Gå till innehåll

Vilken site ska jag välja?!


Hasse_P

Recommended Posts

Hej är en 21 årig grabb som täntke börja lira lite poker på nätet!

Suttit och kollat runt lite och vet inte vilken sida jag ska börja på riktigt..

Tänkte spela 0.10-0.25 - 0.25-0.5, och söker en sida som är inom EU där jag kan få Både bonus och rakeback, vet att det inte går att fixa både och samtidgt..

Någon som har några förslag på vilken site jag bör välja?

 

Alltså:

inom EU

Rakeback,hur fixar man den?

Bonus!

 

tipps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen!

 

Jag föreslår att du glömmer bonus och RB till en början, och börjar spela på låga nivåer på Svenska Spel. Relativt lätt motstånd och halva raken (typ) motsvarar gott och väl bättre rakeback men även bättre motståndare på en annan site. Tror jag. Prova iaf.

 

SvS kan vara lite drygt om man vill multitabla mm, men det borde inte vara något problem i början av din karriär.

 

Låt oss veta hur det går för dig! Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle även jag rekommendera dig att börja på SVS lägsta nivåer 0.25/0.5 då motståndet är extremt vekt och någon som är någorlunda insatt i spelat borde inte ha några problem att plussa där. När du väl är plussande där skulle jag föreslå att du jobbar dig sakta men säkert uppåt på svs (gjorde det själv och funkar utmärkt :mrgreen: ) då motståndet i stort sett alltid är vekare än vad jag har hört det är på andra siter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel låter som ett bra förslag, men jag antar att du förr eller senare vill prova på något annat också. När du gör det så är det extremt viktigt att du har gjort upp med en affiliate för sajten om din rakeback INNAN du registrerar ett konto på sajten.

 

Tänk också på att en bonus aldrig innebär att du får pengar av sajten. Du betalar alltid mer i rake under tiden då du clearar bonusen än vad du får i bonus. En bonus är egentligen bara en extra hög rakeback under en kort tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
Utveckla gärna. Finns ju gott om multi grinders som plussar/backar marginellt på spelet efter betald rejk och sedan får in några k i rb, menar du att det inte stämmer?

 

Det betyder att de spelar tillräckligt bra för att vinna lika mycket som raken, men inte mer. Sedan är rakeback det som gör att de ändå går lite med vinst. De hade gått lika mycket med vinst om raken hade varit lägre istället för att de skulle få rakeback.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis. Raken är ju pengar som de vunnit men får betala till huset. Hade det inte varit för raken, så hade de inte varit +/-0 utan +. Att de får RB innebär att de får tillbaks lite av den vinst som de har spelat ihop men betalat till huset i avgift. Dvs de får rabatt. De får inte pengar för att spela, de får tillbaks pengar som de redan har spelat in.

 

De vinner inte på sin RB. De får bara behålla en större del av sin vinst pga sin RB. På sama sätt som jag inte tjänar pengar på ICA-rabatten, jag får bara behålla mer av mina pengar pga den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla värkar tycka om Svs utom jag.

Det är trotts allt en ganska ifrågasatt site .

 

:mrgreen: Jag älskar den modesta tonen i detta inlägg, och visst är det så. Men för en nybörjare tror jag att den lever upp till kraven plus att den är ganska mjuk i motståndet med bra rake. En bra nybörjarsite, men ingenting för en big-time grinder som inte gillar tanken på att bli institutionaliserad pga slå-huvudet-mot-väggen-relaterade personlighetsförändringar.

 

Börja där och gå sedan eventuellt vidare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Jag älskar den modesta tonen i detta inlägg, och visst är det så. Men för en nybörjare tror jag att den lever upp till kraven plus att den är ganska mjuk i motståndet med bra rake. En bra nybörjarsite, men ingenting för en big-time grinder som inte gillar tanken på att bli institutionaliserad pga slå-huvudet-mot-väggen-relaterade personlighetsförändringar.

 

Börja där och gå sedan eventuellt vidare.

 

Mycket "klykt" sagt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:mrgreen: Jag älskar den modesta tonen i detta inlägg, och visst är det så. Men för en nybörjare tror jag att den lever upp till kraven plus att den är ganska mjuk i motståndet med bra rake. En bra nybörjarsite, men ingenting för en big-time grinder som inte gillar tanken på att bli institutionaliserad pga slå-huvudet-mot-väggen-relaterade personlighetsförändringar.

 

Börja där och gå sedan eventuellt vidare.

 

Haha jo man tackar. Skönt att du använder metaforer ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...