Gå till innehåll

DanasH lär sig Omaha

DanasH

Recommended Posts

Tja Forumet!

Resultat inriktad dagbok för en nybörjare! Ska försöka lära mig Omaha, då det verkar vara lite action i det spelet. Har tidigare (några år sedan) spelat Holdem.

Blir lite skriv för att ventilera och försöka hålla bankrulle management.

Jag börjar med en rulle på 1000kr på svs för 025/050 och 150$ på Pokerstars för PLO5$

Okej då kör vi! Run good 1 time, come on!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bustade nära bubblan i touren idag, annars har jag grindat i kanske 6h idag sofar. Ska sätta mig ner igen nu. Resultat kommer senare ikväll när jag är finish.

Mina mål just nu är att gå upp fort i nivå! Kommer gå upp i nivå vid rulle på 3500kr på svs och 350$ på Pokerstars. Blir att spela 0.5/1 och PLO10$ då.

Annars en fråga; Holdem manager är det värt att köpa det för min nivå? eller ska jag vänta lite? Sen är det köpa direkt eller ska man göra något av deras "erbjudanden" och få tex 75$ i rabatt om jag spelar in lite poäng på random site?

Länk till kommentar

Spelade lite nu på morgonkvisten, och plussade 4$.

Nu ska jag ut och spela fotboll i solen. Har också köpt en 50$ på Pokerstars för 4500 FPP. Så det kommer ge en skön boost till rullen och hålla motivationen uppe! Tar sån tid att få poäng på PLO5 bara...

Länk till kommentar

Regnar som fan här och jag har grindat i några timmar nu... Tyvärr sprungit lite dåligt och haft många setups mot mig. Men ska jobba vidare efter lite kaffe-break och kanske nån film. Resultatet för dagen kommer ikväll, tummarna för grönt idag igen!!

Länk till kommentar

Idag kom första back dagen, oundvikligt i guess. Sprang som ett cp och spelade stundtals riktigt piss dåligt. Men men shit happens. Nya tag imorn.

Resultat idag:

Svs: 320 kr

Ps: -35$

Hmm nu är ju inte min huvudmatte nöten men vafan... -35$ är ju mindre än 320kr, haha blev visst lillplusset, dock många timmars grind. Ses imorn

Länk till kommentar

verkar som det börjat bra för dig! lycka till

Tusen tack! Jo, jag kan verkligen inte klaga, har sprungit väldigt bra kombinerat med mkt spelande och dåligt motstånd. Måste säga att skriva här verkligen ökat motivationen och att det var länge sedan jag spelade så här mkt :)

Länk till kommentar

Okej... Första veckan avklarade. Jag skottade på SVS igår och det gick minst sagt skit, så onödigt av mig! Losade över 1k, FML :)

Men rullarna efter 1 vecka:

PS: 315$

Svs: 1300kr

Sen fick jag Starcraft 2 igår och har spelat endel, får se hur mkt pokern blir lidande :)

Länk till kommentar