RePop Postad 24 Juli , 2010 Rapport Postad 24 Juli , 2010 Hej! Jag gillar att spela mixed games på Full tilt poker. Nyligen upptäckte jag då jag spelade $2.5-5 att dom tar rake även om potten är under $20. I ett vanligt limit game på full tilt är det ingen "drop" på potter under $20. Varför ska det vara drop när man spelar samma spel i en mixed rotation? Finns det något värde alls att spela på 2-5 eller 5-10 undrar jag? Eftersom raken bör bli ganska mycket mer betydande? Eller bör jag uteslutande hålla till på 10-20? /Andreas Citera
Sunbird88 Postad 25 Juli , 2010 Rapport Postad 25 Juli , 2010 Hej! Jag gillar att spela mixed games på Full tilt poker. Nyligen upptäckte jag då jag spelade $2.5-5 att dom tar rake även om potten är under $20. I ett vanligt limit game på full tilt är det ingen "drop" på potter under $20. Varför ska det vara drop när man spelar samma spel i en mixed rotation? Finns det något värde alls att spela på 2-5 eller 5-10 undrar jag? Eftersom raken bör bli ganska mycket mer betydande? Eller bör jag uteslutande hålla till på 10-20? /Andreas Ingen aning varför dom droppar olika. Verkar lite mysko faktiskt.. Ja, raken kan ibland kännas enorm på 2-5. Men värdet är bra. De flesta plo/nlh-spelare som spelar i 7mixen på ftp är totalt värdelösa i studspelen. I de vanliga horse/limitmixen upplever jag dom som stabilare overall.. Med rakeback är 2-5 defenitivt bra värde. Jag vet ju inte vilka pokerbehov du har men mixtra lite mellan nivåerna o lägg in händer i pt/hm så borde du få en bra uppfattning om hur värdet är efter en 3 månader. glgl Citera
Recommended Posts