MishatF Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Tycker att det här bör tas upp för diskussion här på forumet som många av oss befinner oss på spelklubbar runtom i landet och VET att snubbarna som spelar samma turre eller tom sitter o spelar cg med dig inte är några helylle killar. Vill vi att dessa kriminella typer ska finnas på klubbarna? För att de är bra värde? Är det värt det om risken finns att nån stegar in och börjar peppra runt i lokalen som det hände inatt? Citera
MikeTime Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Tänkte skriva nåt om att sämsta positionen är under the gun men orkar inte. OnT: Spelarna som frekventerar en klubb speglar oftast ledningen för klubben. Just saying. Citera
urmy Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Väldigt luddigt inlägg men tror TS pratar om detta: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7396459.ab Citera
Nice Hand GG Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Hade varje klubb haft en lapproffe hade man inte behövt oroa sig omss... Sedan lär ju också kraftiga låsta dörrar, inget insläpp efter viss tid, dom som vill röka får göra det på någon lämplig balkong eller något rökrum också kirra biffen om man nu känner sig paranoid. Själv tycker jag dock att kriminella skall sitta inlåsta men kanske bara jag? Citera
Torsus Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Själv tycker jag dock att kriminella skall sitta inlåsta men kanske bara jag? Ännu bättre är ju när de tar kål på varandra Citera
lok123 Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Har det här egentligen så mycket med poker att göra? Nu vet jag inte bakgrunden men de vart väl inte skjutna pga. pokerspelet eftersom gärningsmännen kom utifrån. Det lär ju inte startas så mycket trådar i ping-pong-forum om dom hade råkat befunnit sig i en pingislokal. Fast visst är det oftare kriminella spelar poker än ping-pong iofs. Citera
NorthQ Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Ännu bättre är ju när de tar kål på varandra Smart, Jävligt smart. Citera
Cyntax Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Var Oasen en sån spelklubb som ni tror att det var? Citera
cab Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Ännu bättre är ju när de tar kål på varandra +1 (om det lyckas med det utan att oskyldiga drabbas) Finns en rolig tråd om detta FB, verkar som den där fotbollsspelaren bara hade fotbollen som bisyssla Citera
kingfour Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Var Oasen en sån spelklubb som ni tror att det var? Jag undrar också vad det var för typ av spelklubb. Tydligen hade det skett ett annat mord där tidigare också och vid det tillfället borde poliserna ha insett att man kan göra utredning/razzia/tillslag även mot spelklubben... Men eftersom klubben uppenbarligen fortfarande finns kvar så har väl inget gjorts eller så är det ingen sån spelklubb. Har btw läst spelklubb, spelcafé och café om mordplatsen så. Någon som vet? Citera
Klyka Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Under min tid i förbundet så fick jag en fråga från en klubbvärd. En av hans medlemmar hade bett att få ta med en person till klubben i enlighet med deras värvningsförfarande som krävde att man som ny medlem blev rekommenderad av en befintlig medlem. Saken var att personen i fråga är en rikskänd återfallsförbrytare som gjort sig skyldig till ett flertal rån, några mer spekltakulära än andra, samt en lång radda misshandlar. Medlemmen intygade att personen i fråga hade fått rätsida på sitt liv, och frågan var om jag tyckte att de skulle ge honom chansen att få vara med i klubben. Mitt svar var ett versalt NEJ. Visst, alla förtjänar en andra chans och yada yada, men det innebär inte att man ska öppna bankfacket på vid gavel för alla och envar som lydigt suttit av sin fängelsetid. Som arrangör har man ett ansvar att välja sin publik, och det tycks inte Oasen vara så jättenoga med. F.ö. undrar jag i likhet med Cyntax vad det egentligen var för typ av spelklubb. Inte mycket tyder på att det var en vanlig pokerklubb. Citera
lok123 Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Som sagt inte första gången det dödas i den där lokalen: http://svt.se/2.33538/1.1827770/18-aring_haktad_misstankt_for_mord?lid=senasteNytt_1765014&lpos=rubrik_1827770 Festligt ställe det där! Citera
Govno Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 Vill vi att dessa kriminella typer ska finnas på klubbarna? Vart vill du komma? Klart det är trist, men man kan ju göra en hel del åt säkerheten som någon förklarat. Sedan tror jag inte att denna klubben var representativ för "medelklubben" även om det säkert finns en del bus på många ställen. Ronna är ju en av Sveriges mest socialt belastade förorter, det var väl bl a där en liten unge hög en sax i huvudet på en jämnårig i sandlådan (eller om det var Hovsjö, men det same shit different name). Det säger väl en del.. Om man bortser från Oasen, eller vad det nu hette, så tror jag det är värre att gå på lokal. Där är det ju gott om påtända och berusade kriminella. Citera
#LOUDmouth# Postad 1 Juli , 2010 Rapport Postad 1 Juli , 2010 F.ö. undrar jag i likhet med Cyntax vad det egentligen var för typ av spelklubb. Inte mycket tyder på att det var en vanlig pokerklubb. Har en bekant som är syrian eller ayrier eller vad fan det nu är som dessutom har starka kopplingar till Södertälje och är speltorsk med ett stort pokerintresse. Han om någon borde ha koll. Ska höra med honom om jag springer på honom! Med risk för att uppröra pk-riddarna på forumet (inkl. Klyka ) så har jag i.a.f. kunnat konstatera att det finns mycket gott om speltorskar med invandrarbakgrund och att många av dom små etniska "invandrarföreningar" som finns lite överallt i förorterna i viss utsträckning kan anses vara spelklubbar. Och med tanke på medias förmåga att överdriva så behöver verksamheten/föreningen i aktuell lokal definitivt inte vara en "riktig spelklubb" där verksamheten uteslutande handlar om spel. Men men, fortsättning följer. /#LOUDmouth# Citera
Klyka Postad 2 Juli , 2010 Rapport Postad 2 Juli , 2010 Med risk för att uppröra pk-riddarna på forumet (inkl. Klyka ) Hittade inget grovt PK-brott i ditt inlägg, varför jag avstår från att beordra min väpnare att iordningställa min vita märr. Citera
affe2000 Postad 2 Juli , 2010 Rapport Postad 2 Juli , 2010 Hittade inget grovt PK-brott i ditt inlägg, varför jag avstår från att beordra min väpnare att iordningställa min vita märr. Tror det var att han använde ordet invandrare inte mindre än två gånger. Sådana ord kan väcka till liv rabiata idioter lika snabbt som könskvotering väcker de mer stridssugna intelligenta. Citera
DrRoland Postad 2 Juli , 2010 Rapport Postad 2 Juli , 2010 Har ni listat ut vad det är för typ av spelklubb än då? Tror inte att det handlar om poker. Då hade nog aftonhoran skrivit det. Citera
rAilFISH Postad 2 Juli , 2010 Rapport Postad 2 Juli , 2010 Är ingen "direkt" spelklubb det rör sig om , snarare en klubb där assyrier träffas och hänger. Spelar kort och biljard , anordnar fester osv. Mer ett allmänt samlingställe för assyrier än en renodlad spelklubb. Tror inte detta hade med spel att göra , stod väl klart och tydligt att dom dödade bröderna hade en bror som var ledare för X-team i Södertälje som gett sig på en annan ledare i ett krimniellt gäng , den andra ville hämnas tillbaka genom att ge sig på hans familj. Och han höll ju sitt ord tyvärr... Citera
Recommended Posts