är väldigt bisarrt. Baksmällan lär komma snart. Citera
Pokershark Postad 15 September , 2010 Rapport Postad 15 September , 2010 Sannolikt har det påverkat en hel del i och med att mindre lägenheter (omogna köpare) gått upp mycket i pris. I sthlm är de innerstadspriser i förorten just nu vilket är väldigt bisarrt. Baksmällan lär komma snart. Kan man utifrån dina beskrivningar anta att SEK jämfört med USD kommer ta en del stryk närmaste perioden? Citera
psykologen Postad 15 September , 2010 Rapport Postad 15 September , 2010 Kan man utifrån dina beskrivningar anta att SEK jämfört med USD kommer ta en del stryk närmaste perioden? Det finns en del som tror det ja. Jag hoppas på motsatsen. http://maklarstatistik.se/ presenterade statistik idag som typ bevisade min tes. Jag tror den enorma uppgången är högst temporär. Citera
Recommended Posts