Gå till innehåll

Nattfiskarna på SvS?


Carbon

Recommended Posts

Eftersom mitt sommarjobb startar sent i år har jag grindat en del nattetid(mer än vanligt). Det som förvånar mig är megafiskarna som oftast donerar flera inköp på hänsynlöst spel. Kännetecken är:

*Extrem VPIP

*Pottbettar alltid flopp efter dom höjt och bombar ofta okontrollerat ner till river

*Tiltframkallande, då bad beats är mer regel än undantag

 

Vad är det här för fiskar och hur spelar ni mot dom?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken nivå huserar du på?

Din beskrivning passar ju på de flesta fiskar så nog inget som bara finns på svs.

 

Jag brukar iallafall försöka hålla nere pott storleken preflopp och sen bomba på hårt på 3 gator när jag träffar nått hyfsat. Är dom inte jätte djupa och super aggro. är det lättaste att låta dom hänga sig själva annars. Säkerligen inte bästa taktiken, men den funkar helt ok såhär långt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro inte att alla som spelar extrem agg och har hög VPIP automatiskt är fiskar. Ibland kan det ta ett tag innan man vet säkert. Kolla mest på hur de spelar ur pos, tex om de c/c allt, det är ett fisktecken.

Om de foldar mkt ur pos och jämt höjer upp i pos när någon limpar så kan det mkt väl vara ett tecken på en duktig aggressiv spelare som är duktig på att läsa händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro inte att alla som spelar extrem agg och har hög VPIP automatiskt är fiskar. Ibland kan det ta ett tag innan man vet säkert. Kolla mest på hur de spelar ur pos, tex om de c/c allt, det är ett fisktecken.

Om de foldar mkt ur pos och jämt höjer upp i pos när någon limpar så kan det mkt väl vara ett tecken på en duktig aggressiv spelare som är duktig på att läsa händer.

 

Detta stämmer inte överens med "Extrem VPIP" som OP skrev...

 

Förmodar att du hade dig själv i åtanke med din post...:P Du är ju åt semi-lag hållet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NL Holdem 1/2 -2.5/5

 

Angådende spelstil så är CheckCall OOP samt att syna 3-eller 4 bet med "any two cards" det som är vanligast.

 

Det som förvånar mig med dessa spelare är att det inte kan vara nyttigt för varken ekonomin eller hälsan att donera flera inköp varje gång.

Frågan är om det är sprit/droger, spelberoende eller bara en sjuklig drift att ge bort pengar som är orsaken till dessa spelarnas spelstil?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns stabilt vinnande regs som spelar över 35 VPIP, men jag tror inte att det var OP's definition på "extrem VPIP". Han pratar nog om folk med 50%+ VPIP, vilket i 95% av fallen automatiskt är en fisk på en sample större än 50 händer.

 

Sen är det ju bara att titta på glappet mellan VPIP-PFR, där regs sällan har mer än 7%, medans en fisk kan spela typ 46/4.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår vad du menar, då samma fenomen finns på omahan.

I omaha är det lite lättare, bara lösa upp spelet lite preflop, inte bygga pott preflop och sen bomba satan när man träffar.

Helt sjukt vilken skillnad i bb/100 man har natt vs dag på svs.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns stabilt vinnande regs som spelar över 35 VPIP, men jag tror inte att det var OP's definition på "extrem VPIP". Han pratar nog om folk med 50%+ VPIP, vilket i 95% av fallen automatiskt är en fisk på en sample större än 50 händer.

 

Sen är det ju bara att titta på glappet mellan VPIP-PFR, där regs sällan har mer än 7%, medans en fisk kan spela typ 46/4.

 

På snart 600k händer har jag inte mött NÅN som uppfyller de kriterierna på dessa nivåer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På snart 600k händer har jag inte mött NÅN som uppfyller de kriterierna på dessa nivåer.

 

Vad har du för VPIP på mig, dvs om du nu har mött mig (vilket du borde om du har så stort sample på 2.5/5)? Var ett tag sedan jag använde HM men jag ligger nog runt vpip 35 ungefär har jag för mig. Nickar samma på svs som här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom mitt sommarjobb startar sent i år har jag grindat en del nattetid(mer än vanligt). Det som förvånar mig är megafiskarna som oftast donerar flera inköp på hänsynlöst spel. Kännetecken är:

*Extrem VPIP

*Pottbettar alltid flopp efter dom höjt och bombar ofta okontrollerat ner till river

*Tiltframkallande, då bad beats är mer regel än undantag

 

Vad är det här för fiskar och hur spelar ni mot dom?

 

LOL, du har inte spelat på SvS så mycket va?! Jag talar från fyra års erfarenhet.

Det är ett gäng från Borlänge i 50-60års åldern. De flesta av dom är flintskalliga, några med putmagar samt en speldjävul i sig utan dess like. Mitt tips är att fly när dessa dyker upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har du för VPIP på mig, dvs om du nu har mött mig (vilket du borde om du har så stort sample på 2.5/5)? Var ett tag sedan jag använde HM men jag ligger nog runt vpip 35 ungefär har jag för mig. Nickar samma på svs som här.

 

Bara för att du verkar så trevlig ska jag outa dig....:)

33/24....sjukt liten sample(600 hands)..dock tror jag det blir RUSKIGT svårt svårt att hålla en VPIP över det imo...regsen kommer i princip queuea dig och NITA dig sönder dig(ok...kanske bara är jag men ändå;))

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att du verkar så trevlig ska jag outa dig....:)

33/24....sjukt liten sample(600 hands)..dock tror jag det blir RUSKIGT svårt svårt att hålla en VPIP över det imo...regsen kommer i princip queuea dig och NITA dig sönder dig(ok...kanske bara är jag men ändå;))

 

dom där statsen stämmer nog rätt bra på mig. Vilken vpip man har är ju väldigt beroende på vad "bordet" tillåter. Ibland kan jag vara rätt tight när man är ur pos på någon duktig tag, men för det mesta tycker jag att det funkar bra att vara rätt loose eftersom det är så få som lyckas straffa en. Men jag håller samtidigt med om att det blir svårt att spela lönsamt med vpip över 35, men det är som sagt väldigt beroende på vilka man spelar mot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...