Gå till innehåll

Moddagbok

devalanteriel

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja ska vi ta nåt som angränsar musikaliskt och från samma tidsepok så blir det nog den här:

Jag har inte lyssnat in mig stenhårt på Bowie men han förtjänar stor respekt, och till skillnad från hans hardcore-fans tycker jag den här är skitbra. :-)

och så har vi ju den här också

http://www.youtube.com/watch?v=SLTJalzLd3g

Skulle ju lika gärna kunnat vara Bowie, samma boogiepop.

asdfasdfasdf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NU hör jag att de är rätt ordentligt influerade av Adam & the Ants! Hur kunde jag missa det då? Jag diggade ju myrorna.

http://www.youtube.com/watch?v=VPgHbt0ODr4

Kul med lite nostalgitripp!

Kontrar med den här som garanterad ökar kapacitet i antal bord för nätspel:

http://www.youtube.com/watch?v=FwKQi7HB_Gw

Vill man bara softa lite och spela ett bord åt gången finns det alltid låtar som den här:

http://www.youtube.com/watch?v=D5Oi_gpXMaI

och

Länk till kommentar

Djävlar vad jag är usel :evil:

Jag försökte mig på ett kliv i karriären, ett steg upp.

Bahhh

Så uselt har jag nog aldrig spelat. Inte ett rätt.

Efter en KK vs AA tidigt blev jag feg, passiv, och hade svårt att hitta bettknappen :oops:

Träffade jag skulle jag givetvis ge mig in på massa usla moves. Fi måste ha skrattat rejält bakom sin skärm.

Bedrövligt, jag tom förtjänade att förlora 100BB med TPTK mot fis rivrade stege.

Jag tänkte lagt upp en del HH men skäms så jag låter bli.

Hoppas bara inte någon som satt vid mina bord igår får för sig att posta något här :oops: :oops:

Men:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Vad ska spelas ikväll? Någon som har något kul på gång, förutom Titanturren med $50 extra på en usel Crappy?

Länk till kommentar

Hoho!

På 6:an nu. :-D

Såg det, men tyvärr såna avsnitt jag redan sett ett antal gånger. Men kul är de. :-)

Blev lite Pacific istället, så jag kommer i rätt sinnesstämning till jobbet imorgon.

Gjorde förresten testet "Hur bakfull är du idag?" de har på expressen.se. Inte bakis idag så jag svarade utifrån hur jag mådde igår.

Fick 32 rätt av 44 möjliga. Intressant att de vet bättre än jag hur jag egentligen mådde igår.

Blev dessutom rekommenderad att släntra iväg till pizzerian. Testet finns under avdelningen "Hälsa & Skönhet". Hahahaha...

http://www.expressen.se/1.686393

Länk till kommentar

Ohum....dagens lista ska tydligen vara mina bästa låtar. Urgh, det är fasiken inte lätt. Det byts ju från dag till dag. Jag tror att jag gör så här, att jag tar en låt från varje kategori i fem kategorier. I morrn ser den antagligen annorlunda ut.

"MINA BÄSTA LÅTAR"

Metal: Helloween - "Halloween"

Rock: AC/DC - "Whole Lotta Rosie"

Punk: The Clash - "Career Opportunities"

Country: David Allan Coe - "Living On The Run"

Pop: Pulp - Common People

Länk till kommentar

Ohum....dagens lista ska tydligen vara mina bästa låtar. Urgh, det är fasiken inte lätt. Det byts ju från dag till dag. Jag tror att jag gör så här, att jag tar en låt från varje kategori i fem kategorier. I morrn ser den antagligen annorlunda ut.

"MINA BÄSTA LÅTAR"

Äntligen svart på vitt, du kan inte ana hur svårt jag haft det att få folk att förstå att common people är popvärldens mästerverk :)

Länk till kommentar

Äsch. Genomgående bra skiva men både I Spy, Disco 2000 och Sorted for hurfandetnustavas är bättre.

Nejnejnej. Skivan är fantastiskt bra, och alla låtar du nämner - i synnerhet I Spy - är grymma, men därifrån till att göra något odödligt är steget långt, och Common People är det som skiljer Pulp från andra britpopband som Oasis, Suede och Blur från samma period. Det finns två låtar i kategorin som spelar i en egen division, och det är nämnda "Common People" och Primal Screams "Movin' on Up".

Länk till kommentar

Det som skiljer Pulp från Oasis, Suede och Blur är att de senare inte är genomgående bra utan mest blah blah britpop med några få bra hits.

DÄR är vi förvisso helt överens, även om jag tycker att Suede också gjorde rätt mycket bra grejer. Blur, Oasis m fl var tämligen överskattade.

EDIT: Fan vad jag irriterar mig på när Dev märker ord, och dessutom gör det med rätta :-D

Länk till kommentar

"MINA BÄSTA LÅTAR"

Helloween är(eller kanske var) en av mina favoritgrupper alla kategorier, men låten "Halloween" tycker jag mest är lång och trist, finns mycket mycket bättre

Länk till kommentar

Helloween är(eller kanske var) en av mina favoritgrupper alla kategorier, men låten "Halloween" tycker jag mest är lång och trist, finns mycket mycket bättre

Jag funderade lite på det där. Halloween vinner i mina ögon mycket på att den inte är så sönderspelad, men jag hade kunnat ta en handfull andra också. Det är ett close call, men Halloween tycker jag är lång men inte trist, så den fick gå...

Länk till kommentar