Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ahhh

Ursäkta Dev. Jag glömde förklara utförligt.

Jodå jag hade 8g i handen, dvs bredvid mig.

Men jag lossade dessa tio skruvar, obs olika länga. Helst skulle de numreras enl bruksanvinsningen. Sedan tog jag ut de som satt i macen

Ersatte de med de jag hade bredvid mig, och stängde igen.

OCH allt funkade :shock:

:mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fekk

Nästan ända fram

Men A2 blev för svårt för min AJ, tvåorna är hårda dom.

Men med tanke på den tur jag hade på vägen fram så är en andra plats av dryga 600 mer än vad jag förtjänade.

Men ivf, då är ytterligare en mod vinnande, iaf för månaden.

Inte mycket, men allt grönt räknas :)

Stort tack till Miata och Sotarn för railen.

Länk till kommentar

Grats Crappy, skönt att få se lite gröna siffror från dig med. :)

1. Dvořáks nia i e-moll

2. Berlioz - Symphonie fantastique

3. Sjostakovitjs tia i e-moll

4. Stravinskijs i tre satser

5. Drar till med en skräll bara för att :) Messaien - Turangalîla. Eventuella Futurama-fans kanske upptäcker varifrån ett visst namn är taget.

Begränsade mig till en per kompositör, annars gillar jag de flesta av Dvořáks senare skarpt. Haydn, Beethoven, Mahler, Tjaikovskij osv skulle också lätt kunnat vara med.

Länk till kommentar

Grats Crappy, skönt att få se lite gröna siffror från dig med. :)

1. Dvořáks nia i e-moll

2. Berlioz - Symphonie fantastique

3. Sjostakovitjs tia i e-moll

4. Stravinskijs i tre satser

5. Drar till med en skräll bara för att :) Messaien - Turangalîla. Eventuella Futurama-fans kanske upptäcker varifrån ett visst namn är taget.

Begränsade mig till en per kompositör, annars gillar jag de flesta av Dvořáks senare skarpt. Haydn, Beethoven, Mahler, Tjaikovskij osv skulle också lätt kunnat vara med.

+1 på Dvorak!

Utbilda gärna en stackars n00b och förklara hur man ska lyckas hitta alla satser på spotify. Also, trodde det var superstandard med 4 satser i en symfoni, men Symphonie fantastique verkar ha 5 (?).

Om du känner att du har sådär vidrigt mycket tid över får du gärna ge en förklaring på hur symfonier som standard är uppbyggda. Har dragit slutsatsen (:mrgreen: ) att andra satsen brukar gå i piano och fjärde alltid är den stora feta finalen.

Ett par spotify-länkar där hela symfonier ligger med rätt satser irad hade även uppskattats enormt mycket!

Blir skyldig dig en tjänst om du orkar med det här :D

Länk till kommentar

Symfonier var alltid i fyra satser förr i tiden: sonata, långsam sats, scherzo och och explosiv final. Numera kan de se ut lite hur som helst. Symphonie fantastique utgör ett undantag.

Kan leta på Spotify i kväll, när jag inte ser på skidor längre. :) Antar att det ligger något där, annars har jag säkert någon inspelning på skiva.

Länk till kommentar

Fekk

Nästan ända fram

Men A2 blev för svårt för min AJ, tvåorna är hårda dom.

Men med tanke på den tur jag hade på vägen fram så är en andra plats av dryga 600 mer än vad jag förtjänade.

Men ivf, då är ytterligare en mod vinnande, iaf för månaden.

Inte mycket, men allt grönt räknas :)

Stort tack till Miata och Sotarn för railen.

Grattis igen Crappy. Men så mkt tur var det väl ändå inte... Du klonka en 30/70 precis när jag börja raila, sen var det väl bara din tur att vinna flipparna. Du torska ju oxå en stor pott med KK<AQ. Så inte fan tura du dig till din 2.a plats, tycker du är alldeles för blygsam. Du spela bra, thats it.

Men va fan bjöd du inte in mig och sotarn i samma chat för... Han är ju en schysst snubbe. :evil:

Länk till kommentar