Gå till innehåll

The HU-project


magico

Recommended Posts

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Synsynsynsynsyn imo, låter riktigt sjukt 3beta den floppen med något alls imo ( med de stackdjupen )

 

kika turn kanske bra kort, du kmr ändå ha implicita kika en rivers också

 

Genom att 3-beta kan vi folda bort många händer, som 9or kanske även överpocket på den brädan ifall vi 3-betar. Även om vi får in det mot ett set har vi hyffsat equtity. Vi tar hem mycket döda pengar när han foldar och annars får vi in det hyffsat bra ifall han pushar. knappt 150bb djupt tycker jag vi ska göra så iaf. 200bb+ då kan vi syna istället.

 

EDIT: nu blev jag osäker på om du menade magicos hand eller min.:D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bump;-)

 

Har vart tentaplugg hela denna vecka och det fortsätter tills imorn efter tentan..... Har faktiskt inte spelat en hand denna vecka, så är riktigt riktigt sugen nu! Förhoppningsvis trillar ett sms in från posten idag också att mina böcker bla mop som jag har beställt trillat in. Tar nog lite ledigt nästa vecka för att ta igen förlorad grind också :D Ser ljuset i tunneln...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vart tentaplugg hela denna vecka och det fortsätter tills imorn efter tentan..... Har faktiskt inte spelat en hand denna vecka, så är riktigt riktigt sugen nu! Förhoppningsvis trillar ett sms in från posten idag också att mina böcker bla mop som jag har beställt trillat in. Tar nog lite ledigt nästa vecka för att ta igen förlorad grind också :D Ser ljuset i tunneln...

 

Okej:) GL på tentan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej:) GL på tentan.

 

Ty! Tror tentan gick bra, så det känns bra!

Nu är det mer eller mindre lockdown som gäller! Spelade ca 2600 händer igår, tror jag plussa :P Försöker härma chofritz och inte kolla resultatet mer än en gång i veckan. Får se hur det går, igår påväg hem från grindstugan fick jag ont i magen för att jag var så nyfiken. Spelade rätt mycket mot regs igår, det var kul och gick rätt bra! Fick även in några riktiga explospel som gick hem =).

Ev ska jag in till stan å äta lunch med en tjejkompis, det går ju lite emot lockdown så vi får se :) Sitter å väntar action nu och det känns som måndagförmiddag inte är optimal tidpunkt att spela.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt händer jag lagt upp på senaste, tänkte inte göra det nu heller! MÅste bara få tiltskriva av mig lite.

Gjorde nog det mest tiltande jag gjrot i min pokerkarriär nyss!!!

Satt mot en reg på 2/4 på ongame och floppa toptriss i en 3bettat pot, cbettar och får syn, turn blank! Sitter och funderar vilken size jag ska ta, kommer på "111" och ska skriva in det, men fingret kommer ett steg för högt och det blir "F1 F1 F1" och vad händer då? JO DET ÄR ETT SNABBKOMMANDO FÖR ATT FOLDA "#¤%&/()= mao openfoldar jag "nuts" i 3bettat på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mkt händer jag lagt upp på senaste, tänkte inte göra det nu heller! MÅste bara få tiltskriva av mig lite.

Gjorde nog det mest tiltande jag gjrot i min pokerkarriär nyss!!!

Satt mot en reg på 2/4 på ongame och floppa toptriss i en 3bettat pot, cbettar och får syn, turn blank! Sitter och funderar vilken size jag ska ta, kommer på "111" och ska skriva in det, men fingret kommer ett steg för högt och det blir "F1 F1 F1" och vad händer då? JO DET ÄR ETT SNABBKOMMANDO FÖR ATT FOLDA "#¤%&/()= mao openfoldar jag "nuts" i 3bettat på turn.

 

LOL!

Gjort liknande miss, där jag foldade fyrtal då jag blandat ihop borden.

 

Och nästa gång så beta 99 istället!

 

Gl med liret!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

hehe jag är inte så bra på att uppdatera längre. Inget lir i helgen, var i luleå och hälsa på en polare vilket innebar 2 dagars utgång! Var på någon studentgrej där, stuk tror jag det hette! Riktigt nice var det.

 

Spelat vansinnigt mycket denna månad, sett i pengar blev det en ok månad men mtp på nivåerna och volymen var den inge vidare.

 

37000kr+ blev det med dagens valutakurser över ca 32k händer nl€200-nl$€400. Rakeback inräknat, som var på ca $2300.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jag är inte så bra på att uppdatera längre. Inget lir i helgen, var i luleå och hälsa på en polare vilket innebar 2 dagars utgång! Var på någon studentgrej där, stuk tror jag det hette! Riktigt nice var det.

 

Spelat vansinnigt mycket denna månad, sett i pengar blev det en ok månad men mtp på nivåerna och volymen var den inge vidare.

 

37000kr+ blev det med dagens valutakurser över ca 32k händer nl€200-nl$€400. Rakeback inräknat, som var på ca $2300.

 

Mjo vid universitetet, bra drag och billigt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Skäms över hur dålig jag har varit på att uppdatera, men tycker lixom inte att det varit så mycket händer värda att lägga upp! Sen har det gått lite segt i november, lillback nu typ....

 

Igår var första +dagen på ett tag, verkligen inga jättesummor men det var skönt att plussa! Spelade även SM igår som gick skit, sen kom jag på 16de plats i en 25€rebuy av 350 pers....hade obv tur som kom så långt men kunde det inte ha hållt lite längre lixom? Känns som det adlrig får göra det :P

 

Vann också min största pott nånsin igår:

 

Prima Network €400.00 No Limit Hold'em - 2 players -

 

Hero (BB): €1081.20

BTN/SB: €829.20

 

Pre Flop: (€6.00) Hero is BB with 7 :spade: 4 :spade:

BTN/SB raises to €12, Hero raises to €40, BTN/SB calls €28

 

Flop: (€80.00) 6 :diamond: A :heart: 8 :spade:(2 players)

Hero bets €48.00, BTN/SB calls €48

 

Turn: ($176.00) 5 :diamond:(2 players)

Hero bets €124.00, BTN/SB raises to €336, Hero raises to €989.20, BTN/SB calls €405.20 all in

 

River: (€1658.40) Q :club:(2 players - 1 is all in)

 

Final Pot: €1658.40

Hero shows 7 :spade: 4 :spade:

BTN/SB mucks A :spade: 6 :spade:

Hero wins €1405.40

Hero wins €250.00

(Rake: €3.00)

 

 

Nu gör jag ett försök till. Ska skriva ner vilka händer som är svåra under spelets gång och lägga upp här sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läst igenom tråden lite, intressanta posts :)

 

 

 

Skriv gärna mer, en av få intressanta pokerdagböcker.

 

Fortsatt gl!

 

Kul att det uppskattas! :) Nyss sprang jag fett dåligt irl, jag hade skrivit ett långt inlägg och så råkade jag putta ner musen på golvet, och på något sätt måste den landat på "vänsterklick" precis när den siktade på X'et @fliken pf.nu, för den stängdes men allt annat var kvar :S Det måste ju vara 10x värre än en runner runner 1 out, föredrar det som hände nu framför den utdragning iaf :)

 

Hursomhelst, jag skriver om texten på ett ungefär:

Inatt spelade jag min sjukaste sessions ever. Stämplade in på min å några kompisars "stående grindstuga" i polarns lägenhet vid 17, och började lira vid ca 1800. 06.30 stängde jag ner sista bordet! Började med att spela en reg på prima nl€400 som plocka mig på €1k innan jag klev, hitta inte mkt värde i honom så det var nog ett bra val! Men ska prova honom igen snart, mkt möjligt att han sprang bra. Sen 3bordade jag en reg på ongame nl$600 som jag tyckte var rätt dålig faktistk, han hade ganska obvious läckor. Vet inte riktigt hur det gick mot honom men skulle gissa på BE ungefär, började bli djupt på alla bord och jag har inte jättemkt inne på ongame, så klev där också. Inte spelat så mkt på nl$600, men om man får action som honom ofta så kommer det inte bli några problem att hålla stabil wr där iaf :D

 

Sen gular jag lite fiskar, blir lite hitnrunnad... Ni vet det vanliga :) Sen kommer det sjuka från gårdagen, det kommer in en snubbe på mitt nl€400 bord som är heeeeeeeeelt galen. Han "testar" mig hela hela hela tiden, släpper ingenting och bluffar hela tiden. Någon som helst respekt för pengar verkar han inte heller ha. Han springer dock bra, FI's som honom gular man oftast väldigt fort. I början träffade jag dock okej och vann va €1k relativt snabbt! Men sen började det svänga ordentligt då jag slutade träffa, jag började också spela jävligt dåligt och fel. Höll på och väntade på att träffa för att gula honom i ett svep: heelt fel. Fick lite hjälp av min kompis och började göra det motsatta mot innan, 4bettade mycket och återbluffa så mycket jag kunde! Hursomhelst, vi enbordade i 1800 händer straght :S Rake-ade €700 :S:S:S

Drar upp lite händer från matchen:

 

 

Allt i €.

Detta är tredje handen, så man fick ju sina aningar redan här :):

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1032455

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $1698.20

BB: $408.00

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with A :club: 8 :diamond:

Hero raises to $12, BB calls $8

 

Flop: ($24.00) T :club: 8 :spade: 5 :spade:(2 players)

BB checks, Hero bets $16.00, BB raises to $32, Hero calls $16

 

Turn: ($88.00) 8 :heart:(2 players)

BB bets $88.00, Hero calls $88

 

River: ($264.00) T :diamond:(2 players)

BB bets $272.00, Hero calls $272

 

Final Pot: $808.00

Hero shows A :club: 8 :diamond:

BB shows 3 :spade: 2 :heart:

Hero wins $807.00

(Rake: $1.00)

 

 

Här kommer lite händer från sessionen:

 

Kräks nästan lite i munnen av de 2 händerna nedan, men kan inte göra något annat här imo.

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1032459

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $1522.50

BTN/SB: $1381.20

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K :spade: T :diamond:

BTN/SB calls $2, Hero raises to $20, BTN/SB calls $16

 

Flop: ($40.00) 6 :club: T :heart: 2 :club:(2 players)

Hero bets $28.00, BTN/SB raises to $56, Hero calls $28

 

Turn: ($152.00) Q :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $152.00, Hero calls $152

 

River: ($456.00) 8 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $484.00, Hero calls $484

 

Final Pot: $1424.00

Hero shows K :spade: T :diamond:

BTN/SB shows 7 :club: J :club:

Hero wins $1423.00

(Rake: $1.00)

 

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1032461

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $688.00

BTN/SB: $1842.50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with K :heart: T :club:

BTN/SB raises to $16, Hero calls $12

 

Flop: ($32.00) 4 :diamond: T :heart: 4 :spade:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $16.00, Hero raises to $48, BTN/SB raises to $80, Hero calls $32

 

Turn: ($192.00) 3 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $96.00, Hero calls $96

 

River: ($384.00) J :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $1648.50, Hero calls $496 all in

 

Final Pot: $1376.00

Hero shows K :heart: T :club:

BTN/SB shows 7 :heart: 6 :diamond:

Hero wins $1367.00

BTN/SB wins $4.00

(Rake: $5.00)

 

 

Denna hand är ju rätt tilt.... Kommer inte undan här, dock så size-sade jag riktigt dåligt på turn, men som sagt, lång session! Svårt att få allt rätt!

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1032463

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BTN/SB): $2093.40

BB: $797.50

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with A :club: A :diamond:

Hero raises to $12, BB raises to $36, Hero raises to $111, BB calls $75

 

Flop: ($222.00) 4 :club: Q :heart: 2 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets $144.00, BB calls $144

 

Turn: ($510.00) 9 :heart:(2 players)

BB checks, Hero bets $324.00, BB raises to $538.50, Hero calls $214.50

 

River: ($1587.00) K :heart:(2 players)

 

Final Pot: $1587.00

Hero mucks A :club: A :diamond:

BB shows Q :spade: Q :diamond:

BB wins $1586.00

(Rake: $1.00)

 

 

Sen fick jag vinna min största pott hitils :D Många stora potter på senaste.

 

Prima Network $400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 1032465

DeucesCracked Poker Videos Hand History Converter

 

Hero (BB): $906.80

BTN/SB: $1865.10

 

Pre Flop: ($6.00) Hero is BB with 7 :club: 7 :spade:

BTN/SB calls $2, Hero raises to $20, BTN/SB raises to $84, Hero calls $64

 

Flop: ($168.00) 2 :diamond: 4 :club: 7 :heart:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $168.00, Hero calls $168

 

Turn: ($504.00) 5 :club:(2 players)

Hero checks, BTN/SB checks

 

River: ($504.00) 5 :diamond:(2 players)

Hero checks, BTN/SB bets $252.00, Hero raises to $650.80, BTN/SB calls $398.80

 

Final Pot: $1805.60

Hero shows 7 :club: 7 :spade:

BTN/SB mucks 5 :spade: A :heart:

Hero wins $1804.60

(Rake: $1.00)

 

 

Hursomhelst, det var ingen jättebra dag hursomhelst. Galningen jag körde mot jag BE och han betala raken(€700). Jag lämnade honom med 200bb på bordet :S Men jag kunde verkligen inte spela mer, var för trött.

4300 händer blev det igår, några få hundra € upp men det blir ju en rb på åtmindstonde $450-500.

 

Ev lägger jag upp några händer från nl$600 matchen sen också, det tog rätt lång tid att skriva detta inlägg så orkar inte just nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Hur gåre? Inte sett dig på prima på ett tag

 

Hade 2 rekordbackdagar med en dags mellanrum :( Dock var dagen emellan bra. Backa dag1:-~€3k. dag2:+$2400. dag3: -~$6000, det blev lite för mycket stora potter och swings jag inte riktigt grejar på slutet :) I stridens hetta bestämde jag mig för att ta paus fram till den 16de :shock:(sista dagen jag lira var nog 1dec) och då måste jag ju hålla det, annars pajjar ju självdiscipinen, jävligt surt lång paus dock :P Riktigt sugen på att grinda igen nu! Kommer dock hålla mig borta från nl€400 på prima eftersom bordskriget är ett sånt stressmoment och man "måste" spela regs hela tiden. nl$400 ska jag köra, när rullen på ongame är lite återställd.

 

Hur går det själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt en liknande månad. Rekordplusdagar varvas med rekordback och det tar en del på psyket, man får acceptera det bara :) Håller med dig om nl€400 på prima, men de flesta regsen där är så otroligt veka att dom lämnar dig i fred i all framtid så länge man sätter sig på två av deras bord och 3betar första handen, de flesta är sjuka bumhunters som backar direkt det märks att man kan spela. Men kan ju vara skönt att inte behöva spela fishregs t.om. när man känner att allt går åt helvete också. GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har faktiskt en liknande månad. Rekordplusdagar varvas med rekordback och det tar en del på psyket, man får acceptera det bara :) Håller med dig om nl€400 på prima, men de flesta regsen där är så otroligt veka att dom lämnar dig i fred i all framtid så länge man sätter sig på två av deras bord och 3betar första handen, de flesta är sjuka bumhunters som backar direkt det märks att man kan spela. Men kan ju vara skönt att inte behöva spela fishregs t.om. när man känner att allt går åt helvete också. GL!

 

Ja, jag vänjer mig väl så småningom! Men blir som sagt lite lägre spel ett tag frammåt! Håller också med dig om att de flesta regsen inte är något problem, och många är så roliga att dom kommer in och kollar om man postar blind. Om man gör det så drar dom :D Men det är några få som gjorde livet till en pina där :P Plutharkatos eller vad han heter är klart värst, sätter sig på alla bord, lämnar inget och jag kan inte vinna mot honom(rätt säker på att han är väldigt spew) :(

 

Ty och gl till dig också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev lite inspirerad av K8s tråden och funderade på mina olika ranger där.

 

Om vi tar ungefär samma förutsättningar, fast hu!

 

100bb effektivt.

 

Preflop:

Hero raise 3bb, Fi syn.

 

Flop: :4c::9c::8h:.

Fi check, Hero: Här är första frågeställningen. Om jag vill spela balanserat, hur ska jag dela upp mina ranger här?

Jag tänker mig att mina ranger borde se ut ungefärsåhär:

 

Cbet(och slå om igen ifall han c/r): 44/88+/89/A9/JcXc+ jag bör väl inte ha en range här som jag slår om hans c/r med men foldar mot shove?

 

Cbet-fold: De flesta randomhänder utan SDV(denna range blir mer intressant om vi stoppar in en turn sen).

 

Cbet(och syna omslag): Denna range tycker jag är svårast, och jag är rätt säker på att min nuvarande range för detta är alldeles för svag.

Min gissning är: 9X-9K/84/94/TJ/QT/T7/67/Några färgdrag, vilka?. Är den rangen ok? ska jag ha 94/84 här?

 

Checka: 8cXc/8x/4x/22-33/55-77/Ax ska jag lägga alla de händerna i denna range? Vilka fler händer bör hamna i denna range, tex några färgdrag förutom 8xXc. Ska jag kanske också lägga in några TP här, typ 92-93?

 

Hoppas verkligen på hjälp med detta, och om det blir en bra diskussion kan vi ju hoppa vidare till turn :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag bör väl inte ha en range här som jag slår om hans c/r med men foldar mot shove?

 

Det här är väl den absoluta motsatsen till att vara balanserad? ;-)

 

Är inte riktigt ett fan av att dissikera en hand och överanalysera allting, men tycker det ser bra ut förutom att cbet-syna en c/r med typ 67o/T7o/QTo kanske inte är nödvändigt med färgdrag ute. Vill även slänga in alla floppade tvåpar i översta kategorin. Tycker du ska knacka tillbaks de händerna du känner dig trygg nog att se ett turnbet med, lite give or take på båda ändarna så det blir någorlunda balanserat.

 

EDIT: meh betfolda bottenrangen steghänderna är också ganska weak, vet inte riktigt vad jag vill med dem

 

EDIT2: tycker dina sets kan vara i översta kategorin runt 70-75% av gångerna och i cbet-call resterande.

 

EDIT3(lol): checka tillbaks 8cXc finns väl inte på kartan egentligen?

Intressant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...