Gå till innehåll

Kimacks microbok.


exxent

Recommended Posts

Dålig på att uppdatera här, har inte vart inne här så mycket som jag brukar.

Förutom en sjuk backdag häromdan så går pokern faktiskt rätt stabilt, ska bara börja trycka in mer volym och spela bättre.

Blir ett 3on3 LAN några dagar nu (CS) men ska nog kunna spela lite poker också, behöver det verkligen men det ska bli kul att vara runt lite roliga människor.

 

Vikten går neråt trots lite slarv, mitt mål är att tappa ca 8kg i Juli, är halvvägs dit ungefär nu :-P Blir en del nyttig mat i veckan osv. Eventuellt en klassträff i Augusti och då hade det ju vart kul o inte se ut som ett mongo.

 

Detta får räcka sålänge ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

game's on! (cs)

 

! :-)

 

Bara skriva till exxeNt på playnation om ni vill lira osv, vi är väl igång från eftermiddag - kväll 8-) Vi är väl medelbra så är ni äckliga så skriv helst inte ;-)

 

Passar på att lira lite poker nu när dom andra två har däckat, vann en fin pott mot 2 firrar nyss så hoppas på att kanske få plusset över 1K innan man somnar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ett trevligt LAN i veckan, åt bara onyttigt en av 4 dagar så det kändes som en bedrift. Har lagt ner en del tid på poker sen i torsdags och det har flytit på hyfsat bra iaf, blev inte jättemycket lir idag (lördag) dock för exet skulle komma och hämta sista grejerna så blev tvungen att köra en helnatt och lägga mig vid 1. Vakna sent idag men har bara spelat poker typ förutom att ha käkat osv. Sugen på att försöka sova nu så man kan kolla avgörandet på Nordea Masters imorgon och hinna med att tvätta/jogga/handla på dagen.

 

Viktminskningen går fortsatt bra och nu ska jag se till att bara käka nyttigt nästa vecka innan jag drar och hälsar på familj + en eventuell klassträff med folk från gymnasiet i början på aug.

 

 

Pokern so far i Juli;

26K händer 86H +8K ~

Besviken över volymen men har dock haft en del grejer för mig, borde legat runt 100H iaf, siktar på 30-40 till innan nästa helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit sjukt trött hela dagen, fattar inte varför det ska vara så vissa dagar.

Var verkligen inte sugen på jogg idag men har slarvat i veckan och var tvungen idag för att hålla "minst 4dagar/veckan" streaken levande.

Blev lite för mycket spel med kompisar men tryckte iaf in 4-5H poker sedan och blev ett plus på ca 500 till slut, har verkligen problem med fiskarna på 2/4 och jag gör alltid för lösa syner mot dom, något som ska jobbas på.

 

Dags att sova ut och få in en del timmar imorgon på löningsdagen :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Planerna att spela en jäkla massa på löningsdagen gick väl halvdant, ställde ingen klocka för jag ville sova ut och 13H senare... så snooza jag i 2H till :)

Blev att tvätta lite och spela korta 50min sessioner som gick sådär, över natten släppte det lite och jag vände dagen till ett plus iaf så det var skönt.

 

Nu blev det lite väl sent och jag är inte ett dugg trött vilket antagligen kommer göra att jag inte kan sova även om jag försöker... Får iaf göra ett försök. Ser fram emot att jogga idag iaf och lyssna på filip och fredriks nya podcast som jag missade helt förra veckan. Riktigt guldtips till den som rekade den i en annan db så tack för det :) Hoppas pokern kan flyta på i veckan så man kan bränna lite i Västerås nästa vecka. Annars flyter det nyttiga livet på hyfsat, ser fram emot att droppa ca 20kg till och den resan blir antagligen lång men kämpar vidare.

 

Tänkte försöka posta någon hand också, blev denna;

 

Standard? Dålig shove? FI är 47/20 över ca 100 händer, bombar konstant om man checkar

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr4.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (BB) (kr563.61)

UTG (kr526.70)

MP (kr415.90)

Button (kr497.70)

SB (kr649.35)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Qdiamond.gif

UTG calls kr4, 2 folds, SB calls kr4, Hero bets kr16, UTG calls kr16, 1 fold

 

Flop: (kr36) 10heart.gif, 2diamond.gif, 8heart.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets kr27, Hero calls kr27

 

Turn: (kr90) 2club.gif(2 players)

Hero checks, UTG bets kr90, Hero raises to kr520.61 (All-In), UTG calls kr393.70 (All-In)

 

River: (kr1057.40) Kclub.gif(2 players, 2 all-in)

 

Total pot: kr1057.40 | Rake: kr15

 

Alldeles för tunnt? mot semireg 32/15

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr2.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Hero (Button) (kr409.91)

SB (kr170.11)

BB (kr367.45)

UTG (kr253.65)

MP (kr388)

 

Preflop: Hero is Button with Adiamond.gif, Kspade.gif

2 folds, Hero bets kr6, SB calls kr6, BB calls kr6

 

Flop: (kr18) 3heart.gif, 10heart.gif, Aclub.gif(3 players)

SB checks, BB checks, Hero bets kr12, SB calls kr12, 1 fold

 

Turn: (kr42) 7diamond.gif(2 players)

SB checks, Hero bets kr22, SB raises to kr65, Hero raises to kr194, SB calls kr87.11 (All-In)

 

River: (kr346.22) Jdiamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Total pot: kr346.22 | Rake: kr8.65

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett plus även igår med så det var skönt, det flyter på hyfsat bra atm så ska inte klaga.

Var rätt mycket folk nere i "centrum" idag i Emmaboda, kul att se !

40min kö på lilla ICA tex :) Får se om man får tag i någon sistaminuten biljett till festivalen osv, hade varit kul.

 

Gick inte att sova inatt så nu har man varit vaken ett bra tag, hoppas man orkar hålla sig vaken till ikväll bara.

Extra pokersugen nu när det går rätt bra så det ska tryckas in några timmar idag, kämpa!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En riktigt jobbig pokerdag psykmässigt avklarad.

Började med att backa och sedan i 6-7 timmar var det likadant, vann en pott och losa en lika stor/större 10min senare. Ställde dock inte in mig på att det skulle bli en backdag (som jag har gjort många gånger förr) utan tänkte mest att jag vet att det går och vända när det är sånt superväde och till slut så lyckades jag helt otroligt nog rusha och jag låg t.om 1K+ (låg back 1,3K som värst)men tappade 500 på att vara helt kortdöd den sista timmen och ingenting funkade osv (1 bord).

Är helt otroligt nöjd över att dagen slutade plus och ska försöka glömma sista timmen även om det är svårt :)

 

Ser fram emot morgondagen, förhoppningsvis fint väder så man kan dra en jogg direkt när man stiger upp. Ska äntligen få min Boston jersey också :D :D

Nu blir det att fortsätta nöta + äta nyttigt, får se om det blir något festivalande i helgen (skulle behöva spela så får se) (kul att alltid ha den ursäkten, skitliv osv)

 

Även om jag e riktigt pokertaggad atm så ser jag fram emot att hälsa på familjen nästa vecka, lite trött på att bo 60 mil ifrån, vad ska man göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som ett litet barn på julafton, fått jerseyn skickad och satt på mig den, vilken känsla alltså =) Sitter perfekt och fan vad snygg den är, ingenting kan få en på dåligt humör idag känns det som :mrgreen:

 

Nu kvällsjogg och käk sen spel! (Sov ofc 14H idag typ för att min dygnsrytm inte kan fixas på något sätt =))

 

 

bostonjersey.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karma!

 

Visst är den underbar =)

 

Ännu en plusdag och pokern känns riktigt bra just nu, otroligt skönt när det flyter på. Började dagen med att torska en floppade stege mot runner runner kåk men det var bara att hålla humöret uppe och kämpa vidare och 6~ timmar senare så är man skönt plus :-)

Inte ett dugg trött så får se vad man ska göra nu.

Riktigt sugen på att se Infected Mushroom på lördag så hoppas man lyckas få tag i en biljett.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satt o fundera rätt länge på vad han kan ha haft här, FI är 26/7 (reg tror jag)

tror inte ens han synar min utg raise med AJ men kan ju ha fel, känns som en fold iaf? Kanske borde vika turn redan men blir ju sugen med stegdraget.

J10 vore ju bara brutalt och en ruskigt dålig presyn osv

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (10 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr913.74)

SB (kr1202.44)

BB (kr698.92)

Hero (UTG) (kr671.95)

UTG+1 (kr1172.71)

UTG+2 (kr1001.16)

MP1 (kr645.33)

MP2 (kr597.39)

MP3 (kr1000)

CO (kr355.63)

 

Preflop: Hero is UTG with Qdiamond.gif, Qspade.gif

Hero bets kr25, 4 folds, MP3 calls kr25, 2 folds, SB calls kr25, 1 fold

 

Flop: (kr80) Jspade.gif, 9club.gif, 3heart.gif(3 players)

SB checks, Hero bets kr50, MP3 calls kr50, 1 fold

 

Turn: (kr180) 10club.gif(2 players)

Hero checks, MP3 bets kr120, Hero calls kr120

 

River: (kr420) 3diamond.gif(2 players)

Hero checks, MP3 bets kr300,

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nattens session avslutad och även idag lyckas jag vända en tuff start till ett skönt plus på ca 800~. Varit skrämmande tiltad idag mot riktiga storsopor och är lite besviken att man inte kan hålla humöret uppe ibland, något som jag har blivit bättre på men ibland så brister det.

 

Bokat biljett till Emmaboda festivalen nu iaf så det blir ett lördagspass, Infected Mushroom är dom enda som lockar på listan så ska bli kul att få se dom och så hoppas jag randombanden levererar :-)

 

Några händer från natten;

 

Hade det varit en tight reg så får man väl gråtfolda men FI är 65/23 så blev gråtsyn istället. Kanske bör folda oftare än syn här

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (6 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr1092.38)

CO (kr1196.01)

Button (kr904.65)

Hero (SB) (kr372.58)

BB (kr485.52)

UTG (kr614.07)

 

Preflop: Hero is SB with 8diamond.gif, 8club.gif

1 fold, MP calls kr5, CO calls kr5, 1 fold, Hero calls kr5, BB checks

 

Flop: (kr20) Jheart.gif, 8spade.gif, 3spade.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, MP checks, CO bets kr15, Hero raises to kr55, 2 folds, CO calls kr55

 

Turn: (kr130) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, CO bets kr65, Hero calls kr65

 

River: (kr260) 5heart.gif(2 players)

Hero checks, CO bets kr130, Hero calls kr130

 

Total pot: kr520 | Rake: kr12.99

 

Results:

Hero didn't show 8diamond.gif, 8club.gif (nothing).

CO had 6spade.gif, 2spade.gif (flush, eight high).

Outcome: CO won kr507.01

 

 

Samma FI som i förra handen, lagom frustrerande..

 

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (10 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

Button (kr440.58)

SB (kr1143.76)

BB (kr484.78)

Hero (UTG) (kr439.82)

UTG+1 (kr982.50)

UTG+2 (kr1166.30)

MP1 (kr946.24)

MP2 (kr558.12)

MP3 (kr1000)

CO (kr1016.32)

 

Preflop: Hero is UTG with 10spade.gif, 10club.gif

Hero calls kr5, UTG+1 calls kr5, UTG+2 calls kr5, MP1 calls kr5, 2 folds, CO calls kr5, Button calls kr5, SB calls kr5, BB checks

 

Flop: (kr40) 2diamond.gif, 10diamond.gif, 4heart.gif(8 players)

SB bets kr20, 1 fold, Hero calls kr20, 2 folds, MP1 calls kr20, 2 folds

 

Turn: (kr100) Jspade.gif(3 players)

SB bets kr75, Hero raises to kr200, 1 fold, SB calls kr200

 

River: (kr500) Adiamond.gif(2 players)

SB checks, Hero checks

 

Total pot: kr500 | Rake: kr12.49

 

Results:

SB had Jdiamond.gif, 4diamond.gif (flush, Ace high).

Hero didn't show 10spade.gif, 10club.gif (nothing).

Outcome: SB won kr487.51

 

En riktigt aggro FI som bluffat 3 gator i typ 20 händer innan så låter honom bomba, gick ju tyvärr snett

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (8 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

UTG+1 (kr426.61)

MP1 (kr589.69)

Hero (MP2) (kr564.65)

CO (kr950)

Button (kr1270.76)

SB (kr125)

BB (kr805.54)

UTG (kr2850.28)

 

Preflop: Hero is MP2 with Aspade.gif, Qclub.gif

UTG bets kr17.50, 2 folds, Hero calls kr17.50, 4 folds

 

Flop: (kr42.50) 10spade.gif, Qdiamond.gif, 6club.gif(2 players)

UTG bets kr21.25, Hero calls kr21.25

 

Turn: (kr85) 4club.gif(2 players)

UTG bets kr42.50, Hero calls kr42.50

 

River: (kr170) Kdiamond.gif(2 players)

UTG bets kr85, Hero calls kr85

 

Total pot: kr340 | Rake: kr8.49

 

Results:

UTG had 3spade.gif, Kspade.gif (one pair, Kings).

Hero didn't show Aspade.gif, Qclub.gif (nothing).

Outcome: UTG won kr331.51

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raisar du inte 88 o 1010 pre? Sen 3b AQ

 

Gillar limp på fullring när det är en del lösa personer vid bordet som ändå aldrig foldar mot cbet, händer ibland dock. Kan hålla me om 3b med AQ men mot just den FI som gärna spydde pengar 3 gator helt tom så kändes det rätt, kanske är dumt men lär väl hålla oftare än jag blir utdragen.

 

 

Hittar vi syn här? Han borde väl kunna ha en del kungar som han gör om till bluff eller missade stegdrag osv? Okänd FI har 10 händer på honom, han har hittills limpat 2-3 händer och minraisat en så verkar lite halvkass.

 

Boss Media (IPN) No-Limit Hold'em, kr5.00 BB (5 handed) - BossMedia Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP (kr154.40)

Button (kr1029.14)

Hero (SB) (kr372.51)

BB (kr665.76)

UTG (kr710.35)

 

Preflop: Hero is SB with 9heart.gif, 8spade.gif

1 fold, MP calls kr5, Button calls kr5, Hero calls kr5, BB checks

 

Flop: (kr20) 8club.gif, 9club.gif, Kdiamond.gif(4 players)

Hero checks, BB checks, MP bets kr10, Button calls kr10, Hero raises to kr35, 1 fold, MP calls kr35, Button calls kr35

 

Turn: (kr125) 3heart.gif(3 players)

Hero bets kr70, 1 fold, Button calls kr70

 

River: (kr265) Aclub.gif(2 players)

Hero checks, Button bets kr170, Hero ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha :D såg du bara skrev nåt i en matchtråd om Lions tror jag ;) var tvungen se om det var du :D

 

haha :-D Söndagsnöje typ att surfa fragbite 8-)

 

 

Sovit lite konstigt men mår iaf lite bättre nu och har en tvättid kl 7 så det passade bra att stiga upp tidigt (+ att tåget till morsan går tidigt imorn)

Avnjuta en pastasallad och dra på någon rulle sen tvätt, idag ska jag nog iaf få in lite pokertimmar.

Sammanställer väl månaden här också med en edit sen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snabb update, Juli slutade på runt +12K efter ca 125H spelat & ca 30K händer, mycket fullring osv. Är iaf nöjd och nu ska det bli 1 veckas semester där familjen/gamla vänner ska besökas. Blir väl lite betting i veckan eventuellt eftersom det inte blir någon poker, kanske uppdaterar lite bets här ;) Ciao!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...