lnvincible Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Hej! Är det vid sådana här tillfällen som man ska bluff-syna fi? Brukar inte använda mig av det "vapnet". Vid vilka tillfällen använder ni er av det? Game # 82756449 - Texas Hold'em No Limit EUR 0,50/1,00 - Table "El Gordo" Game ended 2005-06-12 21:39:00 UTC Players: invincible (EUR 88,25 in seat 1) LordNelson (EUR 131,00 in seat 2) conan01 (EUR 285,25 in seat 3) robbin (EUR 90,00 in seat 4) sthlmAce (EUR 16,50 in seat 5) Dealer: LordNelson Small Blind: conan01 (0,50) Big Blind: robbin (1,00) invincible was dealt: 5 - 3 sthlmAce Fold invincible Raise (3,50) LordNelson Fold conan01 Fold robbin Raise (7,00) invincible Call (4,50) Flop K - K - 9 Ok. Här kommer faktiskt en ganska bra flopp mig för. Visst kan han ha AK men annars så har han det svettigt med AA/QQ. Troligen så har han någon av dessa händer. Färgdraget kan han ju nästan inte ha eftersom AKs är det enda han kan miniraisa mig preflop med och K ligger ute på brädan. robbin Bet (4,00) invincible Call (4,00) Synar eftersom det finns många scarecard som ger steg- och färgmöjligheter. Turn K - K - 9 - J Bingo! J var inte det han ville se på turn. Check på turn ger inte ifrån sig alltför stora glädje-tjut heller. robbin Check invincible Bet (25,00) robbin Call (25,00) (Han steker länge innan han synar) River K - K - 9 - J - 7 Blixtsnabb all in på rivern. Nu bör han ju folda. Det luktar ju färg lång väg eller? robbin Check invincible All-In (51,25) robbin Fold invincible Payback (51,25) invincible shows: 5 - 3 (a pair of kings) (ville få han på tilt så jag visa) invincible wins: EUR 72,50 (with a pair of kings) Rake: EUR 2,00 _/_/_/_/_/_/_/_/Invincible\_\_\_\_\_\_\_\_ Citera
iremmats Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Grymt fint spel. Krävs mod att trycka in degen på rivern efter turnsynen. Han nästan måste syna på river ju. Citera
Stoneburg Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Det gick nästan för mig när jag läste den här HH'n. Citera
Hjort Postad 12 Juni , 2005 Rapport Postad 12 Juni , 2005 Är det vid sådana här tillfällen som man ska bluff-syna fi? Eftersom jag ingenstans läser att du har en bra read på att din motståndare ofta höjer preflopp, alltid betar ut på floppen och sedan ofta foldar på turn så nej, det är inte sådana här tillfällen man ska bluffsyna på. Det är ett spel vars lönsamhet vilar extremt tungt på att din motståndare begår stora misstag, så överlag är det inget jag rekommenderar. Vid vilka tillfällen använder ni er av det? När jag tiltar så klart. Citera
flibben Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 När jag tiltar så klart. Hahah, ojoj, det här är minst andra gången som du motsäger dig själv på forumet, ajaj hort, det får du jobba på, jag är ganska så säker på att du minst en gång sagt "jag tiltar aldrig" Citera
NoSense Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Bluff-syn? ehh det har jag inte ens hört talas om. Ska man bluffa seriöst borde man väl i rimlighetens namn HÖJA ett bet? Att bara syna lär ju inte skrämma någon, någonsin... Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Hahah, ojoj, det här är minst andra gången som du motsäger dig själv på forumet, Jag känner mig rätt säker på att det är minst 23:de gången. jag är ganska så säker på att du minst en gång sagt "jag tiltar aldrig" Spontant låter det verkligen inte som något jag skulle säga och om jag har sagt det är det fel. Citera
busen Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Hej! Är det vid sådana här tillfällen som man ska bluff-syna fi? Brukar inte använda mig av det "vapnet". Vid vilka tillfällen använder ni er av det? Jag förstår inte frågeställningen. En bluff-syn är ju en syn på en bet när Du egentligen inte har något. Så när Du går all-in på rivern gör Du precis tvärtom. Att bluff-syna torde vara det dummaste man kan göra. En syn med A högt är ingen bluff-syn om du sätter fi på ngt liknande. Däremot bör en syn med ex. 4 högt klassas som en bluff-syn. Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Det finns ett par olika definitioner av "bluffsyn": 1) Syna en motståndare som man antagligen kan slå så att en motståndare bakom som man inte kan slå ska lägga sig. 2) Syna ett bet med en hand som nästan säkert ligger efter på en tidig gata i avsikt att höja på en senare gata. Orsaken till att göra det är vanligen att man har position och får mer information om man synar, typfallet är någon som höjt från sen position, alltid betar ut på floppen men inte orkar fortsätta beta/syna ned med A-högt på turn. 3) Syna ett bet på rivern med en hand som i stort sett inte kan vinna. 1) & 2) är användbara spel, även om de väldigt sällan är rätt. 3) är ett skämt. Citera
f98majo Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Bluffsynen i detta fallet är när lnvincible synar fi's bet på floppen, vilket fi borde tolka som ett färgdrag. När lnvincible sedan betar ut få färgen kommer nästan garanterat att tolka det som en färg och tro att han är slagen. Min gissning är att han sitter på AA varav ett är ruter. I detta fall har han outs till kåk och nötfärgen på rivern, så han funderar länge på om dessa 11 outs motiverar en syn och bestämmer sig för att syna. Krävs lite mod för att våga spela sådär, snyggt var det i alla fall. Citera
Hjort Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Krävs lite mod för att våga spela sådär, snyggt var det i alla fall. Ok, vad händer de 75% av tiden* som det inte kommer ett scarecard på turn? *Plus de gånger när det kommer ett scarecard på turn som råkar förbättra motståndaren. Citera
Frege Postad 13 Juni , 2005 Rapport Postad 13 Juni , 2005 Grymt fint spel. Krävs mod att trycka in degen på rivern efter turnsynen. Han nästan måste syna på river ju. Jag vill inte snacka om mod i detta fall. En hjärna bluffar, inte ett hjärta. Citera
Recommended Posts