Gå till innehåll

NL25 - KK får problem på flopp


Recommended Posts

Inga direkta reads på fi, en stabil spelare...

 

No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP3 ($4.88)

CO ($5.09)

Button ($11.07)

Hero (SB) ($25.12)

BB ($33.69)

UTG ($25)

UTG+1 ($30.39)

MP1 ($27.15)

MP2 ($7.02)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kclub.gif

UTG calls $0.25, 3 folds, (unknown) calls $0.25 (All-In), 3 folds, Hero bets $0.88, BB raises $2.62, 2 folds, Hero calls $1.87

 

Flop: ($6.24) Jspade.gif, 7diamond.gif, 10heart.gif(2 players, 1 all-in)

Hero checks, BB bets $4, Hero raises $10, BB raises $25.68, Hero??

 

Hur bör jag agera i detta läget? Vad borde jag gjort annorlunda?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inga direkta reads på fi, en stabil spelare...

 

No-Limit Hold'em, $0.25 BB (9 handed) - Hold'em Manager Converter Tool from FlopTurnRiver.com

 

MP3 ($4.88)

CO ($5.09)

Button ($11.07)

Hero (SB) ($25.12)

BB ($33.69)

UTG ($25)

UTG+1 ($30.39)

MP1 ($27.15)

MP2 ($7.02)

 

Preflop: Hero is SB with Kheart.gif, Kclub.gif

UTG calls $0.25, 3 folds, (unknown) calls $0.25 (All-In), 3 folds, Hero bets $0.88, BB raises $2.62, 2 folds, Hero calls $1.87

 

Flop: ($6.24) Jspade.gif, 7diamond.gif, 10heart.gif(2 players, 1 all-in)

Hero checks, BB bets $4, Hero raises $10, BB raises $25.68, Hero??

 

Hur bör jag agera i detta läget? Vad borde jag gjort annorlunda?

Du synar självklart... no brainer... Har BB dragit ut dig så har han...

Om du ska mörka styrkan på din hand pre genom att bara syna när han trebettar så måste du ju syna här. BB har ju allt från luft, set, tvåpar, toppar och drag...

 

Jag körde den i PokerStove och du leder för det mesta såvida man inte stänger ner hans range till endast bra träffar... med AJ som sämst... då har du 41% och har typ equity i potten så det räcker ändå... så syn.. no brainer...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enkel ställ som spelat. Visst kan du mycket väl vara uppe mot AA,1010 och JJ. Men du vill hamna i just denna situation på den floppen när du spelar som du gör pre. Du maskerar dina Kungar och fi kan spela luft, A-J, QQ, QK likadant på floppen.

 

Ett annat alternativ är att höja till typ 1.30-1.50 pre och sedan 4 betta all-in om han 3bettar till 7-8. Då slipper du ta beslut på eventuell A hög flopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ är att höja till typ 1.30-1.50 pre och sedan 4 betta all-in om han 3bettar till 7-8. Då slipper du ta beslut på eventuell A hög flopp.

 

Med vilken typ av händer skulle en reg syna en sådan all in på den nivån? Ser inte mycket mer än AA och kanske AK som skulle göra det om jag ska vara ärlig.

Tänker jag fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du bara synar hans 3b pre tycker jag du bara borde syna floppen med, låta honom betta med sämre och tryck på de flesta turns om han bettar igen

 

annars går det ju alldeles utmärkt att 4b med KK, för han har ju aldrig en bluff iom att en snubbe redan e allin lix, jag tror 4b har högst EV

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Enkel ställ som spelat. Visst kan du mycket väl vara uppe mot AA,1010 och JJ. Men du vill hamna i just denna situation på den floppen när du spelar som du gör pre. Du maskerar dina Kungar och fi kan spela luft, A-J, QQ, QK likadant på floppen.

 

Ett annat alternativ är att höja till typ 1.30-1.50 pre och sedan 4 betta all-in om han 3bettar till 7-8. Då slipper du ta beslut på eventuell A hög flopp.

 

Varför skulle fi 3beta till 7-8 :( ?

 

in med det som spelat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...