Gå till innehåll

Fordie spelar (läs: äger) svs PLO, 7stud och turrar


Fordie

Recommended Posts

Slutar dagen -400kr

 

Så jävla knullat. Var +700kr när jag gick och la mig vid 17.00 och bad tjejen väcka mig 21.00 så jag kunde passera 4k-gränsen i rullen..

Jo, tjena. Gick ju jävligt bra.

Var ~500+ och hade 330 på bordet när tjejen börjar tjata om att vi ska se film och jag säger "bara några händer till, ska försöka dubbla det här så kollar vi sen"

Nötfärg vs hålpipa sf torsk, nötkåk torsk mot utdragen högre kåk, i HU så tog fylleidioten 10 inköp av mig genom att pusha ALLA händer, jag bestämde mig för att vara med och pusha på 2par och högre. Jag var favorit i ALLA händer.

Hur jävla motriggad kan man bli egentligen?

 

Nåja, antar att 100kr>3k på 3 dagar anses som att springa bra så ska väl inte gnälla över lite motrigg.

Önskar jag kunde spela 5/10 hela tiden, var upp där en sväng och jävlar vad bra det går, alla reads sitter, foldar som en gud och synar som phil ivey, men det är jobbigt att spela med scared money.

 

Btw, spelar ingen 25/50 på svs längre?

 

Godnatt och trevlig kväll!

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 116
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Slutar dagen -400kr

 

Så jävla knullat. Var +700kr när jag gick och la mig vid 17.00 och bad tjejen väcka mig 21.00 så jag kunde passera 4k-gränsen i rullen..

Jo, tjena. Gick ju jävligt bra.

Var ~500+ och hade 330 på bordet när tjejen börjar tjata om att vi ska se film och jag säger "bara några händer till, ska försöka dubbla det här så kollar vi sen"

Nötfärg vs hålpipa sf torsk, nötkåk torsk mot utdragen högre kåk, i HU så tog fylleidioten 10 inköp av mig genom att pusha ALLA händer, jag bestämde mig för att vara med och pusha på 2par och högre. Jag var favorit i ALLA händer.

Hur jävla motriggad kan man bli egentligen?

 

Nåja, antar att 100kr>3k på 3 dagar anses som att springa bra så ska väl inte gnälla över lite motrigg.

Önskar jag kunde spela 5/10 hela tiden, var upp där en sväng och jävlar vad bra det går, alla reads sitter, foldar som en gud och synar som phil ivey, men det är jobbigt att spela med scared money.

 

Btw, spelar ingen 25/50 på svs längre?

 

Godnatt och trevlig kväll!

 

/Fordie

 

:o vad spelar du för spel? :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom på att jag måste filtrera ut mina HU-händer då majoriteten av mina händer är HU, så den där statistiken är felaktig hela vägen. :-P

 

Någon som kan berätta vad jag tänker i denna handen?

Enda jag tänker är "Han kan inte ha QQ. Han får inte ha QQ"

OCH? AA SLÅR MIG. KK SLÅR MIG. A7 SLÅR MIG. X7 SLÅR MIG. KNULLA MIN RöV SLÅR MIG.

Fan vad ont i knogarna jag har, trodde väggen till vänster om mig var av trä (nyinflyttad) och satsade på att slå hål i den.

Tji fick jag när hela kåken visade sig vara betong.

 

Svenska Spel, $1.00/2.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Wernie (Button): $386

Maferboy (SB): $234.62

peezon (BB): $410.27

Fordie (UTG): $179.30

gutsnglory (CO): $411.39

 

Dealt to Fordie Q:spade: T:club: J:heart: 8:diamond:

Pre-flop:

Fordie calls $2, gutsnglory raises to $9, Wernie calls $9, (1 folds), peezon calls $9, Fordie calls $9

 

Flop: ($39) 7:club: 7:spade: Q:heart: (4 Players)

peezon checks, Fordie checks, gutsnglory bets $12, (2 folds), Fordie calls $12

 

Turn: ($63) 8:club: (2 Players)

Fordie bets $30.50, gutsnglory raises to $61, Fordie calls $61

 

River: ($185) 8:heart: (2 Players)

Fordie bets $91.50, gutsnglory raises to $183, Fordie all-in $97.30

 

Results:

gutsnglory wins $368.17

gutsnglory Showed Q:diamond: 2:diamond: 2:club: Q:club:

 

FFFFFSSSSSSSSSSSS

 

 

 

Ehhh?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ungefär så tänkte jag också, är väl bara 77 och QQ som slår dig?

 

Showdown ja, men det är ju inte +ev att sitta och syna ner och förvänta sig att man ska dra tredjenöt varje hand. Det var så jag menade.

Dvs handen är felspelad pre (borde folda), flop, turn.

River hade nog alla spelat som spelat, men man undrar ju vad jag tänker innan det.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Giljotinen 55kr bounty + Skalpen 110kr bounty next up.

 

Någon fler som ska köra skalpen 100? 21.30? nick isf?

 

Btw, "Duell lotto"-turren är ju nöt.

Måste "spelas"!

HU och alla är all in alla händer, fetaste skillen krävs för att vinna en sån! ;)

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SKULLE PRECIS TRYCKA OK PÅ ARGENTINA 1000KR SÅ GÖR DOM MÅL FFSSSSSSSSSSS TILT AND FUCK ME BACKWARDS.

 

Det finns OMÖJLIGEN någon som har så mycket otur jag har.

 

1200kr bettat på diverse i argentina-matchen nu..

Håll tummarna på att Bautista gör 3-0 och messi gör 4-0 och matchen slutar så.

Då blir jag rik.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KLONNNNNNK rakt i mål för 850kr ;D

 

200 back totalt. hade messi satt sista skottet där hade jag vunnit ~3000kr netto. jävla n00b som inte kan skjuta förbi målvakten :(

 

edit: blev tydligen +10kr till slut. :P får väl fira med en gratis cocacola som polaren sa. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, $0.50/1.00 Pot limit Omaha Cash Games, 7 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Piranha13 (BB): $32.30

BubbeLink (UTG): $58.96

kronkalle (UTG+1): $96.75

fisklever (MP1): $269.12

Fordie (CO): $207.78

Kitole (Button): $38.61

iron35 (SB): $20.37

 

Dealt to Fordie 8:heart: 8:club: 3:club: 2:club:

 

Pre-flop:

BubbeLink calls $1, (1 folds), fisklever calls $1, Fordie calls $1, (1 folds), iron35 calls $1, Piranha13 checks

 

Flop: ($5.50) 4:spade: 5:diamond: 8:diamond: (5 Players)

iron35 checks, Piranha13 checks, BubbeLink bets $2.50, fisklever calls $2.50, Fordie raises to $15, (3 folds), fisklever calls $15

 

Turn: ($40.50) 3:heart: (2 Players)

fisklever checks, Fordie bets $37.50, fisklever raises to $150, Fordie ???

 

Kan jag folda här? Är ju inte särskilt commited. Men han limpar pre, så A2 har han ju inte (vi har historia). Troligtvis stege och då drar jag bara för kåk eftersom jag har 32 low.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, $0.50/1.00 Pot limit Omaha Cash Games, 7 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Piranha13 (BB): $32.30

BubbeLink (UTG): $58.96

kronkalle (UTG+1): $96.75

fisklever (MP1): $269.12

Fordie (CO): $207.78

Kitole (Button): $38.61

iron35 (SB): $20.37

 

Dealt to Fordie 8:heart: 8:club: 3:club: 2:club:

 

Pre-flop:

BubbeLink calls $1, (1 folds), fisklever calls $1, Fordie calls $1, (1 folds), iron35 calls $1, Piranha13 checks

 

Flop: ($5.50) 4:spade: 5:diamond: 8:diamond: (5 Players)

iron35 checks, Piranha13 checks, BubbeLink bets $2.50, fisklever calls $2.50, Fordie raises to $15, (3 folds), fisklever calls $15

 

Turn: ($40.50) 3:heart: (2 Players)

fisklever checks, Fordie bets $37.50, fisklever raises to $150, Fordie ???

 

Kan jag folda här? Är ju inte särskilt commited. Men han limpar pre, så A2 har han ju inte (vi har historia). Troligtvis stege och då drar jag bara för kåk eftersom jag har 32 low.

 

/Fordie

 

Varför drar du bara till kåk med 23-låg? Kan 2-3 inte stå som splittare då? Eller missförstår jag dig totalt? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, $0.50/1.00 Omaha Hi/Lo Cash Games, 10 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Huanita28 (CO): $162.55

nickname (Button): $89.46

BubbeLink (SB): $86.81

kronkalle (BB): $90.12

fisklever (UTG): $407.22

Edwardsson (UTG+1): $40.95

HERO (MP1): $80.43

Kitole (MP2): $20

$igge (MP3): $36.55

Hazlewood (MP4): $248.88

 

Dealt to HERO A:heart: 9:club: 2:heart: 8:spade:

 

Pre-flop:

fisklever calls $1, Edwardsson raises to $4.50, HERO raises to $16, (8 folds), Edwardsson calls $16

 

Flop: ($34.50) 7:spade: T:diamond: 6:diamond: (2 Players)

Edwardsson all-in $24.95, HERO calls $24.95

 

Turn: ($52.40) Q:club: (2 Players)

 

River: ($52.40) J:heart: (2 Players)

 

Results:

HERO Showed A:heart: 9:club: 2:heart: 8:spade:

Edwardsson Showed K:heart: A:spade: 4:club: 7:heart:

Edwardsson wins $82.30

 

Såhär är varje jävla hand jag spelar. Varit så i två dagar nu, torskat mer än halva rullen. Står fan inte ut, vadfan ska jag göra? Checka ner till river så jag är bombsäker på att jag har nuts, bettar dom får jag folda mina nuts?

 

Orkar fan inte psykiska katastrofen av att torska varenda gång jag har nuts + drag för ännu bättre hand. HELA TIDEN, inte ens selektiva minnet som spökar, kollade igenom senaste 100 händerna där jag vunnit och torskat stora potter och där jag torskat har jag haft nuts när degen åkt in och när jag vunnit så är det för att dom foldat.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför drar du bara till kåk med 23-låg? Kan 2-3 inte stå som splittare då? Eller missförstår jag dig totalt? :P

 

Min 2-3 low blir ju rätt värdelös iom turn och skulle det vara så att han har 23+stege så vinner han ju 2/3 av potten, 200BB+ var blir en ganska stor förlust i detta fall. Sen på turn är det ju väldigt många händer som slår min low.

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min 2-3 low blir ju rätt värdelös iom turn och skulle det vara så att han har 23+stege så vinner han ju 2/3 av potten, 200BB+ var blir en ganska stor förlust i detta fall. Sen på turn är det ju väldigt många händer som slår min low.

 

/Fordie

 

Står på HHn att det inte är hi/lo visserligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Står på HHn att det inte är hi/lo visserligen?

 

När jag postar händer direkt in i handconverter så står det inte av nån anledning, är bara om jag först postar handen på pokerhand.org och sen konverterar den, då står det. :-?

 

Är typ aldrig några FR-bord öppna som inte är hi/lo så risken att jag misstar mig är rätt minimal. :P

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Svenska Spel, $0.25/0.50 Pot limit Omaha Cash Games, 2 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

Fordie (Button): $149.34

Trashflops (BB): $111.17

 

Dealt to Fordie 8:spade: 5:spade: J:diamond: 9:diamond:

 

Pre-flop:

Fordie raises to $1.50, Trashflops calls $1.50

 

Flop: ($3.50) 9:club: 6:spade: 7:diamond: (2 Players)

Trashflops checks, Fordie bets $3, Trashflops calls $3

 

Turn: ($9.50) 2:club: (2 Players)

Trashflops checks, Fordie bets $9, Trashflops calls $9

 

River: ($27.50) K:club: (2 Players)

Trashflops bets $27, Fordie calls $27

 

Results:

Trashflops wins $78.98

Trashflops Showed A:club: 5:heart: T:spade: J:club:

 

Jag får fel i huvudet på riktigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sådär, spelat tillbaka lite iaf. Slutar dagen så jävla back att jag inte ens tänker skriva ut resultatet innan jag vunnit tillbaka mina pengar och ligger på ATH.

 

Nu blir det sova, allting rör på sig för jag är så.. *host*trött*host*

 

Godnatt!

 

Dagenefter-edit: backade -978kr igår. :shock:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HUR JÄVLA SVÅRT SKA DET VARA ATT LÄGGA ETT FÄRGDRAG?

(Mitt preflop-spel är förövrigt ett tecken på att som jag skriver nedan, PLO8-spelandet har förstört mitt PLO-spel)

 

Svenska Spel, $0.50/1.00 Pot limit Omaha Cash Games, 5 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

dimonia (BB): $132.51

Figiero (UTG): $203.32

jonlin0517 (CO): $98.91

Fordie (Button): $195

Kungen83 (SB): $363.49

 

Dealt to Fordie T:diamond: A:diamond: 7:club: 2:club:

 

Pre-flop:

(2 folds), Fordie calls $1, Kungen83 raises to $4, dimonia raises to $13, Fordie calls $13, Kungen83 calls $13

 

Flop: ($39.50) J:heart: 5:heart: 9:spade: (3 Players)

Kungen83 checks, dimonia checks, Fordie bets $39, Kungen83 calls $39, (1 folds)

 

Turn: ($117.50) 7:diamond: (2 Players)

Kungen83 checks, Fordie bets $117, Kungen83 calls $117

 

River: ($351.50) 5:club: (2 Players)

Kungen83 bets $193, Fordie all-in $26

 

Results:

Kungen83 wins $392.93

Kungen83 Showed 8:spade: A:heart: J:club: 4:heart:

 

Fan jag får flipp.

 

Nåja, nu får jag ta fram det "manliga" i mig och med svansen mellan benen hoppa ner till 0.25/0.50 (där jag förövrigt redan är back 200kr på HU idag, vad fan är det som pågår egentligen?)

 

Har lite funderingar på om det är för att jag spelat PLO8 senaste dagarna som jag inte kan spela längre. Varje gång jag kör PLO8 så drabbar det mitt PLO-spel, så jag får helt enkelt ta och köra lite PLO8 nu.

Funderar till och med på att vara så lam att jag kör lite NL50, innan hela rullen är borta.

NL50 går det liksom inte att förlora på, och förlorar jag där.. Ja, då är det ju bara hoppa från balkongen.

 

Om det inte är PLO8-spelet som förstört mitt PLO-spel så är det PER MORBERG.

Han och hans jävla matlagningsbok är så jävla tiltande på så många sätt att jag spyr.

Han sätt att skriva, hans sätt att beskriva saker, hans sätt att göra saker.

ALLT är FEL med grabben.

Att han dessutom varit med i nåt fiskeprogram och failat totalt tiltar mig massor också, för han förstod ju inte hur fail han var (tur att tv4 sport gjorde det, för programmet har väl slutat gå?)

Dessutom är han ful. Och det har jag gemensamt med honom nu. :cry:

Lessnade på min rock'n'roll-frilla och lät tjejen klippa mig med enbart sax.

Vilket jävla misstag. :shock:

 

Nåja, nu blir det PLO8 för fulla muggar, vinner jag inte där ska jag ringa upp Per Morberg och säga att han förstört mitt liv! :mad:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ööh nnu ska vi se *dööh* en bettar pot, öö jag har set klart jag synar, bara 29kr, inte ens en pizza *dreggel snort*, åå en raisar 145bb och en går all in, men jag är för dum i huvudet för att tänka på annat än att jag faktist har andra högsta trissen så klart jag synar. åå jag vann, förstod väl att dom bara bluffade *tappar pizza på 200kg-magen* fan vad beZt jag är, nu har jag råd med några pizzor till *RAAAAP*"

 

Är det ungefär så tankegången går hos såna här spelare, eller hur tänker dom? Är hi/lo btw.

 

Svenska Spel, $0.50/1.00 Pot limit Omaha Cash Games, 9 Players

Hand Converter by Pokerhand.org

 

Board:

asdfg (UTG): $29

Niccke (BB): $20

Fordie (UTG+1): $121.93

Kung_ceder (MP1): $166.75

legrand (CO): $220.59

jaggen (Button): $98

Pudeln1 (SB): $283.04

kjällgren (MP2): $98.10

xet (MP4): $84

 

Dealt to Fordie J:club: T:heart: 3:diamond: A:club:

 

Pre-flop:

xet calls $1, asdfg calls $1, Niccke checks, Fordie calls $1, Kung_ceder calls $1, (1 folds), jaggen raises to $4, Pudeln1 calls $4, kjällgren calls $4, xet calls $4, asdfg calls $4, (1 folds), Fordie calls $4, Kung_ceder calls $4

 

Flop: ($29.50) J:diamond: Q:club: K:club: (7 Players)

Pudeln1 checks, kjällgren checks, xet checks, asdfg checks, Fordie bets $29, (1 folds), jaggen calls $29, Pudeln1 raises to $145, (3 folds), Fordie all-in $117.93, jaggen all-in $94

 

Turn: ($378.43) K:spade: (3 Players)

 

River: ($378.43) 4:club: (3 Players)

 

Results:

Fordie wins $38.89

Pudeln1 Showed 8:spade: 7:heart: T:club: A:heart:

jaggen wins $311

jaggen Showed 5:diamond: Q:heart: 2:diamond: Q:diamond:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går PLO8'n skitbra, vet inte om man ska vara glad eller ledsen.

Hur ska jag få tillbaka min åh så populära PLO-skill? Uppehåll en dag eller två?

Nöta lite holdem? Vad ska man hitta på? PLO8 är ju skittråkigt och sitta och nötmina passar inte in på mitt super-laggiga spel. :cry:

 

Tips?

 

Btw, huden i holdem manager är ju helt cp, jag lägger statsen brevid rätt nick och nästa hand flyttar rutorna på sig. Och öppnar man nytt bord så hamnar ju allt cp igen. Ska man behöva flytta rutorna varje gång man öppnar nytt bord? :/

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde världens read i storpotten så när jag tar "tjänster > handhistorik" så står det bara "ingen data" i alla fält och inga händer visas.

Någon som vet hur man löser det?

 

Händer massa saker som jag vill visa nu och får bara "ingen data" :(:cry:

 

/Fordie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu går PLO8'n skitbra, vet inte om man ska vara glad eller ledsen.

Hur ska jag få tillbaka min åh så populära PLO-skill? Uppehåll en dag eller två?

Nöta lite holdem? Vad ska man hitta på? PLO8 är ju skittråkigt och sitta och nötmina passar inte in på mitt super-laggiga spel. :cry:

 

Tips?

 

Btw, huden i holdem manager är ju helt cp, jag lägger statsen brevid rätt nick och nästa hand flyttar rutorna på sig. Och öppnar man nytt bord så hamnar ju allt cp igen. Ska man behöva flytta rutorna varje gång man öppnar nytt bord? :/

 

/Fordie

 

 

Så var det för mig, men jag roterar så jag sitter på samma ställe varje gång för då fungerar huden utan att den flyttar sig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...