Gå till innehåll

4-bet size


archtila

Recommended Posts

Först och främst undrar jag vad ni tycker är en bra 4bet size i deep cashgame, och varför just den sizen ni förespråkar.

 

Har sett en del göra relativt ordentliga 4betar medans andra i princip bara dubblar.

 

Jag undrar varför man bara dubblar och när ska man göra detta och när ska man undvika detta. Undrar också när man ska 4beta ordentligt. Har det med stacksize att göra?

 

utförliga svar om det inte är för mycket begärt =) tack på förhand

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst undrar jag vad ni tycker är en bra 4bet size i deep cashgame, och varför just den sizen ni förespråkar.

 

Har sett en del göra relativt ordentliga 4betar medans andra i princip bara dubblar.

 

Jag undrar varför man bara dubblar och när ska man göra detta och när ska man undvika detta. Undrar också när man ska 4beta ordentligt. Har det med stacksize att göra?

 

utförliga svar om det inte är för mycket begärt =) tack på förhand

 

Well, det beror ju helt på spelaren.

 

Då är vi två, dubblingar är ofta tecken på stål, om det är en vektight spelare vi möter. Att 4betta ordentligt gör du om du är en bra spelare:mrgreen: om du låt säga i ett 5/10 blinds game höjer till 30, får en 3bet emot dig på 90-110. En bra 4bet är väl runt 270 skulle jag säga iaf. Då med djupa stackar, då det blir svårt att 4 betta med shorta stackar:mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Storleken ska vara den samma för vår 4bets värde-range och vår bluff-range. Teoretiskt sätt så blir du med 100BB inprisad vid 4bet. ~2x 4bet används främst för att du inte ska prisas in vid djupare stackar, för att vi ska få fold equity så som att Fi inte ska kunna 5bets shova light över oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...