nicklaslid Postad 12 Augusti , 2010 Rapport Postad 12 Augusti , 2010 Push ELLER syn? FI är fisk, spelar 35/18 3bet-8 och har donerat en del till mig Mods får flytta om tråden ligger fel. BossMedia Game #699907: Table Anna 45 - kr0.50/kr1.00 - No Limit Hold'em - 04:15:20 - 2010/08/12 Seat 1: JAG (kr1129.37) Seat 2: KissOff (kr34.64) Seat 4: guldfisk06 (kr185.60) Seat 3: FISK (kr186.91) KissOff posts the big blind of kr1.00 JAG posts the small blind of kr0.50 guldfisk06 is the button *** HOLE CARDS *** Dealt to JAG FISK calls kr1.00 guldfisk06 folds JAG raises kr5.00 KissOff folds FISK raises kr16.00 JAG calls kr16.00 *** FLOP *** JAG checks FISK bets kr33.00 Citera
schumme Postad 12 Augusti , 2010 Rapport Postad 12 Augusti , 2010 Push eller fold lutar det åt för mig, mer fold. Träffar 9:an får du inte betalt, så egentligen så har du väl bara 4 outs till stegen. Egentligen föredrar jag att folda pre, kanske det är jättekallt, men hur många ggr limp-3betar han med sämre än AQ, sen får du spela ur position på flopp och det är väl inte optimalt Min något amatörmässiga syn på saken... Citera
nicklaslid Postad 12 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2010 Push eller fold lutar det åt för mig, mer fold. Träffar 9:an får du inte betalt, så egentligen så har du väl bara 4 outs till stegen. Egentligen föredrar jag att folda pre, kanske det är jättekallt, men hur många ggr limp-3betar han med sämre än AQ, sen får du spela ur position på flopp och det är väl inte optimalt Min något amatörmässiga syn på saken... Spela handen typ 04:00 på morgonen efter ett maratonpass så jag såg inte ens att det var limpraise men spelar vi verkligen handen annorlunda bara för att det är limp/raise? Citera
Nebo Postad 12 Augusti , 2010 Rapport Postad 12 Augusti , 2010 vi ligger garanterat väldigt dåligt till med AQ mot Fi,s limp/raise-range på svs Citera
nicklaslid Postad 12 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 12 Augusti , 2010 vi ligger garanterat väldigt dåligt till med AQ mot Fi,s limp/raise-range på svs foldar endå inte, kan ju inte syna pre och folda den floppen. Citera
jonasmedz Postad 12 Augusti , 2010 Rapport Postad 12 Augusti , 2010 det är ju tråkigt att behöva folda om turn blankar och fi shovar/raisar ~70. klarar vi folda om A eller Q kommer? Citera
asfalten Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 jag ser ingen anledning att ställa här med öppet stegdrag mot fisk. den floppen lär väl va rätt ok för större delen av hans range? orkar inte kolla i stove, men jag gillar nog hellre att syna och få in bucksen när jag är färdig mot såna där spelare. Citera
asfalten Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 det är ju tråkigt att behöva folda om turn blankar och fi shovar/raisar ~70. klarar vi folda om A eller Q kommer? ja. om vi inte vet att han dubbelspazzbluffar svinamycket och bombar så fort det checkas. A känns som ett vidrigare kort än Q då händer som KQ,AJ,AT ligger närmare till hands än nåt med en nia i. Å andra sidan träffar AK damen. Citera
Kimzors Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 enkelt fold pre på svs nl 100, AQ ser ut som att handen är bra men du är antingen dominerad eller överkörd stora pockets Citera
Leooo Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 LoL? Push på floppen och du har spelat den bra alla gator. Citera
fiskarn1 Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 foldar endå inte, kan ju inte syna pre och folda den floppen. Om du inte tänker folda så kan du likväl ställa för att få bort de händer han kan ha som han lägger. Dvs, semibluff Jag hade, som någon tidigare sagt, foldat pre. Limp-3bet och du har AQo ur pos.. ajaj.. Så ditt val som spelat är väl att ställa eller ställa. Citera
nicklaslid Postad 13 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2010 enkelt fold pre på svs nl 100, AQ ser ut som att handen är bra men du är antingen dominerad eller överkörd stora pockets ?! Pos med aq semi deep mot fisk, hur tänker du? Citera
Kimzors Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 ?! Pos med aq semi deep mot fisk, hur tänker du? jag tänker limp 3 bet av fisk = JJ+ dessutom på den där brädan så har du som bäst ett överkort och du saknar fold EQ tror du han limp 3 bettar nått sämre än AQ? föga troligt Citera
nicklaslid Postad 13 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2010 så du tror båda mina stegdrag är döda?! Citera
sammejao Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 jag tänker limp 3 bet av fisk = JJ+ dessutom på den där brädan så har du som bäst ett överkort och du saknar fold EQ tror du han limp 3 bettar nått sämre än AQ? föga troligt Fiskar kan få för sig att göra det med en bredare range. Double gutshot+2överkort och han kan ha fold equity. Shove till you die, in my opinion. Citera
Kimzors Postad 13 Augusti , 2010 Rapport Postad 13 Augusti , 2010 så du tror båda mina stegdrag är döda?! oj total missa det, lagom trött efter jobbat natt, pusha är det ända spelet om du väl synat pre flop Fiskar kan få för sig att göra det med en bredare range. Double gutshot+2överkort och han kan ha fold equity. Shove till you die, in my opinion. 8.5/10 är det JJ+ när vi snackar svs nl 100, tyvärr spelat tillräckligt många händer för att va stensäker Citera
bananuz Postad 14 Augusti , 2010 Rapport Postad 14 Augusti , 2010 synar flopp, kastar på turn om jag inte träffar och fi betar Citera
Recommended Posts