Gå till innehåll

Microlimit Svenska spel, riverbeslut


Recommended Posts

Till att börja med, är hyfsat ny på poker (spelade mycket för ett par år sedan men har nu hållt igång lite seriösare i ungefär ett år.)

 

Visste inte ifall jag skulle posta detta bland nybörjarfrågor eller här på handanalys, flytta den ifall det skulle behövas.

 

CG micro @ svenska spel, både jag och fi har ~3 inköp

 

fi spelar superaggro och det har gått bra för honom.

 

Plockar upp 98off som BB, han SB och limpar, jag checkar.

 

Floppen kommer QQT, check, bet, syn

Turn 2, check, check

River J, han bettar, jag höjer och går han går all-in.

 

Syn? Ingen färgchans på bord.

 

(spelade möjligtvis handen fel, tell me if so, men nu är det beslutet på rivern jag är mest konfundersam över.)

 

Tackar för hjälp och nedlåtande kommentarer undanbedes. Alla föds inte proffs. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höjningen är inte alls bra imo.

Min gissning är att han plockat upp antingen QT eller QJ och hoppades på att du skulle satsa även på turn så ha kunde slå om men så blev det ju inte. Nu försöker han därför pressa in lite värde på rivern med sin satsning och istället för att syna se hur långt din (låga) stege räcker så höjer du och risker den återhöjning som du fick emot dig.

 

Hur slutade handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP...

 

Lägg upp en hh istället. Det blir lättare då=).

 

 

Jag skulle förorda raise på river (för att få värde av en dam) och fold om du får omslag. FI kan omöjligt slå om igen med något som du slår.

 

+1 på att r/f river

.....men att fi OMÖJLIGT slår om igen/går ai med sämre är inte så säkert. Vi har ingen info om vad det är för nivå. OP skriver att det är micro. Micro kan vara nl2$ men även nl50. och mellan dessa är det stooor skillnad.

 

Så på t ex nl2 kan en spelare lätt gå ai med Qx

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Höj river och folda sedan om han går all in.

 

+1

 

En raise är faktiskt inte så tunn med 89 här som det låter, särskilt med tanke på att potten är så liten på river. Slår han om igen/överställer som han nu gjorde så åker handen i mucken... Tänk på att det är en limpad pott, vilket betyder att både din och din motspelares range är väldigt vid = det är dumt att dö light i limpade potter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till OP...

 

Lägg upp en hh istället. Det blir lättare då=).

 

 

 

 

+1 på att r/f river

.....men att fi OMÖJLIGT slår om igen/går ai med sämre är inte så säkert. Vi har ingen info om vad det är för nivå. OP skriver att det är micro. Micro kan vara nl2$ men även nl50. och mellan dessa är det stooor skillnad.

 

Så på t ex nl2 kan en spelare lätt gå ai med Qx

 

+1. Ju lägre stakes, desto större sannolikhet att FI ställer med en "naken dam".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två händer du kan ta syn med här: QJ och Q10. JJ och 1010 är möjligen syn beroende på hur dålig/bluffvillig du uppfattar spelaren är, men inte ens då är syn vinnande i längden. Det som gör beslutet till en blixtfold är att ni är så djupstackade (600bb/pers). Vinner du här hälften av gångerna när du blir 4-betad? Inte en chans i helvitte. Det är sådana här läggningar du MÅSTE göra om du ska bli vinnande spelare.

 

Rerejsen på river var dock helt korrekt. Men när han slår om kan han lika gärna visa dig korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för svaren, grejen är att spelaren jag mötte var inge vidare ärligt talat - han visade ett par gånger upp bluffar då jag lagt mig med set, osv - med kommentaren: "tack för markerna." Till hans försvar var jag då inte bättre när denna synen var aningen tilt, vad jag förstår.

 

Och för att besvara nivån; svenska spel 0,25/0,50. Känner själv att nivån där inte är att hurra för, men min BR skall inte spelas högre atm. Pluggar lite böcker och spelar tusentals händer för att vända kurvan uppåt. (den går spikrakt vågrätt nu, har varken tagit ut eller satt in på så länge jag kan minnas.)

 

Ännu en gång, tackar för synpunkter - jag tar verkligen till mig dom. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...