Gå till innehåll

All In Ev Hm


tim_linus

Recommended Posts

Dom har fixat multivägs all in ev med blandade stackar.

Vilket var en stor grej för PLO-spelare.

 

 

allin ev mot blandade stackar har funkat bra i HEM senaste året iaf. har inget minne av att det inte funkat tidigare heller, säkra på att ni inte blandar ihop det med snacket om att alla backar i nonsd eller att alla springer kasst på svs?

 

Alla backar inte i nonsd...men du har rätt...det snackas mkt om det. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det vet jag, förstår såklart att samplet är på tok för litet. Frågan som jag ville veta och som jag i viss mån fått svar på var om en viss spelstil kunde påverka allin ev på något sätt och att man på så sätt skulle ta allin ev med en nypa salt även om man skulle haft en tillräcklig samplesize.

 

Har du negativt EV över ett större sample har du med stor sannolikhet spelat förlorande poker under denna tid. Gissar 50-100k händer räcker avseende holdém men rätta mig gärna om jag har fel.

 

 

Precis som diskuterats i en tidigare tråd (kommer inte ihåg vilken) har EV lägre varians än winrate och närmar sig därför snabbare än utfall/winnings din "sanna winrate" (ja, jag vet att man egentligen aldrig kan hitta sin sanna winrate eftersom alla förutsättningar konstant förändras, vi får nöja oss med good enough här).

 

 

EV är knappast ett perfekt mått på hur bra du är men det är bättre än utfall/winnings (just pga måttets lägre varians och att det därför snabbare närmar sig verkligheten).

Och som rakt svar på din fråga: Du kan ta EV med en nypa salt ENDAST på kort sikt. Negativt EV i längden lär inga vinnande spelare ha (undantaget vissa RB-proffs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja, det har vart fel, vet inte hur längesen det var jag kolla, men det var ett bra tag sen. vad är fel på non sd?

 

säg alla till floppen, två till showdown.

 

en får en sd win

en får en sd loss

resten får nonsd loss

ingen får nonsd win

 

dvs i handen kommer många få negativa siffror i nonsd, ingen får positiva siffror i nonsd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...