magico Postad 8 September , 2010 Författare Rapport Postad 8 September , 2010 Latat mig lite på senaste med att skriva här, skärpning Har gått lite segt på senaste tycker jag. Och svs är det ju helt omöjligt att vinna på nuförtiden Ligger ~35k från ath där, tror jag tar ut det jag har och stoppar in på annan site. Prima har det iaf gått rätt ok på, och det blir ju en del rakeback där. Svar till Nudie's inlägg: AK handen, har svårt att bestämma mig vad jag gillar bäst här. Jag gillar ditt resonemang iaf. Det är säkert en sån spot där det inte skiljer sig jättemycket i EV i de olika linjerna. (Alltså checklinjen och den linjen jag tog). AQs håller jag med dig, borde absolut degat in. Gick dåligt när handen utspelade sig så jag var väl tyvärr påverkad av det. 69 handen är bara löjlig, varför kan jag inte bara folda pre Thx Nu ska jag försöka lägga upp lite händer igen. Var hos min polare igår i hans nya lägga för första gången, riktigt fin var den och en mysig grindhörna finns det! Jag och 2 till har ju köpt 2 stolar som vi har stående där och de var väldigt sköna, ser fram emot många timmars grind där! Citera
nudie Postad 9 September , 2010 Rapport Postad 9 September , 2010 Sätt in på fulltilt så kan vi köra HU4ROLLZ Citera
magico Postad 9 September , 2010 Författare Rapport Postad 9 September , 2010 Sätt in på fulltilt så kan vi köra HU4ROLLZ Hehe nej, jag vågar inte! Så blir nog någon annan site Efter lite snack på msn med en som spelar betydligt högre än mig har jag bestämt mig för att börja lira lite och högre försöka klättra i stakes! Började igår med att köra nl€400, + mina vanliga nivåer såklart. Ska bli spännande och det lilla jag har spelat där har varit kul. Här kommer en hand från dagens sessions, inte spec intressant direkt. Vad gör vi på turn här? Hans lilla bet och våra stacksizes gör att jag blev osäker. Bara smeta in ändå eller? Stovade lite och räkna på hur mycket han måste folda för att min shove ska vara +ev. Text results appended to pokerstove.txt 93,060 games 0.009 secs 10,339,999 games/sec Board: Ts 2d Ad Dead: equity win tie pots won pots tied Hand 0: 39.349% 39.25% 00.09% 36530 88.00 { Jd9d } Hand 1: 60.651% 60.56% 00.09% 56354 88.00 { AA, TT, 88, 22, A9s+, KQs, T8s, A9o+, KQo, T8o } Mot denna(b/c) range så måste han folda 40%.... Rent sporadiskt känns det ju som att han borde göra det. Alternativet är ju att ta ett gratiskort, och det kanske är bättre eftersom min stege skulle vara rätt dold. Prima Network €100.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 913663 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BB): $204.00 BTN/SB: $93.00 Pre Flop: ($1.50) Hero is BB with J 9 BTN/SB raises to $3.50, Hero calls $2.50 Flop: ($7.00) T A 2 (2 players) Hero checks, BTN/SB bets $7.00, Hero calls $7 Turn: ($21.00) 8 (2 players) Hero checks, BTN/SB bets $10.00 Blir för övrigt lite torrt med händer nu, det beror på att jag har spelat mestadels på min andra dator och den är inte här. Ska lägga upp från den imorn tänkte jag, finns en del intressanta händer där! Citera
nudie Postad 10 September , 2010 Rapport Postad 10 September , 2010 Tror bara jag hade synat. Inte så haj på det där med poekrstove än så kanske är rätt att shova ändå. Men känns som det ligger för lite i potten för att köra in det relativt till vad han har. Blir en höjning på 70 dollar, en tänkande spelare känns som dom kommer sätta oss på ungefär precis det vi har. Intressant att du ska börja spela lite högre. Har haft en del tankegångar jag med om när man ska testa nya nivåer och hur "aggresiv" man ska vara i nivåklättringen. Lust och dela med dig lite av vad din polare sa angående den punkten? Citera
3lendil Postad 10 September , 2010 Rapport Postad 10 September , 2010 Det är bra magico. Fan om du nu ska satsa på pokern så tycker jag absolut att du ska gå upp i nivå. Bumhuntingen på nl400 lär ju typ vara densamma som nl100. Eller ska du vara drakjägare..? Dessutom är du ju bra på att hantera svängningar utan större påverkan på spelet.. Nä, up u go... Citera
magico Postad 10 September , 2010 Författare Rapport Postad 10 September , 2010 Morgonpigga grabbar!! Tror bara jag hade synat. Inte så haj på det där med poekrstove än så kanske är rätt att shova ändå. Men känns som det ligger för lite i potten för att köra in det relativt till vad han har. Blir en höjning på 70 dollar, en tänkande spelare känns som dom kommer sätta oss på ungefär precis det vi har. Intressant att du ska börja spela lite högre. Har haft en del tankegångar jag med om när man ska testa nya nivåer och hur "aggresiv" man ska vara i nivåklättringen. Lust och dela med dig lite av vad din polare sa angående den punkten? Håller med dig i ditt resonemang, det är en ganska stor överbet! Jag kan inte gärna slå om mindre heller. Jag tror att inget alternativ är jättebra här och då kan jag lika gärna dega och kanske få lite image. Gå in på msn så kan vi snacka om det där med nivåklättring där istället! Det är bra magico. Fan om du nu ska satsa på pokern så tycker jag absolut att du ska gå upp i nivå. Bumhuntingen på nl400 lär ju typ vara densamma som nl100. Eller ska du vara drakjägare..? Dessutom är du ju bra på att hantera svängningar utan större påverkan på spelet.. Nä, up u go... Skönt att få stöd i detta!! Bumhunting på nl€400 är samma som nl€100 är jag rätt säker på! Och någon drakjägning är det inte fråga om, ska försöka att spela mest shorties i början! Drakjägningen sker på nl€100 änsålänge Citera
magico Postad 13 September , 2010 Författare Rapport Postad 13 September , 2010 Har gått rätt bra på senaste, skönt! framförallt har nl€200 och nl€400 gått bra, på nl€100 har jag backat =) Blev en kort smärtfri session idag som sluta några hundra euro upp. Hur ofta måste jag vinna för att det ska vara +ev? En av de första händerna mot fi, borde inte vara jättefel att syna. No-Limit Hold'em, €4.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Hand Converter from HandHistoryConverter.com Hero (SB) ($538.70) BB ($408) Preflop: Hero is SB with K:club:, Q:club: Hero bets $10, BB calls $8 Flop: ($24) 2:spade:, 5:club:, 7:club: (2 players) BB checks, Hero bets $16, BB calls $16 Turn: ($56) 3:spade: (2 players) BB bets $28, Hero calls $28 River: ($112) K:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets $72, BB raises $144 svårspelat..... No-Limit Hold'em, €2.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Hand Converter from HandHistoryConverter.com BB ($204.58) Hero (SB) ($388.86) Preflop: Hero is SB with 8:spade:, 8:heart: Hero bets $5, BB calls $4 Flop: ($12) 8:club:, K:diamond:, 5:club: (2 players) BB checks, Hero bets $8, BB raises $22, Hero raises $50, BB calls $36 Turn: ($128) 7:spade: (2 players) BB bets $138.58, Hero calls $138.58 River: ($405.16) 3:club: (2 players) Total pot: $405.16 Results: Hero had 8:spade:, 8:heart: (three of a kind, eights). BB had J:diamond:, K:club: (one pair, Kings). Outcome: Hero won $404.16 Citera
nudie Postad 15 September , 2010 Rapport Postad 15 September , 2010 Har gått rätt bra på senaste, skönt! framförallt har nl€200 och nl€400 gått bra, på nl€100 har jag backat =)Blev en kort smärtfri session idag som sluta några hundra euro upp. Hur ofta måste jag vinna för att det ska vara +ev? En av de första händerna mot fi, borde inte vara jättefel att syna. No-Limit Hold'em, €4.00 BB (2 handed) - Hold'em Manager Hand Converter from HandHistoryConverter.com Hero (SB) ($538.70) BB ($408) Preflop: Hero is SB with K:club:, Q:club: Hero bets $10, BB calls $8 Flop: ($24) 2:spade:, 5:club:, 7:club: (2 players) BB checks, Hero bets $16, BB calls $16 Turn: ($56) 3:spade: (2 players) BB bets $28, Hero calls $28 River: ($112) K:diamond: (2 players) BB checks, Hero bets $72, BB raises $144 328 dollar i potten efter hans miniraise. 72 för att syna. Måste vara bra ~ 22% av gångerna. Citera
magico Postad 17 September , 2010 Författare Rapport Postad 17 September , 2010 328 dollar i potten efter hans miniraise. 72 för att syna. Måste vara bra ~ 22% av gångerna. Thx! Det måste jag bara ha, och hade faktistk denna gång Fortsätter gå i rätt riktning och igår vann jag min största pott hitils på prima, och det är nog min näst största pott nånsin, vilket nästan är lite pinsamt mtp att jag faktistk lirar upp till nl€400. Och har spelat iaf över 1000 händer på 25/50svs och kanske över 100 händer på 50/100 Prima Network €400.00 No Limit Hold'em - 2 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com Hero (BB): €631.00 BTN/SB: €507.00 Pre Flop: (€6.00) Hero is BB with 5:heart: K:heart: BTN/SB raises to €12, Hero calls €8 Flop: (€24.00) 5:spade: 5:diamond: 4:heart: (2 players) Hero checks, BTN/SB bets €24.00, Hero calls €24 Turn: (€72.00) K:spade: (2 players) Hero checks, BTN/SB bets €72.00, Hero calls €72 River: (€216.00) 7:club: (2 players) Hero checks, BTN/SB bets €397.00, Hero calls €397 Final Pot: €1010.00 Hero shows 5:heart: K:heart: BTN/SB shows 6:heart: 9:heart: Hero wins €1009.00 (Rake: €1.00) Kan ävne bjuda på en extremt dåligt spelad hand från min sida. Samma fi fast innan, så det löste sig ju tillslut ändå Vet inte riktigt vad jag tänkte här, men så blir det ju ibland. Prima Network €400.00 No Limit Hold'em - 2 players The Official 2+2 Hand Converter Powered By DeucesCracked.com Hero (BTN/SB): €402.00 BB: €404.00 Pre Flop: (€6.00) Hero is BTN/SB with 7:diamond: 8:diamond: Hero raises to €12, BB raises to €44, Hero calls €32 Flop: (€88.00) T:club: J:spade: 3:diamond: (2 players) BB bets €4.00, Hero calls €4 Turn: (€96.00) 8:spade: (2 players) BB bets €96.00, Hero calls €96 River: (€288.00) 5:club: (2 players) BB bets €144.00, Hero calls €144 Final Pot: €576.00 Hero mucks 7:diamond: 8:diamond: BB shows J:heart: Q:club: BB wins €575.00 (Rake: €1.00) Citera
nudie Postad 17 September , 2010 Rapport Postad 17 September , 2010 Första handen: Nicehand. Brukar du välja check/syn linje med floppad triss? Mot denna killen och med den handen han hade var det ju helt klart rätt val . Jag check/raisar i princip alltid när jag floppar triss från BB. Känns som folk aldrig tror en men man verkar ju kunna få betalt av att check/syna tre gator också Andra handen: Haha. Syn flop kommer vi ju inte undan men fold turn imo Citera
animalplanet Postad 17 September , 2010 Rapport Postad 17 September , 2010 Fin utdelning där med K5. Kanon. Men tror ändå att jag gillar att checkraisa floppen mer än checksyn. Ser svagast ut så att imo. 78, är det bara jag som viker på turn där? Har synat för många av dom där, alltid semi-nöt varenda gång. Citera
animalplanet Postad 17 September , 2010 Rapport Postad 17 September , 2010 just ja, glömde säga lycka till på 400+ om du nu behöver det Citera
magico Postad 17 September , 2010 Författare Rapport Postad 17 September , 2010 Första handen: Nicehand. Brukar du välja check/syn linje med floppad triss? Mot denna killen och med den handen han hade var det ju helt klart rätt val . Jag check/raisar i princip alltid när jag floppar triss från BB. Känns som folk aldrig tror en men man verkar ju kunna få betalt av att check/syna tre gator också Andra handen: Haha. Syn flop kommer vi ju inte undan men fold turn imo Fin utdelning där med K5. Kanon.Men tror ändå att jag gillar att checkraisa floppen mer än checksyn. Ser svagast ut så att imo. 78, är det bara jag som viker på turn där? Har synat för många av dom där, alltid semi-nöt varenda gång. Förut slog c/r jag också oftast flop där, men det finns flera problem med det enligt mig: Jag kommer aldrig/väldigt sällan slå om där som bluff och det vet fi. Finns färgdrag ute är jag mycket mer benägen att slå om här. Fi har sällan mycket till hand här och det är svårt för mig att ha träffat denna flop. Han kommer tro att han kan stjuta bort mig från många turns eftersom jag synar flop väldigt brett här. Nu hjälpte det såklart att kortlekens bästa turn kom Mot många fi's är det bra att slå om, eftersom dom levlar sig själva till att dega. Denna FI gillade att barrella. 78 handen, hehe jag håller med er, borde ha foldat turn och absolut senast river. just ja, glömde säga lycka till på 400+ om du nu behöver det Tack tack!! Nu åker jag iväg över helgen så ingen mer poker förens på måndag! Trevlig helg!! Citera
magico Postad 21 September , 2010 Författare Rapport Postad 21 September , 2010 En mycket trevlig helg vart det! Här är en hand från gårdagens sessions som jag tycker är lite intressant. 80bb djupa. Vad tycks om detta? Vet att om man bara kollar på den snabbt så ser det kallt ut. Men är det verkligen det? 3an kan ju inte hjälpa hans range spec mycket, det är väl isf 33/43/53/J3 som slår mig. Men 43/53/J3 defendar ju inte en standard FI från bb. JJ/88/J8/44 lär oftast slå om flop mtp den våta brädan. Alternativet är väl att checka turn, men det vill jag absolut inte göra. Borde vara en hel del drag och även några rena bluffar här som inte tycker att en 3a borde hjälpt mig så mycket. Tankar ? Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 938901 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BTN/SB): $201.00 BB: $161.67 Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 5 J Hero raises to $6, BB calls $4 Flop: ($12.00) J 4 8 (2 players) BB checks, Hero bets $8.00, BB calls $8 Turn: ($28.00) 3 (2 players) BB checks, Hero bets $22.00, BB raises to $66, Hero raises to $186 Kanske inte jättebra spelad hand från min sida, men man måste ju älska FI's syn på turn Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 938905 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BB): $235.00 BTN/SB: $49.20 Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with T K BTN/SB calls $1, Hero raises to $10, BTN/SB calls $8 Flop: ($20.00) 7 9 J (2 players) Hero bets $14.00, BTN/SB calls $14 Turn: ($48.00) 4 (2 players) Hero bets $28.00, BTN/SB calls $25.20 all in River: ($98.40) 6 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $98.40 Hero shows T K BTN/SB shows 6 Q BTN/SB wins $95.40 Hero wins $1.00 (Rake: $2.00) Skönt när hero-synerna sitter också även fast denna väl inte var så speciell, och ingen megapott direkt Prima Network €400.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 938909 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BTN/SB): $415.20 BB: $182.10 Pre Flop: ($6.00) Hero is BTN/SB with A 2 Hero raises to $12, BB calls $8 Flop: ($24.00) J 5 3 (2 players) BB checks, Hero bets $16.00, BB calls $16 Turn: ($56.00) J (2 players) BB checks, Hero checks River: ($56.00) K (2 players) BB bets $28.00, Hero calls $28 Final Pot: $112.00 Hero shows A 2 BB shows 7 6 Hero wins $111.00 (Rake: $1.00) Citera
Starfitter Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 HU match? jak lär mig atm Citera
magico Postad 21 September , 2010 Författare Rapport Postad 21 September , 2010 HU match? jak lär mig atm Det går nog att ordna, vilka stakes hade du tänkt dig? Citera
Starfitter Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 Det går nog att ordna, vilka stakes hade du tänkt dig? pm Citera
nudie Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 Intresant hand ja. Tycker du spelar den bra. Känns som han har valt en väldigt konstig linje ifall han har dig här, isåfall turnat tvåpar eller så som du sa. För alla drag c/r han ju antagligen flop med eller fortsätter c/c med turn ifall han spelar drag passivt. Set plus alla bra J som AJ KJ QJ måste han ju också raisa flop med tycker man. Men samtidigt så finns ju det det vanliga uttrycket att en fisk aldrig c/r turn efter c/c flopp utan nuts:D. Klurig minst sagt. Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 938901 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BTN/SB): $201.00 BB: $161.67 Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with 5 J Hero raises to $6, BB calls $4 Flop: ($12.00) J 4 8 (2 players) BB checks, Hero bets $8.00, BB calls $8 Turn: ($28.00) 3 (2 players) BB checks, Hero bets $22.00, BB raises to $66, Hero raises to $186 Kanske inte jättebra spelad hand från min sida, men man måste ju älska FI's syn på turn Inte mycket o säga om postflop spelet. Men det är detta jag känner bli jobbigt när man raisar upp tex K10 OOP när en fisk limpar in. Man missar ofta floppen och dom foldar sällan och då måste man dubbelbarrella eller ge upp ofta. Jag brukar bara checka ner de flesta händer utom typ 77+, QJs+,A10s+. Kanske tänker fel, tankar? Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 938905 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter Hero (BB): $235.00 BTN/SB: $49.20 Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with T K BTN/SB calls $1, Hero raises to $10, BTN/SB calls $8 Flop: ($20.00) 7 9 J (2 players) Hero bets $14.00, BTN/SB calls $14 Turn: ($48.00) 4 (2 players) Hero bets $28.00, BTN/SB calls $25.20 all in River: ($98.40) 6 (2 players - 1 is all in) Final Pot: $98.40 Hero shows T K BTN/SB shows 6 Q BTN/SB wins $95.40 Hero wins $1.00 (Rake: $2.00) Citera
animalplanet Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 Hand 1: Är lite lurig. Tycker inte att du verkligen ska räkna bort att han höjjer floppen med bättre Jx, eller set. Tycker jag ofta ser fiskar som slöar set,2par trots 10000drag ute. Riktigt svår hand faktiskt. Kör mycket på mina reads, hans turn aggro %? samt magkänsla här. Pre,flop standard. Turn checkar jag nog bakom skapligt ofta. Menar, synar han turn så valuebettar du förmodligen inte river som inte förbättrar din hand. Om du checkar turn, och river kommer vad du anser blank kort och han bluffar på den, så får du in smet ändå, som tar igen ifrån turn checken. Samt slipper den äckliga turn checkraisen. Ibland gör jag som dig där, ibland viker (beroende på vad jag tror han är kapabel till att göra så med) ibland checkar bakom. Hand 2: Tycker jag du sizar för mycket preflop och floppen med tanke på hans stack. Samt du har en bra hand. Inge dö viktigt kanske, men lite för högt hand 3: Snygg read och syn. Snabb tänkte lite här och är trött, tror jag fick det skrivet lite som jag tänkte. Finns inget rätt och fel i poker, bara bättre eller sämre alternativ. Citera
magico Postad 21 September , 2010 Författare Rapport Postad 21 September , 2010 . Intresant hand ja. Tycker du spelar den bra. Känns som han har valt en väldigt konstig linje ifall han har dig här, isåfall turnat tvåpar eller så som du sa. För alla drag c/r han ju antagligen flop med eller fortsätter c/c med turn ifall han spelar drag passivt. Set plus alla bra J som AJ KJ QJ måste han ju också raisa flop med tycker man. Men samtidigt så finns ju det det vanliga uttrycket att en fisk aldrig c/r turn efter c/c flopp utan nuts:D. Klurig minst sagt. Inte mycket o säga om postflop spelet. Men det är detta jag känner bli jobbigt när man raisar upp tex K10 OOP när en fisk limpar in. Man missar ofta floppen och dom foldar sällan och då måste man dubbelbarrella eller ge upp ofta. Jag brukar bara checka ner de flesta händer utom typ 77+, QJs+,A10s+. Kanske tänker fel, tankar? I hand 1 håller jag med dig i allting förutom det jag fetmarkerade. Jag tror det är många som inte slår om med bra J där, men jag tror också att de som inte slår om flop inte heller slår om turn. Så resultatet av din tanke är ju ändå samma som min tanke Det vart en konstig mening, men tror du förstod vad jag menade. Jag har väldigt dålig koll i hand 2 hur man ska spela, gillar inte tanken på att ge fi massa gratisfloppar samtidigt som man kanske inte vill spela AI med KT 12.5bb djupt. Tror jag ska köra shoveOrFold <10bb, nu var ju detta som sagt 12.5bb. Rent spontant känns din range för att slå upp ganska rimlig, får stova lite sen! Kommer tillbaka med svar om jag faktistk orkar sätta mig med stoven Dock behöver man nog inte lägga ner jättemkt tid och tanke på detta, de flesta 10bbspelarna är inga raketforskare direkt Hand 1: Är lite lurig. Tycker inte att du verkligen ska räkna bort att han höjjer floppen med bättre Jx, eller set. Tycker jag ofta ser fiskar som slöar set,2par trots 10000drag ute. Räknar inte bort starka Jx, tror bara inte att de händerna c/c flop och c/r turn spec ofta. Och det är nog som du säger att många fiskar slowar massa bra händer trots våta brädor, dock tycker jag inte det är ett argument starkt nog att checka turn. Riktigt svår hand faktiskt. Kör mycket på mina reads, hans turn aggro %? samt magkänsla här. Pre,flop standard. Turn checkar jag nog bakom skapligt ofta. Menar, synar han turn så valuebettar du förmodligen inte river som inte förbättrar din hand. Om du checkar turn, och river kommer vad du anser blank kort och han bluffar på den, så får du in smet ändå, som tar igen ifrån turn checken. Samt slipper den äckliga turn checkraisen. Hade tyvärr inga reads ännu, fi var ny på bordet. Har lite svårt för agrumenten med turnchecken faktistk, den stora nackdelen med att checka turn tycker jag är att jag då inte får betalt av hans drag. Han synar inte river med missade drag och tror inte FI donkbluffar river med missade drag jätteofta. Så att de gånger han bluffar river med missade drag skulle väga upp för checken på turn tror jag inte. Självklart skönt att slippa "den äckliga turn checkraisen" men inte heller det är ett argument starkt nog för att checka imo. Ibland gör jag som dig där, ibland viker (beroende på vad jag tror han är kapabel till att göra så med) ibland checkar bakom. Hade handen utspelat sig senare mot fi hade jag spelat annorlunda, antagligen checkat turn eller betfoldat(men det hade jag inte gillat) Hand 2: Tycker jag du sizar för mycket preflop och floppen med tanke på hans stack. Samt du har en bra hand. Inge dö viktigt kanske, men lite för högt hand 3: Snygg read och syn. Snabb tänkte lite här och är trött, tror jag fick det skrivet lite som jag tänkte. Finns inget rätt och fel i poker, bara bättre eller sämre alternativ. Mycket sant. Citera
animalplanet Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 Mm du har nog rätt. Vad hände på turn där? blev nyfiken nu. Är väl 2 händer han har där, dom han foldar och dom han synar med Citera
iNCREDiBLE Postad 21 September , 2010 Rapport Postad 21 September , 2010 328 dollar i potten efter hans miniraise. 72 för att syna. Måste vara bra ~ 22% av gångerna. Borde det inte vara 18% av gångerna? Ty, p = 72/(328+72) = 0.18 Citera
magico Postad 21 September , 2010 Författare Rapport Postad 21 September , 2010 Vart en rätt kort och soft session idag, en fisk som gång på gång kom in och satte sig mot mig, både på 200 och 400. Lägger upp 2 kul händer jag spelade mot honom. Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 939414 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter BB: $198.00 Hero (BTN/SB): $634.80 Pre Flop: ($3.00) Hero is BTN/SB with A Q Hero raises to $6, BB raises to $18, Hero calls $12 Flop: ($36.00) 3 5 Q (2 players) BB bets $18.00, Hero calls $18 Turn: ($72.00) T (2 players) BB checks, Hero bets $48.00, BB raises to $160, Hero calls $112 River: ($392.00) 2 (2 players) Final Pot: $392.00 BB shows 8 J Hero shows A Q Hero wins $391.00 (Rake: $1.00) Prima Network €200.00 No Limit Hold'em - 2 players - View hand 939416 The Official DeucesCracked.com Hand History Converter BTN/SB: $192.00 Hero (BB): $210.30 Pre Flop: ($3.00) Hero is BB with 6 6 BTN/SB raises to $7, Hero calls $5 Flop: ($14.00) 3 8 A (2 players) Hero checks, BTN/SB checks Turn: ($14.00) 6 (2 players) Hero bets $9.00, BTN/SB raises to $18, Hero raises to $57, BTN/SB raises to $184, Hero calls $127 River: ($382.00) 9 (2 players) Final Pot: $382.00 BTN/SB shows J J Hero shows 6 6 Hero wins $381.00 (Rake: $1.00) Citera
nudie Postad 22 September , 2010 Rapport Postad 22 September , 2010 Sant det där med att han kan flatta AJ,KJ,QJ. Gör jag nog själv också med QJ ibland när jag tänker efter. Angående det där med att checka ner istället för att höja en limpare så tänkte jag inte så mcyket på att det bara gällde 12.5bb. Men mot 50-100bb fisk tänkte jag mer på som aldrig lägger sig. Citera
magico Postad 22 September , 2010 Författare Rapport Postad 22 September , 2010 Sant det där med att han kan flatta AJ,KJ,QJ. Gör jag nog själv också med QJ ibland när jag tänker efter. Angående det där med att checka ner istället för att höja en limpare så tänkte jag inte så mcyket på att det bara gällde 12.5bb. Men mot 50-100bb fisk tänkte jag mer på som aldrig lägger sig. Nu förstår jag inte riktigt Om vi spelar mot en fisk med 50-100bb som limpsynar mycket preflop, då borde vi väl verkligen höja upp med KT? Håller dock med om att det nog inte är en jättebra idé att försöka bluffa dom postflop Citera
Recommended Posts