Gå till innehåll

QQ tredje handen i £370 live turnering


F_Eklund

Recommended Posts

Detta är tredje handen i en £370 live turnering på pokerklubben international i London. Det finns inga reads alls på Fi. 72stycken registrerade med 80minuters latereg.

 

Startmarker 15k

Blinds 50/100

40minuters nivåer

7-handat. (2st stackar är sitout)

 

Hero: :Qd::Qc:

Utg: raise till 275

Fold fram till hero på CO (BB är sitout)

Hero: raise till 725

Fold tillbaka till Utg

Utg: raise till 1450

Hero: syn

 

Flopp: :2c::2d::2h:

 

Utg: check

Hero: 1700

Utg: Allin

Hero: ????

(vet ej hur jag gör spoiler men om någon kan hjälpa till med det så ska jag visa hela utfallet av handen)

 

Är det auto fold/auto snapsyn?

Kommentarer på linje postflopp och flopp skulle behövas...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är tredje handen i en £370 live turnering på pokerklubben international i London. Det finns inga reads alls på Fi. 72stycken registrerade med 80minuters latereg.

 

Startmarker 15k

Blinds 50/100

40minuters nivåer

7-handat. (2st stackar är sitout)

 

Hero: :Qd::Qc:

Utg: raise till 275

Fold fram till hero på CO (BB är sitout)

Hero: raise till 725

Fold tillbaka till Utg

Utg: raise till 1450

Hero: syn

 

Flopp: :2c::2d::2h:

 

Utg: check

Hero: 1700

Utg: Allin

Hero: ????

(vet ej hur jag gör spoiler men om någon kan hjälpa till med det så ska jag visa hela utfallet av handen)

 

Är det auto fold/auto snapsyn?

Kommentarer på linje postflopp och flopp skulle behövas...

 

Han har 4-bettat dig pre och checkraisat floppen. En bra läggning är säkerligen det bästa alternativet här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förstå vad du ska göra i handen (imo) tycker jag du ska ställa nåra frågor till dig själv:

 

Vad är syftet med att 3beta UTG (bluff lr värde?)

Vad är din 4betssynrange och hur står du i den rangen? (tror att den rangen består av typ bara QQ-JJ?)

Vad är syftet med 4betssyn (setmina? eller tror att du leder över hans range?)

Hur påverkas din position i din range av floppen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att förstå vad du ska göra i handen (imo) tycker jag du ska ställa nåra frågor till dig själv:

 

Vad är syftet med att 3beta UTG (bluff lr värde?)

Vad är din 4betssynrange och hur står du i den rangen? (tror att den rangen består av typ bara QQ-JJ?)

Vad är syftet med 4betssyn (setmina? eller tror att du leder över hans range?)

Hur påverkas din position i din range av floppen?

 

Fi:s range blir väl väldigt snäv vid en 4-bet. Hade jag 3-bettat med vilket par som helst, så hade jag minimum synat den höjningen (höjde med enbart 750) också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som spelat: Fold, du ligger efter hans range och du får bara in det mot bättre här.

 

Givet att du 3bettar och synar 4bet: Checka flop. Du reppar precis vad du har och jag har svårt att se att du får syn av sämre om du bettar värde på 3 gator.

 

Annan linje: Att 3betta UTG höjaren i sju handat ser väldigt starkt ut. När han 4bettar dig tror jag du oftast är uppe mot bättre. Jag hade föredragit att du flattar preflop och spelar en mindre pott där du kan komma till showdown och fortfarande ha bäst hand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synar pre istället för att 3beta hans UTG-raise. Som spelat synar vi hans 4bet och kikar floppen.

 

Checkar bakom flop.

 

Som spelat synar jag efter jag betatfloppen. Tror inte han skulle gå för c/r här med AA/KK och tappa värde eftersom man brukar checka bakom QQ-99 och folda emot c/r.

 

Men eftersom du la upp handen var det en "bad beat" och han satt med AA :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen att handen har misshandlats pre, post osv är en femma imo.

 

Misshandlats pre? 3betar du aldrig om par i damer i sen position tidigt i en turnering? Finns det bara att flata för dig? Hade du 5bets-vikt/synat efter att du blivit 4bet?

 

Berätta hur du hade gjort istället för att leka smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misshandlats pre? 3betar du aldrig om par i damer i sen position tidigt i en turnering? Finns det bara att flata för dig? Hade du 5bets-vikt/synat efter att du blivit 4bet?

 

Berätta hur du hade gjort istället för att leka smart.

 

Spelar inte cool, jag gav min synpunkt när jag skrev att både ST och Musen har summerat det mkt fint.

 

Ställ dig frågorna som ST gav dig och sen besvara dom så kmr du väl själv komma på svaret hur du bör ha spelat handen.

 

Musen skrev en fin post där han beskriver det i nästan minsta detalj hur det bör ha spelat handen i princip enligt mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar inte cool, jag gav min synpunkt när jag skrev att både ST och Musen har summerat det mkt fint.

 

Ställ dig frågorna som ST gav dig och sen besvara dom så kmr du väl själv komma på svaret hur du bör ha spelat handen.

 

Musen skrev en fin post där han beskriver det i nästan minsta detalj hur det bör ha spelat handen i princip enligt mig.

 

Eftersom att "musen" skrev att h*n bara skulle synat pre så undrar jag som frågan lyder om det är det optimala spelet och alltid ses som standard efter en utg raise tidigt i en turnering. Löjligt att påstå att det skulle vara en whine tråd då utfallet ifall jag vann eller inte är helt orelevant.

 

Som jag ser det så 4betsynar jag handen för värde och jag ser inte hur Fi kan göra det här spelet med KK/AA på flopp. Är det enligt dig/er de ända händerna Fi kan ha eftersom att ni så gärna vill checka bakom flopp?

 

Om jag checkar flopp och en blank turn kommer, tex :5d: och Fi checkar igen och vi bettar istället då ut 1700 och Fi kliver, vad gör vi då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom att "musen" skrev att h*n bara skulle synat pre så undrar jag som frågan lyder om det är det optimala spelet och alltid ses som standard efter en utg raise tidigt i en turnering. Löjligt att påstå att det skulle vara en whine tråd då utfallet ifall jag vann eller inte är helt orelevant.

 

Som jag ser det så 4betsynar jag handen för värde och jag ser inte hur Fi kan göra det här spelet med KK/AA på flopp. Är det enligt dig/er de ända händerna Fi kan ha eftersom att ni så gärna vill checka bakom flopp?

 

Om jag checkar flopp och en blank turn kommer, tex :5d: och Fi checkar igen och vi bettar istället då ut 1700 och Fi kliver, vad gör vi då?

 

oavsett vad han här så sätts du i en onödigt svårt sitts. Att syna utg raise med QQ på knappen kan absolut inte ses fel. Det man bör ta med i beräkningarna här är dock att din raise och hans 4bet ger dig mycket värdefull info om hans handstyrka. Obv är hans range här väldigt tunn. Oftast AA eller KK kan jag nog våga påstå. Oftast AA. Så du har faktiskt "sparat" marker genom att trebeta och få viktig info. Hade du bara synat och samma flopp kom hande du antagligen förlorat mycket mer om inte hela stacken.

 

Du gör dock misstaget att skita i denna info om hans styrka och helt enkelt stirrar dig blind på din egen hand. Det är nu oviktigt om han har AA eller 83 på den floppen. Din uppgift här är inte att skräma bort sämre händer och bygga pott åt AA/KK. Utan obv tvärttom.

 

Dessutom är din betsize på flopp helt uppåt väggarna.

 

Om det kmr 5 på turn? ja och? vaför ska du återigen beta? och varför 1700? räcker väl med runt 1000 eller tom mindre för att AK mm ska vika eller få värde ur. Samt att blockera AA/KK för en stor checkraise.

 

Varför skulle inte AA/KK vilja checkhöja på en sån flopp? bästa floppen att få ut mycket pengar ur en bred range. Ni spelar ju deep så klart han vill bygga pott med så lite info spill som möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...