Gå till innehåll

5/10 SVS - QQ oop i 3betad pot


Recommended Posts

Syn turn, checksyn alla river... Hade absolut bettat mer på turn, typ 410. Ditt turnbet bjuder in till bluff imo. Skulle tro att han är tom/JTs/QTs/sc typ 50% av gångerna, AK 25% av gångerna och KK-AA 25% av gångerna.

 

Att han är aggro när han väl spelar en hand får mig att tro att du leder väldigt många gånger iaf.

 

Men hade jag fått spela handen hade jag slagit mer på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn turn, checksyn alla river... Hade absolut bettat mer på turn, typ 410. Ditt turnbet bjuder in till bluff imo. Skulle tro att han är tom/JTs/QTs/sc typ 50% av gångerna, AK 25% av gångerna och KK-AA 25% av gångerna.

 

Att han är aggro när han väl spelar en hand får mig att tro att du leder väldigt många gånger iaf.

 

Men hade jag fått spela handen hade jag slagit mer på turn.

 

3/4 pott flopp

 

3/4 turn

 

River Cry synat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Syn turn, checksyn alla river... Hade absolut bettat mer på turn, typ 410. Ditt turnbet bjuder in till bluff imo. Skulle tro att han är tom/JTs/QTs/sc typ 50% av gångerna, AK 25% av gångerna och KK-AA 25% av gångerna.

 

Att han är aggro när han väl spelar en hand får mig att tro att du leder väldigt många gånger iaf.

 

Men hade jag fått spela handen hade jag slagit mer på turn.

 

Har han aldrig 9x? 88? Var tusan kommer AK 25% ifrån, känns som en av de absolut minst sannolika händerna för fi att ha.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har han aldrig 9x? 88? Var tusan kommer AK 25% ifrån, känns som en av de absolut minst sannolika händerna för fi att ha.

 

Alla fyrbettar inte AK pre, däribland jag. Peelar flop med AK kan jag däremot göra där, absolut, och på det veka turnbettet så hade jag lätt kunnat tänka mig slå om AK där för att försöka hitta vik från <QQ och ta potten direkt.

 

Har glömt att tillägga att jag är en sopa på texas också...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla fyrbettar inte AK pre, däribland jag. Peelar flop med AK kan jag däremot göra där, absolut, och på det veka turnbettet så hade jag lätt kunnat tänka mig slå om AK där för att försöka hitta vik från <QQ och ta potten direkt.

 

Har glömt att tillägga att jag är en sopa på texas också...

 

 

varför ska han ch/raisa AK på turn? va har du för fel

 

om man inte räknar med fold från ens QQ är de ju bättre isf att ch/syna med AK än att försöka bluffa bort air, om air är det enda som foldas

 

du säger att man ska syna ner här med QQ, samtidigt som AK är en bra bluff för att folda ut QQ

 

retard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte för att detta ger nån input på hur vi ska spela.

Men gör inte vår betsizing handen mkt svårare än vad den skulle kunna vara?

Med dessa småbets så slår han ju om turn både för att det känns som ett bra bluffläge och med stålet för att få in lite flis!..

 

Eller är jag ute på turné nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill allså beta större på flop och turn och sedan vika mot omslag för han aldrig bluffar när vi betar större?

 

Om jag förstod dig rätt?

 

 

Ojoj, där var det hugg.

Inte för att jag sagt nåt sånt o det låter lilldumt såhär på fyllan utan miniräknare.

Men du måste väl hålla med om att du är liiite inblandad i att köra i diket här?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojoj, där var det hugg.

Inte för att jag sagt nåt sånt o det låter lilldumt såhär på fyllan utan miniräknare.

Men du måste väl hålla med om att du är liiite inblandad i att köra i diket här?

 

Nje det ser helt ok utan att kikat på pottsize, man behöver inte beta spec stort i 3betade potter som en vis man en gång sa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...