Ängeln17 Postad 9 Augusti , 2010 Rapport Postad 9 Augusti , 2010 Är eventuellt p g att flytta till Malmö. Kommer troligen att i så fall veckopendla till att börja med. Någon som har något bra tips om var man ska bo? Citera
devalanteriel Postad 9 Augusti , 2010 Rapport Postad 9 Augusti , 2010 Jävla håla, tycker jag. Mest eftersom jag har tre syskon i eller runt Malmö. Ingen direkt aning om områden, men lycka till iaf! Citera
Jennez Postad 9 Augusti , 2010 Rapport Postad 9 Augusti , 2010 Ja, i Lund. Men för att vara lite allvarlig, så stort är inte Malmö, och är det jobb det gäller (vilket jag antar) så kan man bo lite varstans. Lokaltrafiken är god och ska man ändå bara sova i lyan så är iaf min filosofi att hellre satsa på ngt billigt än centralt. Citera
Iggan Postad 11 Augusti , 2010 Rapport Postad 11 Augusti , 2010 Tror inte det har så stor betydelse vilket specifikt område du ska bo på. Du kanske vill undvika vissa ställen som är stökigare än andra som Rosengård, Kroksbäck, Holma, Hermodsdal, Lindängen. Citera
Iggan Postad 11 Augusti , 2010 Rapport Postad 11 Augusti , 2010 Tyckte Värnhem funkade. Jag bor på Värnhem, helt OK område. Citera
greywolf Postad 11 Augusti , 2010 Rapport Postad 11 Augusti , 2010 tänker du köpa eller? gl att dyka upp knäcka med fingrarna och landa ett hyreskontrakt annars. annars undvik de dåliga områdena och sikta på typ nära Södervärn eller Värnhem så får du centralt hyffsat lugnt och nära till citytunneln/lokaltrafik. Citera
Ängeln17 Postad 13 Augusti , 2010 Författare Rapport Postad 13 Augusti , 2010 tänker du köpa eller? gl att dyka upp knäcka med fingrarna och landa ett hyreskontrakt annars. annars undvik de dåliga områdena och sikta på typ nära Södervärn eller Värnhem så får du centralt hyffsat lugnt och nära till citytunneln/lokaltrafik. Hyra eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar. Klart man bara kan knäppa med fingrarna, eller? Skämt å sidor så kommer det med jobbet. Har fått tre alternativ att ta ställning till om vi kommer överrens om övriga små detaljer, som lön förmåner etc. De är i olika delar av staden men som ni sagt so far så verkar det inte spela någon roll vilken av dem jag tar. Tack för svaren. Citera
Recommended Posts