Crappy Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Härligt, jag går mot en promenadseger! Tre bidrag nu, finns inga fler hardrock-lovers? Dev och Jennez åtminstone! Och omalley, metaddict mfl mfl. Crappy borde också tvingas bidra bara för att han hatar metal så mycket. Kom igen nu! Jag är med, jag är med, jag är med! Ska knåpa ihop en lista nu (inte för sent va?). Jag vet inte skillnad mellan metal och hårdrock så jag skiter i det. Jag har inte lyssnat på nån av de andra listorna än för att inte påverkas. Jag antar utmaningen Björnen!! Dock är det detsamma som hygglo Jag har heller ingen koll på var gränsen går. Men jag ska låta bli Deep purple osv Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 [X] Jinx Nytt rekord 220bb upp på 20 händer Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Ok här är min lista: Det är nog inte top 20, det är 20 bra låtar helt enkelt. Jag la ner 2 timmar för att få ihop detta, orkade inte mer, jag är lite långsam av mig. Därför finns det 3 låtar av samma grupp på några ställen... Men det är jävligt bra låtar i alla fall! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hygglo Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Okej, här har vi facit: http://open.spotify.com/user/valterego/playlist/2hxXlFnQAfy79WywBqn3hS Ser att vi har en låt gemensam i alla fall Och Pretty Maids, det var en blast from the past, vet inte hur många år sen det var jag hörde Future World senast... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Jag bestämmer att alla har till Söndag runt 16.00 att göra sina listor. Då lägger jag upp pollen! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 3 September , 2010 Rapport Share Postad 3 September , 2010 Puh Tack Kroon, Jag har inte lyssnat på hårdrock sedan jag var femton, och det var ungefär samtidigt som "Jesus gick i kort... " jaja ni vet. Jag har mao en del att utforska. Dock är detta ett pokerforum, kommer jag egentligen ur den här? Jag inser att jag med största sannolikt är slagen men ffs ska jag folda? Fi 1: 36/23/1,7 trebett 6% Fi 2 57/21/0,7 trebett 14,3 Jag: För tillfället men bara just här och då 23/18/2 trebett 13% Grabbed by Holdem Manager NL Holdem $5(BB) Replayer SB ($2,471) BB ($1,186) UTG ($567) CO ($399) Hero ($538) Dealt to Hero T:diamond: T:spade: UTG raises to $17.50, CO raises to $45, Hero raises to $160, fold, fold, UTG calls $142, CO raises to $399 (AI), Hero calls $239, UTG calls $239 FLOP ($1,206) 3:club: J:spade: 3:spade: UTG bets $167 (AI), Hero calls $138 (AI) TURN ($1,483) 3:club: J:spade: 3:spade: 7:spade: RIVER ($1,483) 3:club: J:spade: 3:spade: 7:spade: Q:club: Hero shows T:diamond: T:spade: (Pre 18%, Flop 8.4%, Turn 4.5%) UTG shows K:spade: K:diamond: (Pre 82%, Flop 91.6%, Turn 95.5%) UTG wins $1,468 Edit: Jag avser givetvis preflopp, att jag och fi1 hamnar Ai post är självklart bara en formsak Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 4 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2010 Inte helt hundra på att det blir en lista för mig. Jag är mer en albummänniska än en låtdito när det gäller just metal. Vi får se. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 4 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2010 Flyttar in i lägenheten i Mölnlycke på lördag den 11. Hör jag tusen bärhjälpare? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
TotalFarsa Postad 4 September , 2010 Rapport Share Postad 4 September , 2010 Flyttar in i lägenheten i Mölnlycke på lördag den 11. Hör jag tusen bärhjälpare? All potentiell flytthjälp befinner sig hos mike. Det kan du på allvar inte ha missat Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Supertequila Postad 4 September , 2010 Rapport Share Postad 4 September , 2010 TT-handen, enkel fold pre redan när CO 3betar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 4 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 4 September , 2010 All potentiell flytthjälp befinner sig hos mike. Det kan du på allvar inte ha missat Nej, jag vet. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 5 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 5 September , 2010 "#€& uttagsrigg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kidder Postad 6 September , 2010 Rapport Share Postad 6 September , 2010 Ni har min sympati.... http://csjobb.idg.se/2.9741/1.337630 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 September , 2010 Rapport Share Postad 7 September , 2010 Hoppas att min småförkylning ger sig snart nu, åtminstone att den inte blir värre, ska ju på Berga open på lördag. Snorig och kliar i öronen men det kanske Ozzy råder bot på ikväll. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Crappy Postad 7 September , 2010 Rapport Share Postad 7 September , 2010 Har det inte gått upp för dig, så gammal som du ändå är? Det är den där metallskiten som ger klåda i öronen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2010 Stalltips för i kväll. Har inte kollat odds, vet inte än om jag kommer att spela. Listar resultat endast för att det är skoj. Vill någon mer skriva in kan vi ju göra en tävling av det. 2p för rätt tecken, 1p för rätt antal mål i matchen, 4p för rätt resultat. Jag skänker $10 på FTP till vinnaren. \o/ Grupp A Turkiet - Belgien 2-0 Österrike - Kazakhstan 2-0 Tyskland - Azerbaijan 5-0 Inga överraskningar här. Grupp B Ryssland - Slovakien 2-0 Makedonien - Armenien 2-0 Irland - Andorra 1-0 Andorra kan kryssa. Synd att det är Slovakien och inte Slovenien, det hatmötet hade kunnat bli skoj. Grupp C Serbien - Slovenien 2-0 Italien - Färöarna 2-0 Italien gör mål i minut 89 och 92+3. Serbien är betydligt bättre än Slovenien och ska vinna på hemmaplan. Grupp D Vitryssland - Rumänien 1-1 Albanien - Luxemburg 2-0 Bosnien & Herzegovina - Frankrike 1-0 Skrällvarning på Vitryssland, inte för att de är bra eller för att de vann över Frankrike, utan för att Rumänien är rejält överskattade. Frankrike är kassa, särskilt mot exjuggelag, och B&H har spelat bra av och till i flera år nu, undantaget kvalet till EM 2008. Grupp E Sverige - San Marino 5-0 Ungern - Moldavien 1-1 Nederländerna - Finland 3-0 Ungern vet inte hur man gör mål, Nederländerna är jävligt mycket bättre än vad jag trodde inför i somras. Zlatan 2, Toivonen 2, Larsson 1. Grupp F Georgien - Israel 1-1 Malta - Lettland 2-2 Kroatien - Grekland 1-0 Israel kryssar alltid på bortaplan. Bäst på kryss i Europa, efter Inter säsongen 2004-05 när de kryssade elva matcher första tretton. Grekland är alltid överskattade och lär inte ta sig någon vart alls utan Rehhagel. Grupp G Bulgarien - Montenegro 0-0 Schweiz - England 0-0 Skrällvarning på både Montenegro och Schweiz. Hur lyder rubrikerna i morgon om Capello förlorar? Grupp H Danmark - Island 2-0 Norge - Portugal 1-1 Portugal kryssade 4-4 mot Cypern senast, roligaste resultatet efter Frankrikes förlust. Grupp I Tjeckien - Litauen 4-1 Skottland - Liechtenstein 3-0 Standard. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 7 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 7 September , 2010 letale: in my country we say that you are like a black cat attacked to our penis Bästa komplimangen jag fått på ett pokerbord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 September , 2010 Rapport Share Postad 7 September , 2010 Nyss hemkommen från Ozzy. Gubben är bra! Fan bättre än för 10 år sen. Men varför kör han så många Sabbath-låtar och utelämnar en drös egna soloklassiker? Han har alltid varit usel på att välja rätt låtar live. Gör mig till manager ffs! Han körde t ex inte Bark at the moon, och redan där ska han ha spöstraff. Paradoxalt nog är hårdrockshowerna sen grungen slog igenom minst sagt avskalade (med få undantag), trots att biljettpriserna slår i taket. Mitten av 80 kostade en biljett runt 150 kr, typ 2* albumpriset. Nu ligger det på runt 600, typ 4 * albumpriset. Minns 80-talet med slottsdekor, laser och hängda dvärgar... Nu: ingenting förutom lite vatten han sprutar ut. Men som sagt, det var väntat. Ozzy som person får 4/5 i betyg (hade han mäktat med ett grodhopp åtminstone hade han fått fullt). Bandet är rätt intetsägande och nya gitarristen lider tyvärr av Zakk Wylde-komplex, så de får 3/5. Låtvalet får 2/5. Ozzy är Ozzy så showen som helhet får 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 7 September , 2010 Rapport Share Postad 7 September , 2010 Ok, jag kommer att mörda min bror imorgon. Pga hans pilsnertörst missade vi inledningen av konserten (vi var iofs båda övertygade om att den skulle börja tidigast 20.45), så vi kom mitt i Let me hear you scream (gubbjäveln gick alltså på innan 20.45). Trodde det var första låten. Ser nu att han inledde med Bark at the moon. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggg Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
miata91 Postad 8 September , 2010 Rapport Share Postad 8 September , 2010 Ok, jag kommer att mörda min bror imorgon.Pga hans pilsnertörst missade vi inledningen av konserten (vi var iofs båda övertygade om att den skulle börja tidigast 20.45), så vi kom mitt i Let me hear you scream (gubbjäveln gick alltså på innan 20.45). Trodde det var första låten. Ser nu att han inledde med Bark at the moon. AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgggggggggggggggg Nu får du fan editera betyget på konserten. Det skall inte ligga Ozzy till last att ni inte kan halsa pilsner fort nog. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 8 September , 2010 Rapport Share Postad 8 September , 2010 Har inte sett eller hört Gus G med Ozzy än, men i Firewind och som sologitarrist är han imo riktigt bra Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 8 September , 2010 Rapport Share Postad 8 September , 2010 Ja, det blir en starkare 3-a. Hade krävts lite mer för en 4-a. Det var kul att han körde Killer of giants och Fire in the sky, hade iaf inte jag räknat med, men klumpigt att lägga dem direkt på varann då de är ganska lika halvtempostämningständarmobilscreen-låtar. Han körde ingenting från Ozzmosis (hade gärna hört I just want you) och inget från Down to earth eller Black rain (vilket jag iofs tycker var bra, men ändå märkligt). Och jag tror 99% av ozzy-publiken gladeligen offrar ett lillfinger för att få höra honom spela Over the mountain live igen. Istället körde han alldeles för mkt Sabbath. Scendekoren var väl snygg men in i h-e tråkig. Gör han groddhopp nu för tiden knäcker han väl ryggraden, men va fan, han kan väl offra sig lite. Men han är fortfarande charmig och kul och sjöng som sagt var bra. Nej, blir inte mer än en stark 3/5. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Saint_Bjorn Postad 10 September , 2010 Rapport Share Postad 10 September , 2010 "Modbrunnen aka alla moderatorer suger på poker" Vem som suger näst hårdast får vi veta i helgen. Dev är inte med så vi får väl utgå från att han suger hårdast. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
devalanteriel Postad 10 September , 2010 Författare Rapport Share Postad 10 September , 2010 bah Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
KungKroon Postad 10 September , 2010 Rapport Share Postad 10 September , 2010 Hade gladeligen betalat hela modbrunnens sammanlagda månadsback för att få se fire in the sky live! FML Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts