Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ja, i Lund.

Men för att vara lite allvarlig, så stort är inte Malmö, och är det jobb det gäller (vilket jag antar) så kan man bo lite varstans. Lokaltrafiken är god och ska man ändå bara sova i lyan så är iaf min filosofi att hellre satsa på ngt billigt än centralt.

Postad

Tror inte det har så stor betydelse vilket specifikt område du ska bo på. Du kanske vill undvika vissa ställen som är stökigare än andra som Rosengård, Kroksbäck, Holma, Hermodsdal, Lindängen.

Postad

tänker du köpa eller?

gl att dyka upp knäcka med fingrarna och landa ett hyreskontrakt annars.

annars undvik de dåliga områdena och sikta på typ nära Södervärn eller Värnhem så får du centralt hyffsat lugnt och nära till citytunneln/lokaltrafik.

Postad
tänker du köpa eller?

gl att dyka upp knäcka med fingrarna och landa ett hyreskontrakt annars.

annars undvik de dåliga områdena och sikta på typ nära Södervärn eller Värnhem så får du centralt hyffsat lugnt och nära till citytunneln/lokaltrafik.

Hyra eftersom jag inte vet hur länge jag blir kvar. Klart man bara kan knäppa med fingrarna, eller? :mrgreen:

Skämt å sidor så kommer det med jobbet. Har fått tre alternativ att ta ställning till om vi kommer överrens om övriga små detaljer, som lön förmåner etc. De är i olika delar av staden men som ni sagt so far så verkar det inte spela någon roll vilken av dem jag tar.

Tack för svaren.