archtila Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Först och främst undrar jag vad ni tycker är en bra 4bet size i deep cashgame, och varför just den sizen ni förespråkar. Har sett en del göra relativt ordentliga 4betar medans andra i princip bara dubblar. Jag undrar varför man bara dubblar och när ska man göra detta och när ska man undvika detta. Undrar också när man ska 4beta ordentligt. Har det med stacksize att göra? utförliga svar om det inte är för mycket begärt =) tack på förhand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drivet Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Orka 4beta Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Slowfish Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Jag dubblar nästan enbart därför att jag vill kunna 4-bet bluffa så billigt som möjligt. De enda gångerna jag tar i lite extra är i multiway potter där någon 3-betat och sedan fått syn av en regular som jag respekterar, då kan mina 4-betar bli större. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Sideshow Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Jag brukar ligga på 2,4-2,7x hans höjning. Ex: 5 10 blir jag 30, han 110 jag går 265ish Utan någon direkt matematisk bakgrund eller anledning utan för att en snubbe jag respekterar har sagt detta. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Först och främst undrar jag vad ni tycker är en bra 4bet size i deep cashgame, och varför just den sizen ni förespråkar. Har sett en del göra relativt ordentliga 4betar medans andra i princip bara dubblar. Jag undrar varför man bara dubblar och när ska man göra detta och när ska man undvika detta. Undrar också när man ska 4beta ordentligt. Har det med stacksize att göra? utförliga svar om det inte är för mycket begärt =) tack på förhand Well, det beror ju helt på spelaren. Då är vi två, dubblingar är ofta tecken på stål, om det är en vektight spelare vi möter. Att 4betta ordentligt gör du om du är en bra spelare:mrgreen: om du låt säga i ett 5/10 blinds game höjer till 30, får en 3bet emot dig på 90-110. En bra 4bet är väl runt 270 skulle jag säga iaf. Då med djupa stackar, då det blir svårt att 4 betta med shorta stackar:mrgreen: Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Faxxen Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Orka 4beta +10 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
skrim Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Storleken ska vara den samma för vår 4bets värde-range och vår bluff-range. Teoretiskt sätt så blir du med 100BB inprisad vid 4bet. ~2x 4bet används främst för att du inte ska prisas in vid djupare stackar, för att vi ska få fold equity så som att Fi inte ska kunna 5bets shova light över oss. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
archtila Postad 18 Augusti , 2010 Författare Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 Orka 4beta orka folda Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drivet Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 orka folda Vem sa fold?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Starfitter Postad 18 Augusti , 2010 Rapport Share Postad 18 Augusti , 2010 allt in brukar fungera om man har bra hand Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts