Gå till innehåll

MaiPenRai till Thai


MaiPenRai

Recommended Posts

ser ut att bli en månad där jag plussar på spelet :P

har dock bara till tisdag på mig att spela in en fet bonus, bra motivation :P

 

löningsfredag blev nästan 8k händer.. sick men var många bra bord :P

 

har fått tag på massa dyra pokerböcker, typ CTS let there be range och bobbofito's pokerbible.

 

efter det har det blivigt väldigt mycket spew men har dock börjat plussa på spelet trots all spew. nästan bara rakebackplus innan så kan nog ha hjälpt.

 

det främsta tipset i dem är väll typ att vara skitaggressiv :P

betta sin equity t.ex cbettar man med air och får ett backdoor stegdrag så betta turn igen :P och ofta ställa rivern och kommer det överkort så är det givet att barrela bort sin stack :P

 

även i 3b potter, om man cbettar med air plockar upp nått steg/färgdrag på turn typ ställa för dryg pot om man så vill... man behöver faktiskt inte så mkt fold equity bara man själv har lite equity om man blir synad då potten redan är så stor.

 

även checkraise rivern om FI's range är vid och man vet att han kan valuebetta tunnt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 493
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

tack :)

om något är värt att göra, så är det värt att göra mycket... eller hur nu det där ordspråket går ;)

 

"råkade":roll: smälla upp ett bord NL$100 mitt i grinden. har ju faktiskt typ 40inköp dit i och med en kanonmånad.

 

första handen vid bordet och första handen på NL$100 här.

inga stats whatsoevvah.

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

5 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($130.14)

CO ($117.09)

BTN ($139.29)

SB ($106.50)

THEBIGdWARFF ($100)

 

Pre-Flop: ($1.50, 5 players) THEBIGdWARFF is BB A:club: A:spade:

3 folds, SB raises to $3.50, THEBIGdWARFF raises to $11, SB raises to $24, THEBIGdWARFF goes all-in $89, SB calls $76

 

Flop: 10:heart: J:heart: 2:spade: ($200, 2 players, 1 all-in)

 

Turn: Q:diamond: ($200, 2 players, 1 all-in)

 

River: J:club: ($200, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $200

SB shows

A:diamond: Q:spade:

THEBIGdWARFF shows

A:club: A:spade:

 

THEBIGdWARFF wins $196.50 (net +$96.50)

 

SB lost $100

 

 

 

och här två händer där tanken var att betfoldar rivern med rätt starka händer. tankar? och jag samma lilla betsize i båda :)

 

synar pre lite tveksamt kanske men här är anledningarna

  • SB superfisk
  • väldigt låg % att bli squeesad
  • har position
  • FI nitty, så prob bra hand och decent implicita odds

 

FI 20/16 med 42%cb. 1.2AF, 21%agg freq = nittyyy

 

FIs väg att få in allt i mitten är ju checkraise på rivern, jag tror han hade mig slagen typ AJ, AA, 22 JJ, KQhh

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($140.15)

UTG+1 ($84.59)

THEBIGdWARFF ($53.78)

BTN ($197.40)

SB ($97.56)

BB ($58.85)

 

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) THEBIGdWARFF is CO 3:heart: 5:heart:

1 fold, UTG+1 raises to $1.75, THEBIGdWARFF calls $1.75, 1 fold, SB calls $1.50, 1 fold

 

Flop: 2:spade: J:heart: A:heart: ($5.75, 3 players)

SB checks, UTG+1 bets $4.10, THEBIGdWARFF calls $4.10, SB folds

 

Turn: 10:heart: ($13.95, 2 players)

UTG+1 checks, THEBIGdWARFF bets $12, UTG+1 calls $12

 

River: J:spade: ($37.95, 2 players)

UTG+1 checks, THEBIGdWARFF bets $10.50, UTG+1 goes all-in $66.74, THEBIGdWARFF ????????

 

 

 

 

FI spelar 18/14

75% flop cb, 60%turn, 25% riv

 

jag bör folda denna preflop, den är rätt kass och aggro spelare i blind, hög 3b/squeeze% och FI har nog mig dominerad rätt ofta

synar flop och turn foldar river va tanken när jag får denna flop.

rivern är intressant, bettar ett rätt litet 1/3potbet igen och han shovar och jag får grymma odds att syna

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($50)

THEBIGdWARFF ($59.08)

SB ($70.35)

BB ($56.21)

 

Pre-Flop: ($0.75, 4 players) THEBIGdWARFF is BTN Q:spade: K:heart:

CO raises to $1.50, THEBIGdWARFF calls $1.50, SB calls $1.25, 1 fold

 

Flop: Q:diamond: 9:club: 7:spade: ($5, 3 players)

SB checks, CO bets $3.50, THEBIGdWARFF calls $3.50, SB folds

 

Turn: 5:club: ($12, 2 players)

CO bets $10, THEBIGdWARFF calls $10

 

River: Q:heart: ($32, 2 players)

CO checks, THEBIGdWARFF bets $10.50, CO goes all-in $35, THEBIGdWARFF ?????

 

tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah $1k över EV denna månad :P gött gött dock lite under allinEV idag trots en dag med monsterplus aka drygt $500 bara nl50 ~4h helt sjukt faktiskt

 

löjligt avslut på denna månaden, grafen skyrocketar och fortsätter det såhär blir det nog thailand i oktober :P bangkok lockar, tror finns rätt decent ettor för 10-15k baht/mån som ligger rätt bra till dvs nära skytrain.

 

typ detta som ligger på sukumwit 77

Building 1, 16th floor, 35 sqm, fully furnished

12,000 baht per month

 

annars är ju chiang mai rätt ballt också, då får man köra lite MC :) hyra en honda click (125cc vespa) för 2500baht/mån och boende där är typ halva priset mot ***, troligtvis ännu mindre. för vore inge kul att gå gul direkt så att budgeta lite i början är nog inte fel.

 

 

FI spelade 79/16 med 5AF, 37agg freq så aggrofisk.

 

jag vill inte betta och ha syn av honom och hamna i en knasig turnspot om jag missar draget, typ om jag 2barelar och han shovar.

jag spelar hellre en liten pot och sedan när jag träffar så bombar jag om han checkar bakom men jag checkar så aggrofisken kan betta typ allt, air, Tx Ax Jx osv och jag borde då ha lite fold eq och jag tror det är mest +EV här.

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

HERO ($60.56)

UTG+1 ($50)

CO ($72.15)

BTN ($50)

SB ($43.25)

BB ($51.47)

 

Pre-Flop: ($0.75, 6 players) HERO is UTG 8:spade: Q:spade:

HERO raises to $2.50, 1 fold, CO calls $2.50, 1 fold, SB calls $2.50, 1 fold

 

Flop: 10:spade: J:spade: A:heart: ($8, 3 players)

SB checks, HERO checks, CO bets $8.50, SB folds, HERO goes all-in $58.06, CO calls $58.06

 

Turn: 9:spade: ($124.12, 2 players, 1 all-in)

 

River: 5:spade: ($124.12, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $124.12

 

HERO wins $121.62 (net +$61.06)

 

SB lost $2.50

CO lost $60.56

 

han hade iaf färgdrag med 23s

 

 

 

 

okej denna var också rätt lustig, FI spelar 47/11 och kollar på statsen så har han raisat cbet 3/7 ggr.

 

ingen vidare tankegång här, typ bara att han inte borde ha så många 4or i sin range och om han har 4x vafan ska han då ställa turn för zomfg och TT knappast så jag synade :P

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

HERO ($60.48)

BTN ($67.22)

SB ($99.23)

BB ($90.49)

 

Pre-Flop: ($0.75, 4 players) HERO is CO K:heart: K:spade:

HERO raises to $1.75, BTN calls $1.75, 2 folds

 

Flop: 4:spade: 4:club: 10:heart: ($4.25, 2 players)

HERO bets $3.50, BTN raises to $7, HERO calls $7

 

Turn: 8:heart: ($18.25, 2 players)

HERO checks, BTN bets $57.50, HERO goes all-in $51.73

 

River: J:club: ($127.48, 2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $127.48

 

HERO wins $118.71 (net +$58.23)

 

BTN lost $66.25

 

och han hade QJhh för färgstegdrag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ship it :) ez game

 

shipitt.jpg

 

 

shipiitt.jpg

 

 

spelade 200händer NL100 idag med, denna är lite lol faktiskt. han e meganitnit och synade med KK efter lite tid

 

$0.50/$1 No Limit Holdem

6 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

UTG ($104.50)

HERO ($101.50)

CO ($255.03)

BTN ($104.68)

SB ($100.50)

BB ($123.08)

 

Pre-Flop: ($1.50, 6 players) HERO is UTG+1 5:club: 5:spade:

UTG raises to $3.50, HERO calls $3.50, 4 folds

 

Flop: 2:spade: 4:diamond: Q:heart: ($8.50, 2 players)

UTG bets $4, HERO calls $4

 

Turn: 5:heart: ($16.50, 2 players)

UTG checks, HERO bets $13, UTG calls $13

 

River: Q:spade: ($42.50, 2 players)

UTG checks, HERO goes all-in $81, UTG calls $81

 

Final Pot: $204.50

HERO shows

5:club: 5:spade:

UTG shows

K:spade: K:heart:

 

HERO wins $201 (net +$99.50)

 

UTG lost $101.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vilken site lirar du? snyggt resultat....

yes indeed hoppas det håller i sig ett tag, party och prima

Grymt dagsres! Kul! Hoppas du kommer iväg till Thai snart.

 

Jag och Orrarah här från forumet drar till Kina om 2-3 veckor och sen förmodligen vidare till Thai i december. Vi kanske ses på playan! 8-)

 

tack! hoppas jag med 8-)

 

låter intressant, hoppas ni har en dagbok här också så ska jag in och läsa lite om era strapatser :)

3 saker som är bättre med kina mot thailand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kina är väldigt liberalt ekonomiskt sett, mycket företagarvänligt.

Det i sin tur leder till att mycket seriöst folk tar sig dit och få sexturister, backpackers m.m.

Jag gillar också närheten till det mer civileserade Hong Kong.

 

Jag har förvisso inte varit i Thai ännu :oops: men ser mycket fram emot att åka dit i vinter när det blir för kallt för att vistas i Kina.

 

Orrarah har för övrigt en db här på pf som även jag brukar gästa i ibland. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kina är väldigt liberalt ekonomiskt sett, mycket företagarvänligt.

Det i sin tur leder till att mycket seriöst folk tar sig dit och få sexturister, backpackers m.m.

Jag gillar också närheten till det mer civileserade Hong Kong.

 

Jag har förvisso inte varit i Thai ännu :oops: men ser mycket fram emot att åka dit i vinter när det blir för kallt för att vistas i Kina.

 

Orrarah har för övrigt en db här på pf som även jag brukar gästa i ibland. ;-)

 

stod lite lite om kina där :( men får hålla utkik och du får lova att ni langar upp lite pics o härliga storys i db'n när ni är där ;)

har ni tänkt lira mycket poker på resan?

hur är prisläget annars där, någon stor kinesstad t.ex samma boendekostnad som bangkok?

 

Hur länge har du tänkt att stanna i thailand?

 

planen är att stanna ett tag iaf, se vad som händer dock men minst 3 månader men gular jag inte så fort så kan det no bli till svenska sommaren har tänkt börja igen men då kanske jag inte är i thailand hela tiden finns ju andra schyssta länder där borta man kan testa också.

 

för är faktiskt framförallt värmen samt lite annorlunda kultur och lite knasigheter och inte bara hororna i pattaya som lockar mig att åka iväg, och passar ju bra att göra något sånt här nu när man inte har något fast här i sverige typ brud eller jobb :)

 

 

jag är rätt bra på att spewa, FI är rätt LAG reg 28/20 7%3b 72%fold to cb

inte riktigt säker på dessa situationer men rent generellt är ju ett cbet inte helfel oftast dock är denna bräda kanske sämre än de flesta.

turn känn som ett klassiskt "if u bet turn u have to shove river" kort d.v.s han plockar upp equity och har ofta par+stegdrag och kommer syna turn väldigt ofta men kan aldrig syna river i princip.

dock är ju rivern jättedålig tänker jag såhär i efterhand men jag hade ju planerat att ställa så gjorde det...

tankar? jag tror att det kan vara ok om det inte fanns något färgdrag han kan sätta mig på

han synade med JJ

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($78.34)

BTN ($61.85)

HERO ($50.25)

BB ($61.08)

 

Pre-Flop: ($0.75, 4 players) HERO is SB Q:diamond: A:diamond:

1 fold, BTN calls $0.50, HERO raises to $3, BB calls $3, BTN folds

 

Flop: 2:heart: 7:diamond: 5:heart: ($6.75, 2 players)

HERO bets $5, BB calls $5

 

Turn: 9:club: ($16.75, 2 players)

HERO bets $12, BB calls $12

 

River: 8:spade: ($40.75, 2 players)

HERO goes all-in $30.25, BB calls $30.25

 

Final Pot: $101.25

 

BB wins $98 (net +$47.75)

 

HERO lost $50.25

BTN lost $0.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det är 3månader så man behöver göra visarun efter det

eller så tar man in på några thai-kurser kostar typ 30k baht för ett år och då får man education visa, typ 3h i veckan men tror inte end man behöver gå om man inte vill

 

Okej, är inne på samma sak som dig, att flytta till Thailand ett tag, fast troligen i november.

 

Jobbigt med visum då man tydligen måste till stockholm för att fixa det vid deras ambasad. Sen är det väl hur bra internet det finns där nere.

 

Hur gammal är du btw?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

jag är rätt bra på att spewa, FI är rätt LAG reg 28/20 7%3b 72%fold to cb

inte riktigt säker på dessa situationer men rent generellt är ju ett cbet inte helfel oftast dock är denna bräda kanske sämre än de flesta.

turn känn som ett klassiskt "if u bet turn u have to shove river" kort d.v.s han plockar upp equity och har ofta par+stegdrag och kommer syna turn väldigt ofta men kan aldrig syna river i princip.

dock är ju rivern jättedålig tänker jag såhär i efterhand men jag hade ju planerat att ställa så gjorde det...

tankar? jag tror att det kan vara ok om det inte fanns något färgdrag han kan sätta mig på

han synade med JJ

 

$0.25/$0.50 No Limit Holdem

4 Players

Hand Conversion Powered by weaktight.com

 

Stacks:

CO ($78.34)

BTN ($61.85)

HERO ($50.25)

BB ($61.08)

 

Pre-Flop: ($0.75, 4 players) HERO is SB Q:diamond: A:diamond:

1 fold, BTN calls $0.50, HERO raises to $3, BB calls $3, BTN folds

 

Flop: 2:heart: 7:diamond: 5:heart: ($6.75, 2 players)

HERO bets $5, BB calls $5

 

Turn: 9:club: ($16.75, 2 players)

HERO bets $12, BB calls $12

 

River: 8:spade: ($40.75, 2 players)

HERO goes all-in $30.25, BB calls $30.25

 

Final Pot: $101.25

 

BB wins $98 (net +$47.75)

 

HERO lost $50.25

BTN lost $0.50

 

Problemet som jag ser det är att det är så oerhört lite du kan reppa här. När du raisar pre så känns det inte i första hand som ett lågt/mellan pocketpar. Visst kan du ha ett set, men särskilt om han ser dig som spewy så tror jag att ett bustat färgdrag eller två överkort som alltmer desperat försöker trycka ut honom genom att donka tre gator är händer han definitivt kommer att räkna med i din range. Att åttan fullbordar en stege för dig känns inte särskilt troligt heller.

 

Vet inte hur du lirar dina starkare händer heller, men du kanske behöver tänka på hur ofta du kommer tom när du fyrar av 3 barrels så här och hur ofta du ändå har något. Annars är nog risken att du blir nersynad alldeles för ofta för att rullen ska må bra av det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, är inne på samma sak som dig, att flytta till Thailand ett tag, fast troligen i november.

 

Jobbigt med visum då man tydligen måste till stockholm för att fixa det vid deras ambasad. Sen är det väl hur bra internet det finns där nere.

 

Hur gammal är du btw?

ah okay soft :) är nog rätt många pokerspelare som drar dit till vintern.

 

ang visumet så går det att skicka med post, om man skickar till royal thai consulate i göteborg

typ bara skriva ut, fylla i och skicka med brev med pass osv i ska inte kosta något för visum nu heller.

är 21 bast, är dock inte född till skrivare ;) lol

 

internet beror väll på var i thailand och hur länge man tänkt stanna, i bangkok & chiangmai ska det inte vara några prob då man kan dra in en egen lina och finns annars bra 3g internet där. i phuket osv vet jag inte men visst är internet viktigt även för mig då jag tänkt fortsätta spela mkt där så man slipper gula/har en anledning att inte festa varje dag ;);) lol

 

vore nog rätt kul att dela boende med andra pokerspelare där, men finns rätt mycket rötägg till folk så gör nog inte det med folk man knappt känner och trivs väldigt bra med att bo själv också.

 

Problemet som jag ser det är att det är så oerhört lite du kan reppa här. När du raisar pre så känns det inte i första hand som ett lågt/mellan pocketpar. Visst kan du ha ett set, men särskilt om han ser dig som spewy så tror jag att ett bustat färgdrag eller två överkort som alltmer desperat försöker trycka ut honom genom att donka tre gator är händer han definitivt kommer att räkna med i din range. Att åttan fullbordar en stege för dig känns inte särskilt troligt heller.

 

Vet inte hur du lirar dina starkare händer heller, men du kanske behöver tänka på hur ofta du kommer tom när du fyrar av 3 barrels så här och hur ofta du ändå har något. Annars är nog risken att du blir nersynad alldeles för ofta för att rullen ska må bra av det.

du har rätt, är nog bara de floppade trissarna jag kan ha för value här kanske överpar men har nog waaay to much air där som du säger, tål att tänkas på.

 

att tänka på

  • tänka på vad jag reppar genom min linje
  • köpa vff speed eller vff bikila.. det e frågan
  • var verkligen mitt pf avatarval det bästa.. kanske.. får tänka på det

 

här är något jag läst någonstans, stämmer det montro?

 

om bb och sb har 80 eller mer i fold to steal är det autoprofit att öppna anytwo till 3bb från button.

så har de ~70 är det nästan också autoprofit iom att jag kan välja att bara cbetta bra dry flops t.ex A72 K42 Q66 osv som borde få mkt folds.

tankar? eller foldar ni 93off i allafall?

 

jäkla pro-shortstacks på prima, det finns inte på partypoker så jag har aldrig behövt lära mig spela mot dem.. tips mottages tacksamt, det jag gör nu är att minraisa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jäkla pro-shortstacks på prima, det finns inte på partypoker så jag har aldrig behövt lära mig spela mot dem.. tips mottages tacksamt, det jag gör nu är att minraisa

 

Mycket bra, alla shortstacks spelar dessutom olika vilket är viktigt att hålla koll på. Vissa spelar helt utan synrange och kör bara Fold/3bet. Då funkar minraise jättebra emot dessa. Cbetar mindre än vad du brukar också eftersom vi spelar med mindre stackdjup, de brukar oftast folda eller köra ändå och håller inte på med att bluffa särskilt ofta om de kommer till en flop.

 

Click3bet är också en bra grej att använda emot shortstackande spelare (bots?) eftersom de inte heller spelare med synrange emot 3bet utan använder sig utav fold/4bet. De flesta har väldigt hög steal i BTN/SB om ingen annan raisat. Vissa kör med 70-80% och dessa får man jättemkt profit utav att bara click3beta. Andra kör 20-25% steal i BTN/SB och dessa ska man spela lite tightare emot t.ex.

 

Tänk på att alla shortstacks spelar olika och kör inte samma sak och anpassa dig efter vilken shortstack du har bland blindsen framför dig. Hoppas det hjälpte dig lite :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket bra, alla shortstacks spelar dessutom olika vilket är viktigt att hålla koll på. Vissa spelar helt utan synrange och kör bara Fold/3bet. Då funkar minraise jättebra emot dessa. Cbetar mindre än vad du brukar också eftersom vi spelar med mindre stackdjup, de brukar oftast folda eller köra ändå och håller inte på med att bluffa särskilt ofta om de kommer till en flop.

 

Click3bet är också en bra grej att använda emot shortstackande spelare (bots?) eftersom de inte heller spelare med synrange emot 3bet utan använder sig utav fold/4bet. De flesta har väldigt hög steal i BTN/SB om ingen annan raisat. Vissa kör med 70-80% och dessa får man jättemkt profit utav att bara click3beta. Andra kör 20-25% steal i BTN/SB och dessa ska man spela lite tightare emot t.ex.

 

Tänk på att alla shortstacks spelar olika och kör inte samma sak och anpassa dig efter vilken shortstack du har bland blindsen framför dig. Hoppas det hjälpte dig lite :)

ty, uppskattas!

inte ens tänkt på det där med minclick3bet men verkar mkt vettigt.

 

brukar dock lefta borden om jag får en shortstack bakom mig, fruktansvärt jobbigt när de ställer över vad som känns som alla mina opens :P

 

avslutar denna dagen back $100, toskade alla 5 AK vs KK AIPF :P

 

någon som har mods till miniview borden på prima? sjukt jobbig färg på dem nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du något knep för att hålla igång motivationen när du grindar så länge? Känns som jag måste ha något bet med en polare för att orka hålla igång längre än 5h osv. Tror jag ska sluta att kolla på resultaten när jag spelar, känns som man spelar sämre då också.

 

Ska försöka att grinda 8h per dag i hela september, vet inte om jag kan hålla det men det är mitt mål.:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nae motivationen är väll att vinna så man slipper lira cheeseburgerstakes livet ut ;) spelar oftast inte längre än max ~3h utan pause.

 

lite schysst musik är också skönt när man grindar länge ;)

tycker ljudböcker och ljuddokumentärer tär på mitt pokerlir.. blir ofokuserad, alltid torskat när jag testat iaf annars vore ju det kul också

 

denna som gäller just nu :P rätt soft och bra grindmusik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska försöka att grinda 8h per dag i hela september, vet inte om jag kan hålla det men det är mitt mål.:-)

det är rätt mycket :P mitt tips är dock att börja lite mindre, kör en vecka 8h varje dag inga undantag klarar du inte det ger du mig ett inköp. det tycker jag vi säger :)

du får langa HM screenshots som bevis sedan ok?

 

annars är jag på ett 200h propbet typ 2 inköp?

 

ger någon lite odds på 300h är jag lätt på också :D

 

backade ~$200 till imorse, bluffade bort några inköp rätt snabbt och kände mig rätt ofokuserad och rätt trist att spela så sket i det där med lockdown :P

 

dock kört en session till nu och ligger $100 upp för dagen, tror det är "tight is right" som gäller på prima, på party foldade folk oftast mot 3bets men på prima är det nog valuebet som gäller :)

 

ang 3b potter, tänker på 3b-bluff och vilka händer man bör göra det med.

i boken "let there be range" för $1850 står det att man bör 3betta med sc's

men tex "balugawhales 3b seminair" och rätt många andra tycker man ska 3b-bluffa med händer som är "top of folding range" t.ex A9o A3s K9s etc som är för svaga att syna preflop med.

 

främst i pos dårå, Ax händerna har ju rätt bra equity när de blir synade och blockers men sc's är inte lika dominerade och kan nog spela rätt aggro postflop.

 

jag tror "top of folding range" händerna är bättre att 3b-bluffa med här på small/microstakes? vad tror du :P

 

*edit: btw 2inköp va nog lite lite, säg 10 istället :D

 

en session till sedan månadssummering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...