Trillske Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Nej, men det är väl ändå en form av nybörjartråd. Oavsett vart vi definierar gränsen tror jag iaf du förstår vad jag menade.. Citera
Starfitter Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 nje, en 5/10 reg lär ha iaf ett hyfsat teoretiskt fundament.. f.ö är både hero och framförallt FI inte nybörjare. aja another time, palla beef. Har sagt mitt och tyckte jag var ganska konstruktiv och koncist Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Oavsett hur det ligger till med saken, om du är bättre än mig på att spela poker kan jag lova och svära att skillnaden på kunskapen inom semantik vida skulle överskrida skillnaden inom poker. Den senare är för övrigt som bäst marginelt liten, så lugna dig lite. jag har ingen aning hur dina kunskaper ser ut på det semantiska området så där ska jag inte uttala mig även om det är mycket troligt att du är bättre än mig då jag är donk. baserat på det jag läst här anser jag iaf att jag har ett relativt stort pokermässigt övertag på dig har nyligen fått en inställd grudgematch så vi kan köra när du vill Förutom när det gäller hela den där grejen med att logga in på nybörjartrådar på forum för att förklara att man inte tänkt förklara något, vilket är ett beteende jag inte riktigt begriper hur mycket jag än försöker. Jag tolkar det som att man inte riktigt förstår det man vill ge sken av att förstå, men det är väl antagligen för att jag är sämst eller hur det nu var. det börja med att jag påpeka något i din analys som jag tyckte va fel, sen ger jag en hint och du börjar med personangrepp. jag brukar faktiskt inte bli sådär jättemycket mer konstruktiv än att påpeka när folk (särskilt folk som är väldigt säkra på sin sak) har fel och sen hinta om varför, har de då gjort något steg i rätt riktning kan man väl ge dem en knuff till, kommer de med donkargument brukar jag inte orka med diskussionen längre då man för att förklara antagligen måste förklara ett antal nya koncept för donken. nån som går till angrepp ser jag inte heller någon anledning att ge nått utförligt svar till. tycker du inte att jag tillför något kan du lägga till mig på din ignorelist så blir det något mindre för dig att scrolla. kan väl även säga att jag inte är särskilt bra på poker så ingen får för sig det. Citera
Trillske Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Du är ute och cyklar. Jag bad dem som ville syna turn förklara varför (då jag trodde det var hu). Du svarar med att man "ska tänka på hela linjen", vilket du inte kan ha gjort det minsta lilla seriöst. Om det nu var seriöst kan du ju chilla ännu mer med den där grudge grejen eftersom din koll på mig som spelare då är skrattretande och uppenarligen säger mer om din kompetens än min. Mer troligt är dock att du skriver sådär enbart för att vara kaxig. Det var först då jag kallar det för sandlåda. Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Du är ute och cyklar. Jag bad dem som ville syna turn förklara varför (då jag trodde det var hu). Du svarar med att man "ska tänka på hela linjen", vilket du inte kan ha gjort det minsta lilla seriöst. om du skulle försökt förstå vad jag menade istället för att avfärda det som trollande, ger dig en chans till, fetmarkerar det viktiga. "hur blir din synrange, hur kommer våra ranger (för alla linjer) se ut efter riveraction när vi väljer att syna respektive slå om osv." Om det nu var seriöst kan du ju chilla ännu mer med den där grudge grejen eftersom din koll på mig som spelare då är skrattretande och uppenarligen säger mer om din kompetens än min. grudgegrejen är det enda (semi)oseriösa jag skrivit i denna tråd då jag inte på allvar tror det kan bli nått av det, men om du nu antyder att jag är dålig kanske det kan bli nått iaf:mrgreen: Mer troligt är dock att du skriver sådär enbart för att vara kaxig. Det var först då jag kallar det för sandlåda. nej, vill vara lite hjälpsam och ge tillbaka lite till pf som trots allt lärt mig en hel del. Citera
Trillske Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Alltså det jag påpekar är att detta: "hur blir din synrange, hur kommer våra ranger (för alla linjer) se ut efter riveraction när vi väljer att syna respektive slå om osv." Tillhör någonstans pokerns grundläggande ABC, det är därför jag inte kunde tro att du menade allvar, utan fick för mig att du försökte göra någon form av level. Om det nu var seriös input så ber jag om ursäkt. Jag vet förövrigt inte om du är dålig eller bra. Du kanske har blommat ut som en solros såhär på sensommaren och spelar highstakes. Citera
okocha Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Alltså det jag påpekar är att detta: Tillhör någonstans pokerns grundläggande ABC, det är därför jag inte kunde tro att du menade allvar, utan fick för mig att du försökte göra någon form av level. Om det nu var seriös input så ber jag om ursäkt. Jag vet förövrigt inte om du är dålig eller bra. Du kanske har blommat ut som en solros såhär på sensommaren och spelar highstakes. ok, då fattar du vad jag snackar om iaf, då kan jag fråga dig om du har några värdehänder i din syn flopp, syn turn, raise river -range, eller din syn flopp, raise turn, bet river om det exempelvis kommer , eller nått liknande? eller är det ranger som du skippar då du slår om allt bättre än QQ på flopp? inser du då hur din fi kan utnyttja detta? jag är lowstakesspelare. Citera
Trillske Postad 24 Augusti , 2010 Rapport Postad 24 Augusti , 2010 Ska inte påstå att min range är särkilt statisk 300bb djupt, men du kan ändå ha en poäng i att jag inte är särkilt balanserad där. Att jag kommer höja "för" ofta där är för att det är så horribelt svårt att spela mot att det brukar sluta med att folk antingen klickar tillbaka tveksamma färgdrag, pushar över för svaga händer som typ QQ, leker guessinggame med Jx, eller skiter i att bråka och släpper ett par bb/100. Vad väldigt få faktiskt gör, även inräknat "bra" spelare, oavsett om min frekvens liknar 100% vissa sessioner, är att börja klicka tillbaka händer som är för dåliga för allt annat. Så jag får en polariserad range som gör otroligt ont i magen att spela mot på det sättet man borde. Sen kan de ju faktiskt inte med det bettendet sedan slänga "något alls" om de valt att cbetta och har "något". Du har nog rätt i att jag inte ofta har händer som kan syn-syn-raise eller syn-raise, däremot ett helt gäng som går för syn-bet-bet eller syn-syn-bet/shove på 7,8. Fel? Möjligt. Exploativt men jobbig att exploatera, och pokerspelare, i synnerhet lowstejkare, är duktiga på forum men horribelt lata i verkligheten. En andra anledning att jag höjer för ofta där är att jag ändå tycker det är svårt att hitta särkilt balanserade statiska ranges 300bb djupt. Är därför jag ställde frågan till att börja med, för det är ju förstås då intressant att höra från dem som tycker att de kan den biten. Vill man sedan inte berätta sådana grejer är ju det helt valfritt, jag dampade bara för att jag trodde du drev med mig som sagt. Skjuter än en gång in att jag med spelare bakom synar jag också, diskussionen blev hu eftersom jag klantade och missade att det var en spelare bakom i hh. Kan ju också skjuta in att det förstås kommer ett helt virrvar av logiska följder av det jag skrev, folk börjar ta det lugnare med cbets osv osv osv.. men jag kan ju inte skriva 3 A4 bara för att försöka bevisa att jag inte är helt korkad. Citera
Recommended Posts