svint0 Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Jag har spelat på Prima under en längre tid, och tröttnat rejält på alla dessa 20bb-spelare vid borden. De förstör spelen så fruktansvärt mycket. Så jag försöker få ALLA regs att när de öppnar bord att välja "Deepstack-borden", då minimum buy-in är 50bb där! Vet att det finns många fiskar som köper in för mindre summor t.ex. 30-40bb, men om det bara finns deepstack-tables, så kommer även dem att söka sig till de borden! Så ALLA som spelar Microgaming här inne på nivåer kring NL 50-NL600, försök alltid öppna Deepstack-borden, så kanske vi till slut blir av med dem, alt. att Microgaming ändrar till minimum 35bb buy-in istället. Mvh. Svint0 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Blir så trött på det här. Finns det bord där man får köpa in sig för 20 BBs så får väl vem som helst göra det. Klarar du inte av dessa motståndare så får du väl spela någon annanstans, och varför inte på deepstackborden som du själv nämner. Varför bli av med dem? Låt dem vara och spela inte mot dem istället för att klaga och be alla andra spela på andra bord. Inget illa menat:-) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 23 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Blir så trött på det här. Finns det bord där man får köpa in sig för 20 BBs så får väl vem som helst göra det. Klarar du inte av dessa motståndare så får du väl spela någon annanstans, och varför inte på deepstackborden som du själv nämner. Varför bli av med dem? Låt dem vara och spela inte mot dem istället för att klaga och be alla andra spela på andra bord. Inget illa menat:-) Ja, men det är ju 111 idiotregs som är dumma i huvudet som inte förstår att de ska öppna sådana bord istället. Om man normalt sett spelar med 100bb, tror du man då vill sitta och ta flips mot shortstacks hela tiden? Skulle inte tro det. Spelarna i sig förstör ju för alla andra, de utbildar mängder av andra spelare för att spela likadant, och så sitter de där och ratholar. http://thepokerfarm.com/ är ett sådant exempel. Vet ju många fiskar som lämnar borden för att de tycker de spelarna är så fruktansvärt jobbiga. Och förövrigt så undviker jag dem så mycket jag kan, men det är irriterande när man öppnat bord och får lite action av ett par usla regs och någon fisk, och sen kommer de 1-2 som står på waitinglist och slår sig ner när t.ex. en reg lämnat. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Blir så trött på det här. Finns det bord där man får köpa in sig för 20 BBs så får väl vem som helst göra det. Klarar du inte av dessa motståndare så får du väl spela någon annanstans, och varför inte på deepstackborden som du själv nämner. Varför bli av med dem? Låt dem vara och spela inte mot dem istället för att klaga och be alla andra spela på andra bord. Inget illa menat:-) Vet inte om du själv spelat prima men det finns enormt mycket shortstacks och många av dessa verkar vara bots (enligt ngn privat undersökning, kommer inte ihåg vem som gjorde den). Att låta dom vara och äta upp fiskens pengar? Nej tack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Soni Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Okej då, fina poänger. I så fall prata med support och förklara i detalj varför vi vill ha höjd minBI eller helt enkelt utplåna alla bord med minBI 20BB. Hur ser det ut för Micro/Prima när det gäller dessa spelare? Tjänar de på dem eller är det även bättre för dem om minBI höjs? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Vet att det här var på tapeten internt för några månader sedan. Minns dock inte vad som hände, det lär ha försvunnit i Microgamings gigantiska mailloop. Jag ska ta och kolla upp det igen. Att helt stänga ner 20bb-borden lär inte vara aktuellt, dock skulle man (rent spontan tanke från min sida här) kunna minska antalet shortstackbord. Inte så att det utestänger någon spelare men så att det alltid är fullt på dylika osv. Kom gärna med fler förslag! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
litch Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Man skulle kunna ha kvar 20bb minimum borden, men sätta typ max 40-50bb. På så sätt skulle alla som spelar de borden shortstacka. Om man får köpa in för max 50bb kanske inte regs och annat löst folk ens öppnar dessa bord om man nu inte är ute efter att shortstacka. Men vad vet jag... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Man skulle kunna ha kvar 20bb minimum borden, men sätta typ max 40-50bb.På så sätt skulle alla som spelar de borden shortstacka. Om man får köpa in för max 50bb kanske inte regs och annat löst folk ens öppnar dessa bord om man nu inte är ute efter att shortstacka. Men vad vet jag... Det är absolut en idé. Ska framföras! Bara bomba på med idéer, de som inte är helt 100 går alltid att utveckla. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ebisumaru Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Bra svinet! En annan bra grej vore att höja minbuyin på de övriga borden till 30bb som på ipoker Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 23 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Bra svinet! En annan bra grej vore att höja minbuyin på de övriga borden till 30bb som på ipoker Sitter ett par shortstacks med 30bb också. Så jag skulle föredrar 35-40 isf. Alternativt begränsa antalet bord rejält där man kan köpa in för 20bb, t.ex. sätta ett tak på kanske 10 sådana bord. Varav 2 är synliga i klienten, medan man alltid ser typ 10 deepstack-bord, och 3-5 ante-bord. Man skulle kunna ha kvar 20bb minimum borden, men sätta typ max 40-50bb.På så sätt skulle alla som spelar de borden shortstacka. Om man får köpa in för max 50bb kanske inte regs och annat löst folk ens öppnar dessa bord om man nu inte är ute efter att shortstacka. Men vad vet jag... Bästa idéen so far tycker jag! Jobba på den jennez!! Det blir ju typ som "CAP-borden" på FTP då.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DrRoland Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Man skulle kunna ha kvar 20bb minimum borden, men sätta typ max 40-50bb.På så sätt skulle alla som spelar de borden shortstacka. Om man får köpa in för max 50bb kanske inte regs och annat löst folk ens öppnar dessa bord om man nu inte är ute efter att shortstacka. Men vad vet jag... Har man redan gjort på pokerstars och det fungerar katastrofalt dåligt. Istället för att det fanns hyfsade bord på 20-100 så är det nu nitfest på både 50-100 och 20-50. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
urmy Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Ett vettigt förslag som det snackades mycket om på 2p2 var att höja minbi till 35bb och sedan införa "shortstack" bord där 20bb är minbi. Lät vettigt och det var en hel del diskussion i microgamingtråden där, var nog ett antal månader sedan folk försökte driva igenom det. Verkar inte lyckats, fullt förståligt då pokersidor kan vara aningen konservativa. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
FiSherman63 Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Kom gärna med fler förslag! Det är fullständigt idiotiskt att ha såpass stort spann mellan inköpen som 20-100bb eftersom det innebär klara fördelar för de som väljer det lägre inköpsnivån, vilket nog får betecknas som en icke-önskvärd konsekvens. För att undanröja denna orättvisa vore det bästa att ha fasta inköpsnivåer; 25bb-bord, 50bb-bord, 100bb-bord, 200bb-bord etc. Om man inte tror att detta skulle funka tillfredsställande bör man åtminstone röra sig åt det hållet och minska inköpsspannet betydligt. Kanske 20-50bb-bord, 50-100bb-bord 100-200bb-bord... men ännu hellre typ 30-50bb-bord, 50-70bb-bord, 70-100bb etc. Ju mindre intervallet är desto rättvisare. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jkkman Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 eller så spelas alla cashgames i capformat och helst även rush Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
boman Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 eller så spelas alla cashgames i capformat och helst även rush +1 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Bra! Ös på! Ska ner till Malta nästa vecka, ska framföra allt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 tycker de borde köra cap 30bb min 20bb max 100bb inköp ocappat min 50bb max 100bb inköp ocappat min 100bb max 200bb inköp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
#LOUDmouth# Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Det är fullständigt idiotiskt att ha såpass stort spann mellan inköpen som 20-100bb eftersom det innebär klara fördelar för de som väljer det lägre inköpsnivån, vilket nog får betecknas som en icke-önskvärd konsekvens. För att undanröja denna orättvisa vore det bästa att ha fasta inköpsnivåer; 25bb-bord, 50bb-bord, 100bb-bord, 200bb-bord etc. Om man inte tror att detta skulle funka tillfredsställande bör man åtminstone röra sig åt det hållet och minska inköpsspannet betydligt. Kanske 20-50bb-bord, 50-100bb-bord 100-200bb-bord... men ännu hellre typ 30-50bb-bord, 50-70bb-bord, 70-100bb etc. Ju mindre intervallet är desto rättvisare. Låter som ett vettigt förslag! /#LOUDmouth# Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
oake12 Postad 23 Juli , 2010 Rapport Share Postad 23 Juli , 2010 Grejjen när man spelar shortstackat är ju att man ska kunna byta bord för att ta bort pengar när man vunnit, om man inte kör väldigt korta sessioner. Om det går att förhindra att shortstackarna får ta och minska sina stackar genom att byta bord så försvinner den "fördelen" dom har.... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robbull Postad 24 Juli , 2010 Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 Så ALLA som spelar Microgaming här inne på nivåer kring NL 50-NL600, försök alltid öppna Deepstack-borden, Japp, försöker göra så! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
svint0 Postad 24 Juli , 2010 Författare Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 Japp, försöker göra så! Du är en av få regs som försöker! Väldigt uppskattat.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GoodGame Postad 24 Juli , 2010 Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 tycker de borde köra cap 30bb min 20bb max 100bb inköp ocappat min 50bb max 100bb inköp ocappat min 100bb max 200bb inköp +1 på cap bord Lite tråkigt att bara FTP har det och tyvärr har ju trafiken blivit mycket sämre på dom borden då det nu finns shallow stack bord (20-40bb). Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 24 Juli , 2010 Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 Nu spelar jag personligen inte cashgame på siter med detta problem i den utsträckningen att jag upplever det vara ett problem. Men har ändå funderat kring problemet då det och många andra saker i förlängningen tar död på onlinepokern. Alla varianter att öka min-inköpet etc är naturligtvis bra, men kanske inte lösningen? En tanke som slog mig är om det istället kanske gick att lägga en form av spärr på kontot för hur många ggr man får köpa in sig short. Säg 3ggr/dag(helt taget ur ingenstans). Det finns ju faktiskt spelare som inte sätter i system att köpa in short, utan helt enkelt vill spela poker 20min en kväll, och de vill spela short, för de trivs med det. Dessa spelare skulle då inte drabbas, inte heller skulle man behöva ha bord med 20-40, 50-100, 100-200, etc, vilket delar in spelare i fack. Är jag helt ute och cyklar? Eller skulle någon variant på detta fungera? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 24 Juli , 2010 Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 Pokersidorna är ju ute efter att tjäna pengar och många shortstacksproffs kör väldigt många bord, så att begränsa antalet ggr man kan köpa in sig kort tror jag inte pokersidorna accepterar av rent ekonomiska skäl. Som exempel är amerikanen Max som grindar hos oss nu för att behålla sin super nova elit-status på stars en shortstacksgrinder på nl400 som spelar 24 bord i typ 15 timmar i sträck. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
GoodGame Postad 24 Juli , 2010 Rapport Share Postad 24 Juli , 2010 vilka nivåer är det det är mycket shortstackers på på prima? Var ett tag sen jag spelade där och då var det inte så många bord igång kan väll inte vara så många pro shortstackers på prima? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts