Gå till innehåll

obvspeltorsk; SERIETIPS!


obvspeltorsk

Recommended Posts

Stämplar ut november ungefär 40k upp, spelat relativt mycket och är väldigt nöjd med resultatet.

 

Årets sista månad kommer det verkligen bli lockdown, nu kör vi. Kommer iofs vara disciplinerad och kliva om det kommer rasa. Kommer även försöka klämma in ett gympass om dagen då man börjat bli lite lönnfet :D

Kommer ha en del mål, sen även massa standardsaker som att sluta spewwa och bluffa i onödiga spots som jag är väldigt bra på :/

 

 

minst 5k händer/dag [ ]

Ett träningspass om dagen [ ]

Börja äta ordentligt, regelbundet och även testa på lite nyttigt [ ]

minst 200h spel [ ]

minst 150k händer [ ]

minst 50k+ profit, sen förhoppsningsvis göra en del pengar på stejken [ ]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,8k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite såhär sista minuten skit om vart jag egentligen vill spela, entraction är ju så förbannat tråkigt och nitigt, samma gäller ipoker.

 

Så frågan är boss? Har hört att Party ska ha fina bonusar om man spelar mycket. Eller finns det annat?

 

Ni förstår obv vad jag pratar om, så pma om ni har något lovande.

 

over'n ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wöööööööööö gl med lockdown och gå ner i vikt tjockis..

 

 

Själv är målet att gå upp i vikt ligger nu på 83 kilo på mina 182 centimeter men vill absolut bli tyngre. Tränar redan ca 4 ispass, 2 matcher och 4 fyspass + två extra egna gympass i veckan men ska försöka köra lite hårdare framöver efter nyår, antagligen klämma in ca 2 till i veckan gympass på förmiddagen och äta mer och bättre osv.

 

Inte orkat skriva något eller spelat så mycket poker på senaste då jag har haft praktik nu i två veckor och schemat har i princip sett ut, Vakna 05.00 ta sig till jobbet som börjar ca 07.00 och sedan vara hemma runt 17-18 -> Träning -> Sova.. och samma visa om igen, har dock varit kul och lärt mig mycket osv ska däremot bli väldigt skönt med sista dagen imorn.

 

Fick iallfall in runt 20k händer i helgen vilket man verkligen får vara nöjd med.

Mål framöver är att sluta ta vara på varje tillfälle som ges att spela, märkt att jag nästan spelar för mycket. Försöker klämma in lite händer varje dö tid man har hemma men kan ofta sluta i misär då man inte alls är förbered dvs hungrig/trött/tiltad och inte alls spelar sitt A-game.

 

Nu är det dags för Hemmamatch ;)

 

Mvh uppsatsskrivarn

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det på nya siten speltorsk! :)

 

swingar på ganska bra :)

--------------------------------------------------------------------

 

Tänkte skriva en liten rapport så här långt. Har hunnit med att spela nästan 30k händer än så länge, har gymmat alla dagar utom 1 (då jag tog ledigt för fylla och verkligen var värd det!)

 

Jag har hunnit med rekorddag ( om man räknar bort svs lönehelgsdagar ) samt även rekordback, så swingar på ganska bra. Men är ändå upp några buyins för månaden + rake så får väl anses vara helt godkänt.

 

Idag har jag även varit på matlagningskurs, då jag har fått klagomål av både tjej/föräldrar och har väl en viss självinsikt själv att jag verkligen är snudd på oduglig i köket så tog tag i detta.

Ganska roligt och det finns verkligen hopplösa fall :D

 

 

xoxo// PerMoberg90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7k nävar idag, stabilt dagspluss och spelet stämmer väldigt bra.

 

Upp tidigt imorgon äta bra och träna. Sen köra 7k nävar imorgon igen.

mot min favvo :D

Table Turbo TH 97 (Real Money)

Seat 3 is the button

Seat 3: HJÄLTE ( $100.50 USD )

Seat 5: favvofisk ( $99.50 USD )

HJÄLTE posts small blind [$0.50 USD].

favvofisk posts big blind [$1.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HJÄLTE [ As Qs ]

HJÄLTE raises [$3.50 USD]

favvofisk calls [$3.00 USD]

** Dealing Flop ** [ 8s, Kc, 7s ]

favvofisk checks

HJÄLTE bets [$6.00 USD]

favvofisk raises [$25.00 USD]

HJÄLTE raises [$48.00 USD]

favvofisk raises [$70.50 USD]

HJÄLTE calls [$41.50 USD]

** Dealing Turn ** [ Td ]

** Dealing River ** [ Kd ]

HJÄLTE shows [As, Qs ]

favvofisk shows [6s, 5s ]

HJÄLTE wins $196.00 USD from main pot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iofs men förjävla långt till närmsta ikea för en norrlännings ;S

 

Ikea är väl prisvärt om du vill hålla dig inom den budgetramen. Jag köpte dock Ikeas "värsting" för fem år sen, och redan nu blev det uppbyte på grund av att den började säcka och inte alls var samma säng som när jag köpte den. Dessutom är jag ganska bredaxlad och tung, så min ryggrad fick inte riktigt den avlastning den kan få i en kvalitetssäng. Ett tips är att lägga dig på sidan när du testar sängen, och be vän/familj att känna hela vägen på din ryggrad. Målet är att ryggraden ska vara helt rak (höft och axelparti ska sjunka ned mao). När du ligger på rygg är det viktigt att sängen stödjer upp bra i svanken, så att du verkligen får vila de musklerna när du sover. Det är näääästan så att man ska svanka lite, och absolut inte ligga i "hängmatts-ställning".

 

Köpte nyss ny på Sova, och fick säkert 2h hjälp av en sjukgymnast de hade anställt så att det skulle bli helt rätt. Det blir garanterat dyrare att åka till en riktig sängbutik, men frågan är om det inte kan väga upp mtp bättre sömn, bättre kvalite, hållbarhet + det faktum att du faktiskt får riktigt kompetent hjälp. En säng är i mina ögon en stor investering, och värt något att både lägga tid och pengar på.

 

Jag vet inte... men jag ångrar att jag semi-snålade ur lite första gången och fick köpa ny så fort, och det finns dessutom bra sängar i alla prisklasser även utanför Ikea. Får för mig att kungssängen är "billiga" och bra, men jag vet inte riktigt varifrån jag har fått det.

 

EDIT: Glöm inte ordentliga kuddar, täcken och framförallt lakan. Just bra lakan är sjuuuuuuuuuuuukt underskattat och något folk verkar ha noll koll på. Skippa garanterat IKEAs skit där, och köp i så fall hemtex satin-lakan som minimum. Jag hade garanterat köpt en IKEA-säng med ordentliga sängkläder + bra kuddar/täcken istället för en värstingsäng med "skitgrejer" i övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ikea är väl prisvärt om du vill hålla dig inom den budgetramen. Jag köpte dock Ikeas "värsting" för fem år sen, och redan nu blev det uppbyte på grund av att den började säcka och inte alls var samma säng som när jag köpte den. Dessutom är jag ganska bredaxlad och tung, så min ryggrad fick inte riktigt den avlastning den kan få i en kvalitetssäng. Ett tips är att lägga dig på sidan när du testar sängen, och be vän/familj att känna hela vägen på din ryggrad. Målet är att ryggraden ska vara helt rak (höft och axelparti ska sjunka ned mao). När du ligger på rygg är det viktigt att sängen stödjer upp bra i svanken, så att du verkligen får vila de musklerna när du sover. Det är näääästan så att man ska svanka lite, och absolut inte ligga i "hängmatts-ställning".

 

Köpte nyss ny på Sova, och fick säkert 2h hjälp av en sjukgymnast de hade anställt så att det skulle bli helt rätt. Det blir garanterat dyrare att åka till en riktig sängbutik, men frågan är om det inte kan väga upp mtp bättre sömn, bättre kvalite, hållbarhet + det faktum att du faktiskt får riktigt kompetent hjälp. En säng är i mina ögon en stor investering, och värt något att både lägga tid och pengar på.

 

Jag vet inte... men jag ångrar att jag semi-snålade ur lite första gången och fick köpa ny så fort, och det finns dessutom bra sängar i alla prisklasser även utanför Ikea. Får för mig att kungssängen är "billiga" och bra, men jag vet inte riktigt varifrån jag har fått det.

 

EDIT: Glöm inte ordentliga kuddar, täcken och framförallt lakan. Just bra lakan är sjuuuuuuuuuuuukt underskattat och något folk verkar ha noll koll på. Skippa garanterat IKEAs skit där, och köp i så fall hemtex satin-lakan som minimum. Jag hade garanterat köpt en IKEA-säng med ordentliga sängkläder + bra kuddar/täcken istället för en värstingsäng med "skitgrejer" i övrigt.

 

Wow tack, får ta med morsan så får hon hjälpa mig med det "kroppsliga". Har ingen direkt budget, kostar det så får det helt enkelt kosta. Sömn är något jag prioriterar väldigt mkt, får jag inte mina timmar och sover bra. Då drabbas ju självklart folket runt omkring då man har ett jävla humör samt även koncentration vilket leder till ett sämre spel.

Hade iaf tänkt en dubbelsäng (dom brukar vara 180cm va? eller kanske 2m har inte direkt koll) Vi kör på 150cm atm tkr det är sjukligt trångt och jag går oftast och lägger mig flertalet timmar efter henne och har problem att somna då hon sprattlar runt och snackar i sömnen. Så vill som kunna "ha min sida" eller vad man ska säga.

 

Lär iaf inte gå på något billigt skit, lär få bila någon timma för tror inte vi har någon direkt sängbutik här men det lär det obv vara värt.

Det där med laken har jag faktiskt aldrig tänkt på, har bara ett lakan med resår eller vad det kallas. För att då slippa bädda varenda morgon för att det "hoppar ut"

Tempurkuddar har jag redan och är väldigt nöjd med så dom lär jag fortsätta med.

 

Blir la en sväng till Haparanda och ikea för att kolla lite då :)

 

 

Tack för tips =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...