Semai Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Mitt första försök till en HH Party Poker No-Limit Hold'em, $ Hero (6 max, 5 handed) converter UTG ($53.85) MP ($66.95) Button ($101.05) SB ($50.15) Hero ($75) Preflop: Hero is BB with :Q , :Q . SB posts a blind of $0.25. UTG calls $0.50, MP calls $0.50, 2 folds, Hero raises to $2.5, UTG calls $2.50, MP calls $2.50. QQ på BB så jag höjer 5BB får syn av två personer. Flop: ($9.25) :3 , :4 , :3 (3 players) Hero bets $10, UTG folds, MP calls $10. Bra flop men dålig position så jag betar strax över pott, får med mig MP (som spelar hyffsat för att vara party) sätter han på Pocketpar då jag inte tror han gått med på 3x. Turn: ($29.25) :5 (2 players) Hero bets $15, MP raises to $30, Hero calls $15. Ett av dom korten jag inte ville se, betar halvpott och får en reraise, funderar ett tag på att lägga mig eller gå all-in men bestämmer mig för att syna (det sämsta alternativet?). River: ($89.25) :Q (2 players) Hero bets $20, MP calls $20. Final Pot: $129.25 Ja bättre riverkort kan jag inte få, betar 20$ Fi har strax över 20$ kvar och han synar. Han satt med T , T , så jag hade en korrekt read på han. Några råd om mitt spel främst på turn då det känns som om jag förlorar en del pengar på situationer som denna? Citera
alve Postad 9 Juni , 2005 Rapport Postad 9 Juni , 2005 Jag är väl av den åsikten att du skall folda eller raisea tillbaka på turn. Eftersom din hand inte har särskilt stor risk att förbättras, tycker jag att du ska få in degen så fort som möjligt. Om du tror dig ha bättre hand än honom så är en all-in, eftersom potten är så stor, på turn vad jag skulle förespråka. Om du inte tror han kan göra det spelet utan en hand som slår dig är det väl bara att folda. Citera
Recommended Posts