hogge75 Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Ett problem som ständigt auktualiseras är handskakningen vs kramen. Man kan också kasta in chill-nicken som ett tredje alternativ här. Själv är jag en hugger, jag gillar att kramas, men det lämpar sig ju inte alltid i alla sällskap. Speciellt inte med personer man inte känner så väl. Ytterligare komplicerat blir det när man som jag har ett jobb som nära angränsar till ens fritid och det blir en gråzon mellan yrkeskontakter, vänner och annat löst folk. Vad säger ni? Handtag, famntag, klapp eller kyss? Instämmer i att detta är ett problem, måhända av I-landskaraktär. Jag gillar kramen, men jag har svårt att initiera den, när jag inte känner personen jätteväl. Tex dig Valter, hade jag gärna kramat, men nog inte tagit initiativet. Eller kanske.. Det är ofta mer genant för kramaren, om han plötsligt möts av ett handtag, mitt i initiativfasen, än vice versa Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Ingenting slår ett formellt hångel imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Instämmer i att detta är ett problem, måhända av I-landskaraktär. Jag gillar kramen, men jag har svårt att initiera den, när jag inte känner personen jätteväl. Tex dig Valter, hade jag gärna kramat, men nog inte tagit initiativet. Eller kanske.. Det är ofta mer genant för kramaren, om han plötsligt möts av ett handtag, mitt i initiativfasen, än vice versa Hug on, det skulle uppskattas. Jag tycker vi bröt den barriären i Tallinn. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Varje möte som inte inleds med frasen handtag, famntag, klapp eller kyss är ett nederlag. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Manliga bekanta: Kram > Handskak > Kyss Kvinnliga bekanta: Kyss > Kram > Handskak Snygga kvinnliga bekanta: Petting > Allt annat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Om de inte snart slutar att babbla om Zlatan i varje mening skite jag snart i att se matchen . Visst han är en gudabenådad spelare, men ffs de låter som om de bara är en spelare på plan. De upprepar "Zlatan" i varje mening -Det är Zlatans första match mot Moldavien -Vad tror du Zlatan tänker nu -Imorgon kommer det att stå i tidningen att Zlatan gjorde sitt jobb... -Zlatan är redo -En svensk superstjärna som vi fick se i bild Osv osv JaJa vi vet att han är bäst, men faktum är att det här landslaget borde vinna UTAN Zlatan Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 29 Mars , 2011 Rapport Share Postad 29 Mars , 2011 Sån där innebandy nu igen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Drömde att någon ändrat rubriken till bara en punkt. Alla whinade som fan på oss i dagboken, utom Slaktavfall som berömde tilltaget och förklarade varför det finns tre sorters parmesanbröd. Dags att skära ned på forumläsandet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Tycker handskakningen med ev tillhörande omfamning funkar i regel. Enkelt att inleda med att sträcka ut en hand och sedan får man se hur intimt man tar det. Och så har man en liten svensk gardering mellan sig och den man hälsar på så att det inte blir för uppsluppet. En Norrlands (chill-nick) tar man ju till mest med gamla superytliga kontakter man knappt kan namnet på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Tycker handskakningen med ev tillhörande omfamning funkar i regel. Enkelt att inleda med att sträcka ut en hand och sedan får man se hur intimt man tar det. Och så har man en liten svensk gardering mellan sig och den man hälsar på så att det inte blir för uppsluppet. En Norrlands (chill-nick) tar man ju till mest med gamla superytliga kontakter man knappt kan namnet på. Ah, du är lite inne på hiphop-hugen? Chill-nicken tycker jag funkar bra på vänners vänner. Om man träffar en polare med anhang t ex. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Ah, du är lite inne på hiphop-hugen? Chill-nicken tycker jag funkar bra på vänners vänner. Om man träffar en polare med anhang t ex. Nja, snarare stela svenskar-kramen, hiphop-hug lär väl inte va med ett normalt handslag utan mer "omfamna varandras tummar". Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Nja, snarare stela svenskar-kramen, hiphop-hug lär väl inte va med ett normalt handslag utan mer "omfamna varandras tummar". Ah, jag är med. Men grundstegen i movet måste vara näst intill likställt med hiphop-hug? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Seriöst, sluta använda citatfunktionen när ni svarar på inlägget direkt ovan och det inte förekommer någon annan diskussion i tråden. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
el_kryddo Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Seriöst, sluta använda citatfunktionen när ni svarar på inlägget direkt ovan och det inte förekommer någon annan diskussion i tråden. Okej. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
valterego Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Seriöst, sluta använda citatfunktionen när ni svarar på inlägget direkt ovan och det inte förekommer någon annan diskussion i tråden. Men blir det inte lättare att följa? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Seriöst, sluta använda citatfunktionen när ni svarar på inlägget direkt ovan och det inte förekommer någon annan diskussion i tråden. Vad är problemet? Är det inte väldigt mycket tydligare om man citerar? Betänk dessutom att det är 1/40 risk att det blir sidbrytning. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 1. Tack 2. Nej 3. Tydligheten är redan tillräckligt hög. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Drunken_Penguin Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 1. Tack2. Nej 3. Tydligheten är redan tillräckligt hög. Vad är det du svarar på? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bjoelle Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Men blir det inte lättare att följa? +1, dev är grinig. Visst, är det inget annat snack är det väl tydligt. Men när det blir sidbrytningar etc som någon nämnde ovan är det rätt gött ändå Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
affe2000 Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 1. Tack2. Nej 3. Tydligheten är redan tillräckligt hög. Vad är det du svarar på? I tur och ordning på de tre ovanstående inläggen. Tydlighet på Devs vis, tydligen. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 japp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hogge75 Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Vad är det du svarar på? Jag tyckte det var roligt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MikeTime Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Jag tyckte det var roligt Japp Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 30 Mars , 2011 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Har råkat förstöra en skruv - skulle öppna upp en PSP och byta ett kretskort, men hade ingen Phillips #000 som behövdes. Försökte med en något grövre mejsel och fick upp alla skruvar utom problem, utom en som satt som berget. Lat jävel som jag är försökte jag igen, och nu går inte skruven upp med en nyligen inköpt #000 heller. Så hur får jag loss den? Att borra i den är inte ett alternativ, och iom att det sitter direkt ovanför moderkortet vet jag inte om jag vågar banka på den heller. Kan jag limma fast en lika skitliten skruv och skruva loss via den när det fastnat ordentligt? mvh tummen mitt i handen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 30 Mars , 2011 Rapport Share Postad 30 Mars , 2011 Köp en ny PSP och försök igen på exakt samma sätt. mvh En som sällan lär sig Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts