Gå till innehåll

Träning med blod, svett och dårar - Sisyfos Deluxe

Recommended Posts

• Svars 73
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Måste vara med.

Är tjockare än innan förra sommarens viktdagbok och inte rört mig särskilt mycket. Har inga viktmål eller äger en våg utan vill att vikten ska vara bättre fördelad än runt magen som det är nu. Är i ok kondition men vill gärna klara 10-15 mil på cykel varannan dag och slippa se ut som om jag var gravid i 7:e månaden...

Har hoppat över att köpa SL-kort och cyklar eller promenerar istället i den mån jag kan.

-I förrgår blev det 30 min powerwalk till Coop Forum, yra i affären i 2km, sen promenad tillbaka med fulllastad ryggsäck.

-Igår: Cykel Vällingby-Söder 15km, cykla runt lite på Söder, stan och Vasastan innan hemfärd.

Idag har det blivit 7st 500m tur & retur till tvättstugan och ska ta och trampa iväg till MediaMarkt & Rusta i Barkaby Handelsplats för att köpa lite billiga Blue-ray-filmer och någon tv-seriebox samt lite blomkrukor.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

Mycket träning blir det fanken inte men har iaf ingått vikt-bet med Fulla Pingvinen.

Med start förra veckan (90,5) ska jag ner till <82 kg innan mikes januariturre. Blir en enkel pannkaka obv. Är ner till 89,4 på första veckan och då har det ändå syndats en del.

Frullar ett glas youghurt och lite frön + ett par koppar kaffe. Lunch blir nån köttbit (oftast kyckling, fisk eller nåt på köttfärs) med sås och till det en blandning av sallad/kikärter/bönor och linser. Kvällsmat görs på ägg (omelett eller nån mix med keso).

Nu är det bara det där med att komma igång och träna. Att det ska vara så förbannat svårt...

Postad

Gått upp 5 kg sen juni och tangerar därmed all-time-high: 105. Helt sjukt. Nu blir det hårdhandskarna!

Inlett en vit månad, ska försöka äta nyttigt och minimera kolhydraterna, långpromenader minst 5 ggr i veckan, slå på sandsäck, slå på son, pressa bänk och damma av roddmaskin.

Har laddat ner runkeeper till min nya android-mobil.

Nu jävlar!

Postad

Jag har lättare att komma igång med träningen än maten, tränar nu två gånger i veckan i alla fall (Easyline), men det jag stoppar i mig är inga nyttigheter. Jag har inte vägt mig nån mer gång sen "invägningen", men jag väger inte mindre i alla fall, jag hoppas att jag stått stilla.

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Postad

Fuck it!

Hoppar in här för att kanske få lite fason på det hela.

Efter att ha lagt av med fotboll för ca 18 månader sedan så har all form av regelbunden träning försvunnit. Redan innan dess hade jag börjat öka en del för mycket i vikt. Dessutom har jag nu börjat jobba heltid vilket innebär många onyttiga luncher och nu får jag banne mig ligga i om jag inte vill passera 100 Kg.

Ska nu försöka komma i lite hyfsad form till sommaren är det tänkt.

Är 191 cm.

Väger i dagsläget 96,7 Kg enligt en ganska opålitlig våg.

Mål.

- Gå ner 11,7 Kg till under 85 Kg innan 1 juni 2011, dvs det ger en riktlinje på ca 0.5 Kg i veckan.

- Skaffa en pålitlig våg.

- Få på mig den där skräddarsydda kostymen som satt som en smäck för ca 2,5 år sedan.

Tillvägagångssätt.

- Börja träna regelbundet, minst 3 ggr i veckan.

- Börja tänka på vad jag äter.

- Dra ner på alkoholen.

Postad

Inspirerad av denna db så har jag påbörjat jakten på kilona igen. Jag gick ju ner ca 25 pannor för ett år sen. Därefter har slöheten och sötsuget fått härja fritt. När sen vågen återigen passerade 100 pannor så fick det va nog.

Nu nere under 100 igen, - ca 4%. Mål till den 27 november är att komma i kostymen till yngsta barnbarnets dop. Uppskattar att det behövs 5-7 pannor minus för det.

Tack för denna db.

• 2 weeks later...
Postad

Första veckan avklarad igår och igår morse visade vågen på -0,4 Kg från startvikt. Nästan inom riktlinjen alltså.

Dock. Bara ett träningspass. Inte så nyttig mat.

Men i alla fall endast fyra öl under hela veckan. Vilket tyvärr är bra för att vara mig.

Nya tag denna vecka.

• 2 months later...
Postad
Jag är för.

Personliga mål:

• Gå ner 10kg, väger 102.
  • Springa 5km under 30min, tar väl närmare 40 nu.

Kommer att försöka uppnå målen genom löpning, cykling till jobbet, fotboll och basket. Innan julafton kan väl vara lagom gräns.

Använder runnkeeper när jag kan, Skankes Runkeeper

Kom igång med träningen tre månader efter detta inlägg, fixar iallafall 5km rätt lätt under 30min nu, har tagit milen under 60min också. Vikten har gått från 104 till 95,8 sedan första Januari. Tänkte väga under 90 9e April....

Postad
Fin bump! :)

Jag har gått ned 2 kg till sedan senast, alltså på tre månader.

Inget vidare tempo, men vad fan, det går åt rätt håll.

Tänkte att det kunde vara kul när man nu hade något bra att meddela för en gångs skull :-)