Gå till innehåll

Bidrag eller inte som pokerspelare //Avdelat från poker-inkomst av kapital


Steel

Recommended Posts

Sådärja, nu kom doktorn från ingenstans och smashade in en riktigt dräpande kommentar! Slaktis, Penils, DrRoland. Om nu bara Riggdevil kan hitta tillbaks från flashback så har pokerforums 4 största tänkare ägt mig i en och samma tråd, vore stort! :mrgreen:

 

BTW, DrRoland har du slutat hänga i spelberoendeforumet? Tänk om nån får för sig att sluta? http://pokerforum.nu/forum/spelberoende/62418-snaella-hjaelp-mig-sluta-spela-blackjack.html

 

Du framstår ju enbart som dum i huvudet när du verkar tro att det finns folk som försörjer sig på poker och drar in socialbidrag samtidigt.

Rent teoretiskt skulle det kanske kunna gå, men det är ett jävligt avancerat projekt med ecashkonton (Utländska bankkonton tror jag inte kommer funka.) +tillhörande kreditkort med uttagsmöjlighet direkt i automat, pengar i madrassen mm, bortsett från den lilla detaljen att man måste gå på praktikplatser, jobba inom kommunen eller andra arbetsmarknadspolitiska åtgärder 8h/dag8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du framstår ju enbart som dum i huvudet när du verkar tro att det finns folk som försörjer sig på poker och drar in socialbidrag samtidigt.

Rent teoretiskt skulle det kanske kunna gå, men det är ett jävligt avancerat projekt med ecashkonton (Utländska bankkonton tror jag inte kommer funka.) +tillhörande kreditkort med uttagsmöjlighet direkt i automat, pengar i madrassen mm, bortsett från den lilla detaljen att man måste gå på praktikplatser, jobba inom kommunen eller andra arbetsmarknadspolitiska åtgärder 8h/dag8-)

Jaha, fast nu gällde ju diskussionen, iaf från min sida främst bostadsbidrag, och nämnde jag socialbidrag så var det i förbigående som exempel på ett annat behovsprövat bidrag till skillnad från tex barnbidrag.

Tack iaf för att du för en gångs skull uttalar dig om nått du är expert på, nämligen hur man framstår som dum i huvudet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänar du miljoner på poker så är du inte berättigad till bostadsbidrag eftersom delar av förmögenheten räknas som inkomst. Därför förstår jag inte relevansen av den här diskussionen eftersom merparten av de pokerproffs som tjänar så lite att de faktiskt är berättigade till bostadsbidrag förmodligen snart kommer gå på andra bidrag ändå om de inte har andra planer för sin försörjning.

 

Tjänar man så lite att man kan få bostadsbidrag så är man banne mig inte ProffZ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...