Gå till innehåll

Henrik lirar HU sngs From 50 $ to hero.


lordhenrik

Recommended Posts

Hej, jag heter Henrik och fyller 19 år snart och har lirat poker i snart ett år. Med ganska dåliga resultat. Efter att ha försökt lära mig att spela PLO 10 och blivit av med några inköp har jag bestämt mig för att ta ut alla pengar på pokerstars förutom 50$.

 

Med dom ska jag börja spela 1€ HU NLHE sngs. När jag fått ihop runt 75$ och en bra roi ska jag gå över till 2$ spelen och om det går bra så går jag till 5$ osv osv.

 

Jag hoppas med förväntning att någon orkar följa min speldagbok och ska posta lite kluriga händer och även spela in en del videos där jag spelar.

 

Önska mig lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

etta!1

 

Lycka till! Nick?

 

Nickar lordhenrik på pokerstars.

 

Spelade bara 4 sngs idag pga av plötslig ryggont. Vann 3 av 4 den fjärde förlorade jag när jag pushade AK mot K10 preflop och 10 träffar.

 

Spelade in en video. Ljudet är lite lågt men ska försöka fixa det tills nästa gång. Vill gärna ha lite kommentarer på mitt mid och end game för det är det som känns lite sådär. Jag vill ha kritik. Håller på att ladda upp videon postar den snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarer efter att ha tittat på din video:

 

Nu får du ta till dig först att jag inte är en Heads Up spelare. Men något jag funderade på i början var det att du ibland synade hans raisar från BB och när du TRÄFFADE så ledde du ut direkt med en bet, medan när du missade så checkade du till FI. Jag själv hade med ett floppat toppar eller av de starkare träffarna valt att Check/raisa och med de sämre träffarna check/synat. detta får du självklart variera med att leda ut ibland med både missar/träffar/nuts.

 

Sen i slutet. enligt mig hade du en helt fucked up range att pusha/höjja med. Jag själv raisar väldigt ofta i position med suited connectors eller bara connectors över huvud taget för att sätta press på din motståndare, vilket du inte gjort någon gång egentligen. J4s var väl det enda undantaget? Så ett mer generellt tips till ditt spel i HU, sätt press på din motståndare istället för att vänta på bättre händer. :)

 

Men som sagt jag är inte en expert i HU, lite tankar kring hur jag hade spelat dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentarer efter att ha tittat på din video:

 

Nu får du ta till dig först att jag inte är en Heads Up spelare. Men något jag funderade på i början var det att du ibland synade hans raisar från BB och när du TRÄFFADE så ledde du ut direkt med en bet, medan när du missade så checkade du till FI. Jag själv hade med ett floppat toppar eller av de starkare träffarna valt att Check/raisa och med de sämre träffarna check/synat. detta får du självklart variera med att leda ut ibland med både missar/träffar/nuts.

 

Sen i slutet. enligt mig hade du en helt fucked up range att pusha/höjja med. Jag själv raisar väldigt ofta i position med suited connectors eller bara connectors över huvud taget för att sätta press på din motståndare, vilket du inte gjort någon gång egentligen. J4s var väl det enda undantaget? Så ett mer generellt tips till ditt spel i HU, sätt press på din motståndare istället för att vänta på bättre händer. :)

 

Men som sagt jag är inte en expert i HU, lite tankar kring hur jag hade spelat dock.

 

Tack för att du orkade kolla igenom videon. Försöker undvika att spela ur position och en svag hand ur position kan jag lika gärna checkfolda eftersom fi är villig att syna när jag höjer från knappen. Men det du säger att jag borde checkraisa oftare har du rätt i. Det skadar ju inte att variera sitt spel.

 

Lärde mig från en pokervideo att t.ex suited connectors tappar värde när blindsen är 25/50. Men på 10/20 och 15/30 spelar jag dom.

 

I slutet när vi har 10-15 bbs kvar ungefär tycker du att jag ska pusha med fler kort? Pushade i princip bara Kx Ax och pocketpar. Hade du pushat med t.ex Q10s mot just den motståndarn?

 

Tack ännu en gång att du tog tid att hjälpa mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo på de högre blindsen ska du vara mer försiktig med dina lägre connectors. Spela en stor range av dina händer i position men var tight som fan ur position. Följer du det borde man väl klara sig hyfsat.

 

Tror du foldade en Q10off på knappen vilket jag hade pushat utan tvekan. Anledningen är att Q10 även om du blir synad står sig denna hand hyfsat bra mot honom. Dock kändes väl fi i denna video hyfsat tight och när han väl synade hade han pocketpar. Men Så ofta som han foldade mot dina pushar så hade jag pushat med en bredare range, alla broadwaykort, pocketpar, Ax, K7s+ Q8s+ typ. En bred range, men på så sätt blir det tuffare för honom och du kan förhoppningsvis nöta ner honom.

 

det med check/raise är mest effektivt när du synar hans raise preflop ur position och låter honom CBa vilket ofta kommer hända. På så sätt får du lite extra marker i potten och till din stack.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo på de högre blindsen ska du vara mer försiktig med dina lägre connectors. Spela en stor range av dina händer i position men var tight som fan ur position. Följer du det borde man väl klara sig hyfsat.

 

Tror du foldade en Q10off på knappen vilket jag hade pushat utan tvekan. Anledningen är att Q10 även om du blir synad står sig denna hand hyfsat bra mot honom. Dock kändes väl fi i denna video hyfsat tight och när han väl synade hade han pocketpar. Men Så ofta som han foldade mot dina pushar så hade jag pushat med en bredare range, alla broadwaykort, pocketpar, Ax, K7s+ Q8s+ typ. En bred range, men på så sätt blir det tuffare för honom och du kan förhoppningsvis nöta ner honom.

 

det med check/raise är mest effektivt när du synar hans raise preflop ur position och låter honom CBa vilket ofta kommer hända. På så sätt får du lite extra marker i potten och till din stack.

 

Okej, ska försöka bredda min push range. Nästan ingen vet vad push or fold är så att dom blir ganska ställda när man pushar så funkar ganska bra.

 

Br ligger på 55$ Tappade rätt mycket dom sista turneringarna. Förlorade några all ins när jag var 75% favorit vilket fick mig lite tiltad och jag spelade dåligt. Ska satsa på att spela mera imorn istället.

 

Kollade upp en motståndare jag spelade på sharkscope och han hade spelat 1500 1$ games och en roi på 20. Snacka om tålamod.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag efter några timmars slit grindat upp min br till hela 60$ imorgon ska jag börja att spela 2$ hu sngs istället. Att spela med ca 30 inköp känns ganska bra.

 

Finns det nån på det här forumet (som ju har nästan 60 k medlemmar) som spelar HU sngs mid eller high stakes?

 

Vore lite kul att veta för jag har en del frågor :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så nu har jag spelat runt 10 st 2$ games och min br ligger på 71$

 

Känns nästan som att dom är enklare, kan vara för att det inte är turbo så att man får spela ut dom när blindsen är låga.

 

Imorn blir det ännu mera grind och kan kanske bjuda på en graf också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul med en video!

 

Är själv lite sugen på något liknande projekt. Du har inga planer på att gå över till CG HU när rullen tillåter?

 

GL HF!

 

Hej, kul att du kollat in min dagbok. Ifall du startar ett liknande projekt är det på micro stakes också då?

 

Ifall jag lyckas bygga en stor rulle kanske jag går vidare till cg men blir nog inte HU då det inte verkar finnas så mycket värde där. Är mer sugen på att försöka göra en seriös PLO satsning. Men det får vi se.

 

Min br ligger på 91$ för tillfället. Ska försöka grinda upp den till 100$ inatt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, kul att du kollat in min dagbok. Ifall du startar ett liknande projekt är det på micro stakes också då?

 

Ifall jag lyckas bygga en stor rulle kanske jag går vidare till cg men blir nog inte HU då det inte verkar finnas så mycket värde där. Är mer sugen på att försöka göra en seriös PLO satsning. Men det får vi se.

 

Min br ligger på 91$ för tillfället. Ska försöka grinda upp den till 100$ inatt.

 

Är lite smått förälskad i HU-borden men har ingen större rulle vilket sällan går hand i hand. Därför känns de vettigaste alternativet att spela på micronivå :-D

 

Tyvärr så är ju rake'en skyhög och man måste hitta väldigt fina RB-deals för att inte donera bort rullen till sidan. Spelar NL€10 HU på entraction och €1 +€0.07 HU SNG på pokerstars.

 

Har också spelat en hel del PLO på microstakes, har en DB här på forumet.

 

GL!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo

 

Börjar med ett stort lyckatill-önskande...

Får inte ner videon på jobbdatorn men förstår väll i princip mha alla kommentarer.

 

Det finns en push/fold-matris som du kan få tillgång till gratis på nätet där du ser exakt vilka händer du ska pusha med/syna push med i förhållande till stackar & blinds... Hittar det inte nu men har bokmärke hemma. Eller så gör du som med allt annat nuförtiden, googla skiten.

 

Lycka till och som sagt, i sngs är matrisen guld värd (ett måste) för vinnande spel i längden på högre nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjo

 

Börjar med ett stort lyckatill-önskande...

Får inte ner videon på jobbdatorn men förstår väll i princip mha alla kommentarer.

 

Det finns en push/fold-matris som du kan få tillgång till gratis på nätet där du ser exakt vilka händer du ska pusha med/syna push med i förhållande till stackar & blinds... Hittar det inte nu men har bokmärke hemma. Eller så gör du som med allt annat nuförtiden, googla skiten.

 

Lycka till och som sagt, i sngs är matrisen guld värd (ett måste) för vinnande spel i längden på högre nivåer.

 

Hej, antar att det är den här du tänker på? http://www.holdemresources.net/hr/sngs/hune.html

 

Försöker följa den så mycket det går och det börjar gå bättre i late och midstage nu. Kanske är dags för en ny video snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är lite smått förälskad i HU-borden men har ingen större rulle vilket sällan går hand i hand. Därför känns de vettigaste alternativet att spela på micronivå :-D

 

Tyvärr så är ju rake'en skyhög och man måste hitta väldigt fina RB-deals för att inte donera bort rullen till sidan. Spelar NL€10 HU på entraction och €1 +€0.07 HU SNG på pokerstars.

 

Har också spelat en hel del PLO på microstakes, har en DB här på forumet.

 

GL!

 

Hej, trodde bara att det fanns HU från nl50 och uppåt men ifall det finns nl10 på entraction (där jag har 50% rb deal) så kanske det vore fint att spela där när man samlat lite rulle. Vad är det man rekomenderar för HU cash? Typ 50+ buyins?

 

Kul att du spelar PLO på micronivå vilket jag också gjorde men det gick inte så bra. Tar nog och kollar in din dagbok :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, trodde bara att det fanns HU från nl50 och uppåt men ifall det finns nl10 på entraction (där jag har 50% rb deal) så kanske det vore fint att spela där när man samlat lite rulle. Vad är det man rekomenderar för HU cash? Typ 50+ buyins?

 

Kul att du spelar PLO på micronivå vilket jag också gjorde men det gick inte så bra. Tar nog och kollar in din dagbok :)

 

Jo de svänger ju lite mer generellt i HU än FL/6max. Dehär med inköp är ju lite som alkohol, alla är olika känsliga ;-) .

Har själv bara provat på lite med runt 25 inköp. Är ju sällan man får möta nån med 100BBs, dom flesta sitter med 20 till 50BBs så de svänger inte lika hårt då :-) Vet inte riktigt vad standarden är, men 50 inköp låter väldigt stabilt :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Poker Stars €2.00+€0.14 No Limit Hold'em Tournament - t10/t20 Blinds - 2 players - View hand 840742

The Official DeucesCracked.com Hand History Converter

 

BB: t1440 72 BBs

Hero (BTN/SB): t1560 78 BBs

 

Pre Flop: (t30) Hero is BTN/SB with T :diamond: T :spade:

Hero raises to t60, BB calls t40

 

Flop: (t120) 3 :club: 6 :club: 4 :diamond:(2 players)

BB bets t60, Hero calls t60

 

Turn: (t240) 8 :club:(2 players)

BB checks, Hero bets t80, BB calls t80

 

River: (t400) 6 :diamond:(2 players)

BB bets t400, Hero calls t400

 

Final Pot: t1200

BB shows 4 :spade: 6 :spade: (a full house, Sixes full of Fours)

Hero mucks T :diamond: T :spade:

BB wins t1200

 

Motståndarn var jättetight, öppnade kanske 1/5 händer från knappen och det var första eller andra gången han synade från BB. Så satte han på A 10 eller AK eller liknande och att pottbettet på rivern var en bluff. Rätt eller fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satte in 90 dollar till för att spela 6$ turbo hu sngs men gick inget vidare förlorat 6 st och vunnit 1. Så spelar 2€ nu istället för att få upp självförtroendet lite. Spelade in en video på 6 dollars nivån vore tacksam om nån ville titta igenom säga till om ni ser några uppenbara läckor i mitt spel

 

Länk till filmen: http://www.megaupload.com/?d=RWAB86XI

 

Är tacksam ifall någon skulle vilja kolla igenom eftersom jag vill slå 6$ nivåerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...