Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

Hoho

Spelar en $5 rebay på ongame. Jag är sitout i en timme, är inne enbart för att göra en rebay och en addon. Jag vet att jag inte kommer kunna vara med hela tiden men :mrgreen:

Kommer tillbaka, plockar upp KK och inser att som short gäller det att chansa. Limpar, en fi höjer vilket jag synar WP :mrgreen:

Flopp A hög, fi bettar vilket jag måste ställa på.

Ute obv i första handen efter sitout i 85 minuter :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Köp tolv identiska flaskor Amarone och drick en om året samma dag närmsta tolv åren.

:) :) :)

Jag vet att jag är såld på detta vin, du vet att det är ditt fel!!!

Men en om året blir för lite :)

Men jag varierar mig lite.

Ibland

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=A&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=272067&varuNr=12343&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dA%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Ibland

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Tommasi&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=13541&varuNr=22350&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dTommasi%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Eller

http://www.systembolaget.se/Sok-dryck/Dryck/?searchquery=Masi&sortfield=Default&sortdirection=Ascending&hitsoffset=0&page=1&searchview=All&groupfiltersheader=Default&artikelId=16864&varuNr=2345&filters=searchquery%2c&referringUrl=%2fSok-dryck%2f%3fsearchquery%3dMasi%26sortfield%3dDefault%26sortdirection%3dAscending%26hitsoffset%3d0%26page%3d1%26searchview%3dAll%26groupfiltersheader%3dDefault%26filters%3dsearchquery%252c

Osv :)

Dessutom är jag nyfiken på allt nytt

Länk till kommentar

Det finns mer "sammaträffanden"

Denna är riktig gammal, alla har läst den, men lite upprepningskomik

skadar inte :)

1) New York City har 11 bokstäver

2) Afghanistan har 11 bokstäver

3) Ramsin Yuseb (Terroristen som planerade ödeläggelsen av Twin Towers 1993) har 11 bokstäver

4) George W Bush har 11 bokstäver.

Detta kan hittills vara rena tillfälligheter, men det blir intressantare längre ner i texten:

1. New York är den 11:te staten

2. Flygplan 11 hade 92 passagerare ( 9 + 2 = 11)

3. Flygplan nummer 77 som också flög in i Twin Towers, hade 65 passagerare (6 + 5 = 11)

4. Tragedien skedde 11 september, eller också känt som 9/11 ( 9 + 1 + 1= 11 )

5. Som du kanske känner till är “US emergency services” telefonnummer 911 ( 9 + 1 + 1 = 11)

Fortsatt bara tillfälligheter? Läs vidare!

1) Totalt antal offer på flygplanen som störtade var 254 ( 2 + 5 + 4 = 11 )

2) 11 september är den 254 dagen på året ( 2 + 5 + 4 = 11)

3) Bombningen i Madrid skedde 3.11.2004 ( 3 + 1 + 1 + 2 + 0 + 0 + 4 =11)

4) Tragedien i Madrid skedde 911 dagar efter Twin Towers tragedien.

Nu kommer något som är ännu märkligare:

Det mest kända symbol från USA, efter Stars & Stripes, är örnen.

Följande vers är tagen från Islams mest heliga bok, Koranen:

“For it is written that a son of Arabia would awaken a fearsome Eagle. The wrath of the Eagle would be felt throughout the lands of Allah and while some of the people trembled in despair still more rejoiced:

For the wrath of the Eagle cleansed the lands of Allah and there was peace.”

Det var alltså vers nummer 9.11 i Koranen.

Tror du fortfarande att det är en ren tillfällighet?

Prova detta och se vad du sedan tror och tycker:

Öppna Microsoft Word och gör följande:

1. Skriv med stora bokstäver: Q33 NY. Detta är numret på det första flygplanet som flög in i Twin Towers.

2. Markera Q33 NY

3. Ändra storleken till 48

4. Ändra typsnittet till WINDINGS (Evt. WINDINGS 1)

http://www.esquilax.com/baywatch/

I rest my case.

Länk till kommentar

Nu blir det mycket från Crappy här :)

Jag är hundägare, eller om vi ska vara ärliga, min sambo är ägare till två lagottos, små hundar på ca 15kg.

Jag har en anställd, med en (två om man räknar in hans flickväns) kamphund.

Jag ställer mig frågan, varför skaffar man en hund som är sedan ett antal av generationer är framavlad till att slåss? För att de är mysiga att ha i soffan? Gosiga?Söta och kul att gulla med i sängen?

Vill man ha en cool hund kan man skaffa en Rottis exvis. Iofs också en hund som kan bli farlig. Men iaf en hund du kan få att släppa eller avleda. En hund som iaf varnar innan den angriper.

Det kan du inte med en framavlad kamphund, speciellt inte en renrasig.

Ja det finns massor av åsikter, jag vill höra ett vettigt argument.

Om ni vill ha mer på benen innan ni kommenterar så

http://brukshunden.se/?c=nyheter&i=las_artiklen&n=debatt:_farliga_hundar

Visst är den söt?, och nä jag har aldrig hört talas om artikel författaren innan, och ja, jag har "smakat" lite Amarone :)

Länk till kommentar

Tips: har du 3600 i budget för 12 pavor så kör på att du har 3600 i budget, inte att en flaska får kosta max 300. Jag tror du kan hitta roligare urval då och få ut mer värde.

Jag har ingen budget :)

Jag har svårt att se att jag som vinidiot kan hitta skillnaden i dyrare viner :) Men jag kanske kan förvåna mig själv?

Tips på allt vin mottages :)

Länk till kommentar

Fel hund med fel ägare är ett vapen/livsfara. Har själv ett skapligt ärr i ansiktet sen en schäfer ville hälsa på mig när jag var 10 år.

Har oerhört svårt för ouppfostrade hundar och jag hatar att behöva hoppa mellan hundskitarna som dräggen inte behagar plocka upp. Med det vill jag nog mest säga att ägarna bär ansvaret för sina hundar och de flesta är odugliga som sådana.

Jag är inte hundrädd men blir lite red alert när jag möter lösspringande större hundar och tycker att jag då ska ha all rätt att vara beväpnad och skjuta aset om han så mycket som tittar på mig på fel sätt.

Men i grund och botten älskar jag djur. :-)

Länk till kommentar

Skillnaden mellan en "normalt farlig" hund ex. vakthund och kamphunden är bland annat,

Vakthunden varnar innan, det gör inte kamphunden

Vakthunden släpper då den är "besegrad", det gör inte kamphunden

Vakthunden gör vad den är avlad till vaktar, kamphunden gör också vad den är avlad till slåss.

Kamphunden är också avlad till att slåss till den dör. Du kan inte få en kamphund att "ge upp"

En "normalbegåvad, normalavlad" hund visar halsen när den är besegrad, då nöjer sig den andra normalavlade hunden med segern och är för all framtid ledare.

Inget av detta gör en kamphund, oavsett hur snäll och mysig den är mot alla barnen i sandlådan. Det är inte hundens fel, den gör bara vad den är avlad till

Att säga att det är ägarens fel är att förenkla lite för mycket. Ägaren kan ha 99% koll, ingen hundägare har mer koll, oavsett ras. Men OM hunden gör det den är avlad till så........

Länk till kommentar

Jag har faktiskt aldrig begripit varför pirater/sjörövare förväntas ha tappat synen på ena ögat...:shock:

Jag har hört att det hjälpte dom att snabbare kunna anpassa sig å se i mörka utrymmen såsom under däck. Dvs de bytte sida på lappen och kika med ögat som redan va vant vid mörker.

Länk till kommentar

Känslomässigt är jag för ett förbud mot AIK, just för att de faktiskt är idioter (det räcker liksom inte med koppeltvång). Jag vet dock att Svenska Hockeyligan inte är för ett förbud men inte satt mig in i vilka skäl de anger, så jag vet inte om det är något vettigt.

Länk till kommentar

Jag är inte för ett förbud mot kamphundar. I de flesta fall är det hundar som avlats lika mycket som familjehundar som för sin blodlust.

Ett mellansteg vore att kräva licens för vissa hundar, men jag tror inte på det heller riktigt.

Det är nog helt enkelt så att med uppskattningsvis en knapp miljon hundägare i Sverige finns det betydligt fler människor som har men som inte borde ha hund, oavsett ras, än tvärtom. Att vissa raser är farligare om man inte hanterar dem rätt, typ pitbull och staffe, är inte ett argument mot dem såvida det inte plötsligt blir ett jätteproblem. Och det är det inte.

Fotnot: Min hund har blivit attackerad av en staffe, jag tycker ändå likadant som förut.

Edit: Tänkte snett, tog bort en mening.

Länk till kommentar

Känslomässigt är jag för ett förbud mot AIK, just för att de faktiskt är idioter (det räcker liksom inte med koppeltvång). Jag vet dock att Svenska Hockeyligan inte är för ett förbud men inte satt mig in i vilka skäl de anger, så jag vet inte om det är något vettigt.

:h:

Länk till kommentar

sett i svs-chatten

gdaily: paf poker har sökö, americana och lagpoker

troll?

Trodde gdaily var pokerteoretikern Ola Brandborn?!? :(

Ola Brandborn, född 1970, är känd som svenskt pokeress och en framgångsrik pokerteoretiker. Förutom flera vinster i poker-SM har Brandborn gjort sig ett namn som framgångsrik pokerskribent och krönikör i bland annat Poker Magazine och Expressen. Ola Brandborn är också känd för att ha faktagranskat en rad olika pokerböcker.

Länk till kommentar

Kul att va i Borås och ska bjuda ut en stor kund med personal på middag och ber om råd. Tack Crappy för rekomendationen som var stängd :evil:.

Asch, ja det där var inte bra :) Men jag försökte med ett alternativ per sms 5 minuter senare.

Att ni var så snabba kunde jag inte ana. Hoppas det smakade ändå.

Men nästa gång så går ni 50 meter till, tar åt höger och hittar restaurang Oliven

Edit: Eller ännu bättre kanske jag kan få äran att bjuda dig och motfallskärring på ngt trevligt hak nästa gång ni båda är här

Länk till kommentar