Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 2,2k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Prov imorgon bitti för grönt kort. Har skummat boken en gång. Nu dags att plugga, har ju flera timmar på mig.

Faaaaan va tråkigt...

Var droppar du vid blåvita stolpar och hur många pliktslag får du?

Vad är en "droppruta"?

Hur många klubbor får du max ha med dig i bagen?

Postad
Var droppar du vid blåvita stolpar och hur många pliktslag får du?

Vad är en "droppruta"?

Hur många klubbor får du max ha med dig i bagen?

Bah, en baggis:

1. En klubblängd från NPFL (egen förkortning), ej närmare hål. Ett slag.

2. Hmm, kommer jag faktiskt på att jag läst nåt om. Existerar termen fortfarande? Bör väl vara den där klubblängden/-erna åt alla riktningar utom närmare hål.

3. 14

Gjorde just klart de 75 frågorna i boken, fick 54 rätt. Inte godkänt precis, men det var ett gäng där jag verkligen velade och ett annat gäng där jag tycker rätt svar är korkat och/eller frågan korkat ställd. Två vändor till, sen får det bära eller brista imorgon.

Postad

Nu kan minnet svika mig här.

1/ FEL Blåvita stolpar = MUA fri dropp, närmaste vägen ut, ej närmare hål

2/ Oftast på en svårt vattensjuk/ospelbar bana En ruta där man ska droppa i :)

3/korrekt

Hmmmm ett av tre?

Dags att plugga!

Postad

Besvarar frågan om nivåer...

Som en del vet lade jag ned poker i princip helt för drygt två år sedan, när jag träffade min fru (japp, vi är effektiva), eftersom hennes ex hade stora missbruksproblem (han har numera tagit livet av sig), däribland spel (några hundra tusen i skulder), och jag inte ville att det skulle vara ett hinder. Innan jag lade ned spelade jag turbo-sng på nivåerna $50-200 med runt 15 % roi över hyfsat högt sample size.

I november började jag om från noll, freerollade och chansade och hade vips en liten rulle. Grindade sng från $11 och uppåt och det gick bra, 10-30 % roi beroende på nivå, plus någon mindre klonk. I april köpte vi en liten valp som blev mitt ansvar (tog ett år av tjat innan hon gick med på det), och då jag knappt är be-spelare på cg var poker fullständigt kört med en som vill busa/äta/kissa/gosa var tionde minut, så jag tog ut allt ($8-9k-ish) till bröllopsutgifter.

Sparade $30 och har chansat hejvilt varpå jag en knapp månad senare not so hidden är uppe i $1,000, vilket också var augustimålet. Jag kommer att fortsätta spela mtt upp till $30 ungefär, 135-manna rushturrar och sng på $10-$25. Efterhand som rullen ökar lär stakes också göra det.

Så det är kul att kunna spela igen. :)

Postad
Rush 135orna är bland det roligaste som finns i pokerväg imo. Förutom livepoker obv.

Kommer ihåg att jag letade lite efter dem, på rekommendation av dig! Har för mig att jag hittade typ $1-turrar, men inte högre. Kan det verkligen stämma att det är det högsta som finns, eller var jag som vanligt ute och cyklade med mina obefintliga sökkunskaper? :-)

Postad
Kommer ihåg att jag letade lite efter dem, på rekommendation av dig! Har för mig att jag hittade typ $1-turrar, men inte högre. Kan det verkligen stämma att det är det högsta som finns, eller var jag som vanligt ute och cyklade med mina obefintliga sökkunskaper? :-)

Finns $4 och $11, ev högre också.

Postad

Det är synd bara att man inte kan spela >4 rushbord samtidigt, fast det verkar inte finnas någon sådan begränsning på turneringar som tur är i alla fall. Tidigare fanns det $24+2 135-mannarusher också, men de verkar borttagna. :/

Kronan: Nej, jag klarar mig fint ändå, pokerpengarna är bara en trevlig bonus. Och nu är valpen snart ett halvår så han klarar sig om jag kör några kortare grindsessioner eller turneringar ibland, särskilt om jag klämmer in mycket mental aktivering och så före, och se till att han får kissa om han behöver i någon paus. Men det är klart, det är trist att harva low-limit när mina bekvämlighetsnivåer är mid limit, typ $109-snger.

Postad
Nu kan minnet svika mig här.

1/ FEL Blåvita stolpar = MUA fri dropp, närmaste vägen ut, ej närmare hål

2/ Oftast på en svårt vattensjuk/ospelbar bana En ruta där man ska droppa i :)

3/korrekt

Hmmmm ett av tre?

Dags att plugga!

Har ju glömt meddela intresseklubben: grönt kort fixat idag, 45/50 p på teorin.

Postad

Tackar, men det var ju löjligt enkelt. Jag hade ett par bollanalfabeter på samma praktikprov och de blev godkända trots knappt något formellt godkänt slag på ett antal fler försök än vad som ska ges.

Golfen är inte lika het som för typ 5-10 år sen.

Postad

För att fira det hela har jag druckit mig berusad (och det är ju sällsynt...), spelat sämre poker än en schimpans (nästan lika sällsynt) och knäckt knäskålen mot bordshörnet i ivern efter en ny vinare. Förgyller det hela med starkaste minnet från Sonisphere. Den här är visserligen från NY och med en annorlunda hyllning till R J Dio, men ändå

SKÅL!

Postad

Ett litet exempel på att det lönar sig att vara fisk :mrgreen:

Det här är mot en i mina ögon kompetent forumit.

Grabbed by Holdem Manager

NL Holdem $10(BB) Replayer

SB ($2,078)

Hero ($943)

CO ($2,342)

BTN ($2,362)

Dealt to Hero T:heart: 8:heart:

CO raises to $35, fold, fold, Hero calls $25

FLOP ($75) 5:heart: T:club: 2:spade:

Hero checks, CO bets $50, Hero calls $50

TURN ($175) 5:heart: T:club: 2:spade: 3:diamond:

Hero bets $87.50, CO calls $87.50

RIVER ($350) 5:heart: T:club: 2:spade: 3:diamond: 9:diamond:

Hero bets $175, CO folds

Hero shows T:heart: 8:heart:

Hero wins $341

Sedan försöker fi luras :evil: säger att han foldar KK.

Så ag vill inte vara sämre och säger GF, Set :mrgreen:

Postad

När kan man ge fan i att betala för maten?

Det var på håret nu iaf.

Varning för Vinci i Borås en "Italiensk restaurang" är härmed utfärdad! :evil:

Jag ringer för att beställa bord, eller snarare för att se om de ha plats för två om en stund.

Efter en viss tvekan, får frågan om var det två ni var, och ett njaaam jo vi har nog det. Redan här borde jag synat bluffen.

Vi kommer dit och möts av en "lätt" uttråkad "hovmästare" i skjorta jeans och tennis skor. Den mist lika uttråkade servitrisen har kortbyxor, med det menas kortkorta bycxor, och tennis skor.

Här börjar jag bli lite orolig.

Vi blir anvisade ett av de tiotal tomma borden, hmmm tvekade hon om vi fick plats?

Nåja, menyn kommer in, och ser väl normaltrevlig ut. Det är ju ingen stjärnkrog vi är på.

Nu blir jag dock riktigt orolig, besticken och servetterna står i en krukliknande korg på bordet. Inga bordstabletter, inga dukar, inget dukas fram.

Jag beställer en ryggbiff för att vara säker. Jag är som sagt orolig, jag frågar lite försiktigt om de kanske har något trevligt rött italienskt vin som de serverar i halvflaska eller i glas? Men nix det hade de inte utan bara ett argentinskt, nåja 636 Sek för en amarone är för mycket, så jag nöjer mig med ett glas husets :evil:

Glaset kommer upphällt och klart, i ett vitvinsglas knappt fyllt till hälften.

Sambon får dock hälla upp sin cola själv i ett glas utan is, citron, apelsin eller dyl. inge servering här inte.

Vid hennes senare påfyllning tar de glaset och fyller bakom disk, utan is eller citron eller dyl.

Ryggbiffen kommer in, ja eller vad det nu var. Jag gör en uppskattning, man ska aldrig underskatta en fi så jag säger MAX 100g, en ärlig uppskattning är som en 60g hamburgare, den är 0,7 cm tjock uppskuren i fem stycken 1 cm bitar ca 4 cm långa, vilket betyder att den är kall!!!!!

Första tuggan bjuder på en överraskning, en bit stenhård krasande brosk/sena, 0,7*0,7cm stor. Tvi fan, men jag smyger undan den.

Körsbärstomaterna är dock bra

Andra biten går dock bra,

Tredje går åt helvete!!!! Halva biten är en sena, jag tuggar, tuggar men det går inte få ner skiten. Det får bli servetten som får tas fram. Fan vet vad borde med tre damer vid sidan om tänkte.

Men Hovmästaren observerar vad jag gör, dock inte en blick inte ett ord.

Fjärde och femte biten skär jag bort ca 1/3 på, dock får jag inte bort allt :evil: :evil: Vidrigt.

Sambons bitar är inte fullt lika illa, men en tredje del är "oätliga"

Bestick och servett hamnar på tallriken

Vi tar inget kaffe och ingen efterrätt!

Postad

Håller nu på med Guillous biografi. Kan inte låta bli att gilla hans sätt att skriva och IB-turerna (som jag är mitt inne i nu) är spännande. Sen ska man nog ta hans historier med en näve salt. Liiite efterkonstruktioner emellanåt...

Ett tips på biografi är annars IB-agenten Gunnar Ekbergs "De ska ju ändå dö".

Postad
Vi tar inget kaffe och ingen efterrätt!
Och ni dricksade bara 10%? Det är så man gör för att lära folk en läxa.

Allvarligt, när maten suger får du säga till om ny mat, och om den fortfarande suger kräva rabatt/slippa betala. Det är inte oförskämt eller konstigt och det är väldigt sällan det leder till någon konflikt att tala om.

Postad
Och ni dricksade bara 10%? Det är så man gör för att lära folk en läxa.

Allvarligt, när maten suger får du säga till om ny mat, och om den fortfarande suger kräva rabatt/slippa betala. Det är inte oförskämt eller konstigt och det är väldigt sällan det leder till någon konflikt att tala om.

Dricksade 5% :) Som en markering.:twisted:

Anledningen till att jag inte sa till, var framförallt ointresset och det uttråkade sätt serveringen gick till.

Normalt får man frågan med jämna mellanrum får frågan

-Smakade allt bra, önskas något mer? Var vinet till belåtenhet? osv.

Här var det inte ett ord, de ställde fram maten, lät oss ta besticken och servetter själva och tittade aldrig mer åt oss.

Iaf inte efter det att jag plockat ut senan ur munnen

Jag tror inte jag hade kunnat säga till ens om jag försökt. De höll sig undan

Postad

Hahaha, crappy är en tvättäkta svenne. :-) Men jag förstår och resonerar lika ibland jag med* när det gäller restauranger utan anseende. Jag tänker så här: är de sura redan från början och man klagar, så räknar jag med en loska i såsen och ollad köttbit när jag får ny tallrik. Hellre stirrar jag på en skosula, lämnar utan att dricksa och kommer aldrig åter och talar om det för alla jag känner. Men får man en bra kontakt med personalen och kan framföra sitt klagomål på rätt våglängd sas, då har jag inga problem att säga till.

* som om inte jag är en svenne....