Chip-And-a-Chair Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 4 spelare kvar, jag har inte minst marker. Man vill så klart ta det lungt för att inte hamna 4:a (det är en 10 spelars sit n go). Jag är heads up från small blind mot big blind. Floppen kommer: 9c, Kc, Jh Jag har 4c-5c Jag min bettar som en block bet för att han antingen ska calla eller folda. Han min raisear tillbaka, jag tänker: "för 100 till kan jag calla för att se om jag får färg". Han har då antagligen träffat K eller J, varför skulle han annars raisea? Turn kortet blir: Qc Jag träffar alltså färgen. Nu går jag all-in, han callar med Ac-Jc. Han har alltså också färg Ace high. Rätt eller fel att gå all in? Vad tycker ni? I normala fall hade jag inte tvekat, men nu var det on the bubble och jag hade i åtanke att han kunde ha en högre färg även fast det var osannolikt och hände Citera
Memory Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 Klart du ska hamna allin där men det är bättre att check/syna, och var inte rädd för att spela aggressivt på bubblan. GL! Citera
stempa12 Postad 30 Juli , 2010 Rapport Postad 30 Juli , 2010 ja såklart du vill hamna all in med färgen när du synar med 2st låga suited kort annars kunde du foldat de och sparat en halv blind Citera
Recommended Posts