Gå till innehåll

All In Ev Hm


tim_linus

Recommended Posts

Hej jag har börjat spela plo istället för nl för ett tag sedan.

Har spelat ca 40 k händer och resultaten suger juh ganska hårt.

Jag är minus 1400 euro tot på plo100-200 det jag undrar är när jag tittar i

min holdem manager står det

 

Euro EV - 3800 euro

Euro -1400

 

vad betyder detta har ? ska jag vara minus 3800 men har sprugit över 2400 över EV. Eller har jag sprungit 3800 under EV men spelat bra och bara hamnat på en minus på 1400 ? eller hur fungerar det ?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har sprungit över EV...dock inte särskilt mkt.

 

Men 40k händer är ingenting i PLO.

 

Det är endast variansen på sista gatan i de potter ni blir all-in som elimineras av HEM allin-EV, i övrigt utgörs det av totala vinsten.

Behöver fortfarande över miljonen händer innan man kan börja tala om konvergens.

 

Men med negativ EV är sannolikheten att du inte spelat perfekt naturligtvis högre än det motsatta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har sprungit över EV...dock inte särskilt mkt.

 

Men 40k händer är ingenting i PLO.

 

Det är endast variansen på sista gatan i de potter ni blir all-in som elimineras av HEM allin-EV, i övrigt utgörs det av totala vinsten.

Behöver fortfarande över miljonen händer innan man kan börja tala om konvergens.

 

Men med negativ EV är sannolikheten att du inte spelat perfekt naturligtvis högre än det motsatta.

 

 

ok så låt oss säga att jag spelar 2 händer.

Hand 1 får jag in smeten i en hundra euro pott med 80 % chans o vinna på flopp men förlorar

 

Hand 2 synar jag hans river shove i en 100 euros pott o förlorar

 

Efter hand 1 kommer d stå

All in EV+80 euro -50

 

Efter hand 2 kommer det stå

 

all in ev +80 euro -100

 

Jag fattar inte riktgt hur man ska se på detta, vet inte heller om jag skrev rätt nu, men hand 1 är uh ganska lätt o se att vi åkte på en beat o förlorade, men springer vi där 80 euro under ev. eller 130 euro under ev ? men sen när man spelar fler händer vet man juh inte riktigt hur man sprungit man kanske har synat mängder med rivers felaktigt eller ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så låt oss säga att jag spelar 2 händer.

Hand 1 får jag in smeten i en hundra euro pott med 80 % chans o vinna på flopp men förlorar

 

Hand 2 synar jag hans river shove i en 100 euros pott o förlorar

 

Efter hand 1 kommer d stå

All in EV+80 euro -50

 

Efter hand 2 kommer det stå

 

all in ev +80 euro -100

hand 1 blir aiev +30, verkliga resultatet -50. du går 80 under ev där alltså

hand 2 får du in med 0% ekvitet så där blir allinev -50, samma som resultatet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok så låt oss säga att jag spelar 2 händer.

Hand 1 får jag in smeten i en hundra euro pott med 80 % chans o vinna på flopp men förlorar

 

Hand 2 synar jag hans river shove i en 100 euros pott o förlorar

 

Efter hand 1 kommer d stå

All in EV+80 euro -50

 

Efter hand 2 kommer det stå

 

all in ev +80 euro -100

 

Jag fattar inte riktgt hur man ska se på detta, vet inte heller om jag skrev rätt nu, men hand 1 är uh ganska lätt o se att vi åkte på en beat o förlorade, men springer vi där 80 euro under ev. eller 130 euro under ev ? men sen när man spelar fler händer vet man juh inte riktigt hur man sprungit man kanske har synat mängder med rivers felaktigt eller ??

 

Tror du har gjort fel i bägge.

 

I hand 1 har du bara EV på 30€.

Om vi kör handen 10ggr så stoppar du in 500€ 10ggr, total pot 1000€. Av dessa vinner du 80% alltså 800€ men 500€ är från dig själv. Så du plussar 300€ på 10ggr, eller 30€/hand.

 

I hand 2 har du ju 0% ev på river om du är slagen. så det kommer stå ev -50 och € -50.

 

(Med reservation att mitt första exempel kan vara fel).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något som påverkar allin ev eller är den altid sanningenlig oavsett hur man spelar. Min profit ligger klart över allin ev på dryga 10k händer holdem som jag trackat, och på omahan men lite mindre sample ligger jag också riktigt mycket över.

 

Förstår att resultatet inte speglar mitt spel, men frågan är alltså om ett visst typ av spel ger en högre differans mellan allin ev och den reella vinsten eller har jag bara vart en luckbox och kan räkna med att det jämnar ut sig med tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelare som är aggressiva i potter där någon någon spelare är allin på tidigare gata kan tendera att få något högre värde på sitt aiev.

 

dom räknar väl ändå aiev från den gatan du den sista spelaren som inte är ai viker eller alla fått in det, typ:

raise, syn, (20bb) shove, syn, syn.

flop

AAA

bet, fold.

 

shortie:

55

storstack:

AK.

shortie ev adjusted -20bb. storstack ev adjusted +40bb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är just detta jag skulle vilja ha redan på, verkar som det finns rejält många bud, ingen som vet helt säkert.

 

Dessutom har jag profit no showdown hur lågt som helst och profit showdown ligger riktigt riktigt högt. Måste betyda att jag är för tajt och bluffar för lite eller? Eller är målet överhuvudtaget att få dessa jämnare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

EV stämmer, nonsd stämmer inte i 6max.

 

Dessutom har jag profit no showdown hur lågt som helst och profit showdown ligger riktigt riktigt högt. Måste betyda att jag är för tajt och bluffar för lite eller? Eller är målet överhuvudtaget att få dessa jämnare?

 

non sd säger väldigt lite, är beroende på hur ens motstånd spelar. enda det säger är att du vinner färre potter utan sd än dina motståndare.

 

målet är att få din resultatkurva så högt som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag är ju cg-fisk och medveten om det. Och har precis börjat applicera pokeroffice på mina 0,50/1 6max bord. Lirat några dar och fått ihop 3250händer.Ligger upp $248 men ska enligt allin ev ligga -$248dollar. Detta betyder alltså att jag om jag torskat varannan flipp och vunnit varannan (som det ska vara) hade jag vart -248. Förstår att jag inte spelar toppen men har verkligen svårt att förstå att spelet jag spelat dessa dagar haft en negativ EV på 7BB/100BB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag är ju cg-fisk och medveten om det. Och har precis börjat applicera pokeroffice på mina 0,50/1 6max bord. Lirat några dar och fått ihop 3250händer.Ligger upp $248 men ska enligt allin ev ligga -$248dollar. Detta betyder alltså att jag om jag torskat varannan flipp och vunnit varannan (som det ska vara) hade jag vart -248. Förstår att jag inte spelar toppen men har verkligen svårt att förstå att spelet jag spelat dessa dagar haft en negativ EV på 7BB/100BB.

 

Oj sulla springer bra, kors i taket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

spelare som är aggressiva i potter där någon någon spelare är allin på tidigare gata kan tendera att få något högre värde på sitt aiev.

 

HM kan ha ändrat detta, har för mig att EV blir samma som det faktiska utfallet i multiway potter där någon är all-in från tidigare gata.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, jag är ju cg-fisk och medveten om det. Och har precis börjat applicera pokeroffice på mina 0,50/1 6max bord. Lirat några dar och fått ihop 3250händer.Ligger upp $248 men ska enligt allin ev ligga -$248dollar. Detta betyder alltså att jag om jag torskat varannan flipp och vunnit varannan (som det ska vara) hade jag vart -248. Förstår att jag inte spelar toppen men har verkligen svårt att förstå att spelet jag spelat dessa dagar haft en negativ EV på 7BB/100BB.

 

precis sådana här missuppfattningar som gör att allin-ev används fel. Du kan ha hamnat i dåliga spots, sprungit in i för mkt nötter hos dina motståndare osv, så bara för att ditt ev är negativt över 3k händer innebär det inte att du har varit förlorande under dessa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

precis sådana här missuppfattningar som gör att allin-ev används fel. Du kan ha hamnat i dåliga spots, sprungit in i för mkt nötter hos dina motståndare osv, så bara för att ditt ev är negativt över 3k händer innebär det inte att du har varit förlorande under dessa händer.

 

Det vet jag, förstår såklart att samplet är på tok för litet. Frågan som jag ville veta och som jag i viss mån fått svar på var om en viss spelstil kunde påverka allin ev på något sätt och att man på så sätt skulle ta allin ev med en nypa salt även om man skulle haft en tillräcklig samplesize.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

dom räknar väl ändå aiev från den gatan du den sista spelaren som inte är ai viker eller alla fått in det, typ:

raise, syn, (20bb) shove, syn, syn.

flop

AAA

bet, fold.

 

shortie:

55

storstack:

AK.

shortie ev adjusted -20bb. storstack ev adjusted +40bb.

så var det inte innan, möjligt dom ändrat det.

HM kan ha ändrat detta, har för mig att EV blir samma som det faktiska utfallet i multiway potter där någon är all-in från tidigare gata.

så har det inte varit innan, om 3 spelare med olika stackdjup fått in pre så har det räknat spelarnas eq mot alla 3 även i sidopotten. kan dock vara så att hm ändrat detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

allin ev mot blandade stackar har funkat bra i HEM senaste året iaf. har inget minne av att det inte funkat tidigare heller, säkra på att ni inte blandar ihop det med snacket om att alla backar i nonsd eller att alla springer kasst på svs?

ja, det har vart fel, vet inte hur längesen det var jag kolla, men det var ett bra tag sen. vad är fel på non sd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...