Haslo Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 haha det är ju girls generation älskar den här låten Citera
Synabluffen Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 näst längst åt höger imho Uploaded with ImageShack.us Allt eller inget där. Skulle Fritzla dem alla nere i soprummet en weekend. Läderpiskor och aprikossnaps, oi oii! Citera
Kakmonstret Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 och streaken fortsätter. Inte sett en vacker asiatisk (icke känd) kvinna i hela mitt liv. fml Citera
Takalen Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 Japp, det stämmer. Det enda sättet att äga 100% lagligt i ditt namn som västerlänning utan bulvan företag. Kallas freehold. Ett condo project kan inte ha mer än 49% freehold enheter tror jag. Korrekt, Här heter det "freehold foreign quota" Som endast kan vara 49% av enheterna, Utländska ägare kan registrera sin lagfart, i sitt eget namn. 51% måste ägas av "thai name" eller "freehold thai name" allstå lagfarten registreras i ett Thai nationals name. I ett condominium complex med freehold lägenheter. Samma lag som dikterar vilkor för äganderätt i ett "Thailändskt bolag" som får äga mark. Endast 49% av bolaget får stå på utländsk äganderätt, för att räknas som ett Thaibolag. Cheers, Janne Citera
KallOödmjukDiva Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 Fifan vilken bra låt, fastnade på hjärnan så d skricker om d. Repeat under 12h grinden. Citera
MaiPenRai Postad 17 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 17 Augusti , 2011 hahah, rätt skön låt haslo kollat igenom lite i HM idag, något som ser jätteknasigt ut? ps. stats UNDER grafen Uploaded with ImageShack.us fan datorspel börjar bli rätt snygga också, ELMA & ignition håller nog inte längre. denna e rätt skön också Citera
Haslo Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 ja den är helt ok! Den blir ju bättre av att det är just dom som framför den Citera
heltok Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 slår ett slag för lite kpop istället: Citera
sammejao Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 kollat igenom lite i HM idag, något som ser jätteknasigt ut? foldar för mkt mot 3bets imo Citera
Haslo Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 slår ett slag för lite kpop istället: wow, *tummen upp* Citera
Fredron Postad 17 Augusti , 2011 Rapport Postad 17 Augusti , 2011 Hade du varit i Pai ännu eller? annars är ju motorbiketur upp dit och bada lite varma källor ett måste. Sitter själv och tänker att jag nog fan måste ta mig dit en månad i vinter eller så. foldar för mkt mot 3bets imo Kanske foldar för mycket mot 3bets, beror ju helt på vem det är som 3bettar. Citera
MaiPenRai Postad 18 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2011 foldar för mkt mot 3bets imo tror du har rätt, hörde att man ska sikta på runt 60-65%. du håller med i det? något annat du tycker ser knasigt ut? slår ett slag för lite kpop istället: rätt söta Hade du varit i Pai ännu eller? annars är ju motorbiketur upp dit och bada lite varma källor ett måste.Sitter själv och tänker att jag nog fan måste ta mig dit en månad i vinter eller så. Kanske foldar för mycket mot 3bets, beror ju helt på vem det är som 3bettar. inte än, blir absolut någon vända dit snart! hört bra om Pai och köra MC är ju alltid härligt uppe i norra thailand, given succe!! hör av dig om du åker till chiangmai . tycks om denna linje? FI: 26/17 4%3b 1.8AF 32%agfreq $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($108.16) BTN ($165.78) SB ($97.64) HERO (BB) ($102) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is BB 9:club: 10:club: CO raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, HERO calls $2 Flop: 10:diamond: 10:spade: Q:club: ($9.50, 3 players) HERO checks, CO bets $5, BTN calls $5, HERO raises to $16, CO folds, BTN raises to $35, HERO folds Citera
WhySoSerious Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 foldar för mkt mot 3bets imo +1 Citera
MrFroggyX Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 4bet bluffa lite mer. Men folda mot 5 bets. Gor det med hander som inte ar tillrackligt starka att syna ett 3bet med. Gor det mot frekventa 3 bettare. Citera
hankie123 Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 Tycker verkligen inte vi bör raise folda 9T där Citera
sammejao Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 . tycks om denna linje? FI: 26/17 4%3b 1.8AF 32%agfreq $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($108.16) BTN ($165.78) SB ($97.64) HERO (BB) ($102) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is BB 9:club: 10:club: CO raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, HERO calls $2 Flop: 10:diamond: 10:spade: Q:club: ($9.50, 3 players) HERO checks, CO bets $5, BTN calls $5, HERO raises to $16, CO folds, BTN raises to $35, HERO folds Antarktis Citera
MaiPenRai Postad 18 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2011 om detta händer istället då, kan vi folda turn kanske? vad slår vi? $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($108.16) BTN ($165.78) SB ($97.64) HERO (BB) ($102) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is BB 9:club: 10:club: CO raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, HERO calls $2 Flop: 10:diamond: 10:spade: Q:club: ($9.50, 3 players) HERO checks, CO bets $5, BTN calls $5, HERO raises to $16, CO folds, BTN raises to $35, HERO calls $19 Turn: 2:club: ($84.50, 2 players) HERO checks, BTN bets $38, $38 to HERO ($64)? Citera
SasaMatic Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 ännu kallare än att folda flop efter raise Citera
Fredron Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 om detta händer istället då, kan vi folda turn kanske?vad slår vi? $0.50/$1 No Limit Holdem 4 Players Hand Conversion Powered by weaktight.com Stacks: CO ($108.16) BTN ($165.78) SB ($97.64) HERO (BB) ($102) Pre-Flop: ($1.50, 4 players) HERO is BB 9:club: 10:club: CO raises to $3, BTN calls $3, 1 fold, HERO calls $2 Flop: 10:diamond: 10:spade: Q:club: ($9.50, 3 players) HERO checks, CO bets $5, BTN calls $5, HERO raises to $16, CO folds, BTN raises to $35, HERO calls $19 Turn: 2:club: ($84.50, 2 players) HERO checks, BTN bets $38, $38 to HERO ($64)? Känns som att du krånglar till det massa för dig, du skapar ju en situation där du inte har en aning om vad du ska göra. Det är ju sådana situationer man vill sätta motståndarna i, eftersom de ofta gör misstag. Summa sumaro, varför raisar du floppen? Det finns ingen opti line med den handen. Ifall BTN har hög WTSD t.ex. så tyder ju det på att han gillar att bluffcatcha så då kan det vara en bra idé att raisa floppen för att framstå som J9/KJ. Annars gillar jag nog Ch/call, Ch/call och sen donkbet på brickturn, då han antagligen checkar bakom med AA/KK samt Q(kanske att ta i men tror det ger högre värde iaf) . Raisar han river så är det antagligen en fold. Men som sagt, kika mer på din HUD/dina reads så bör du själv kunna svara på frågan bäst. Citera
MaiPenRai Postad 18 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 18 Augusti , 2011 +1 4bet bluffa lite mer. Men folda mot 5 bets. Gor det med hander som inte ar tillrackligt starka att syna ett 3bet med. Gor det mot frekventa 3 bettare. låter vettigt, jag brukar dock hålla mig till att inte 4b-bluffa alls om vi inte är lite lite djupa typ 115bb+ iaf. tror ja hörde de i en video och snappade upp. håller med dig ändå, 4betta mer mot de som 4bettar typ 11%+från blindsen/btn kan nog vara bra kandidater att 4b-bluffa mer. Tycker verkligen inte vi bör raise folda 9T där ännu kallare än att folda flop efter raise levlade lite för att få lite svar, trodde faktiskt någon skulle hålla med om att raise/fold är okej ^^ _______________ Känns som att du krånglar till det massa för dig, du skapar ju en situation där du inte har en aning om vad du ska göra. Det är ju sådana situationer man vill sätta motståndarna i, eftersom de ofta gör misstag. Summa sumaro, varför raisar du floppen? Det finns ingen opti line med den handen. Ifall BTN har hög WTSD t.ex. så tyder ju det på att han gillar att bluffcatcha så då kan det vara en bra idé att raisa floppen för att framstå som J9/KJ. Annars gillar jag nog Ch/call, Ch/call och sen donkbet på brickturn, då han antagligen checkar bakom med AA/KK samt Q(kanske att ta i men tror det ger högre värde iaf) . Raisar han river så är det antagligen en fold. Men som sagt, kika mer på din HUD/dina reads så bör du själv kunna svara på frågan bäst. bra post fredrik ska försöka svara raisar absolut floppen för värde. planen var ju att få in så mycket pengar i potten som möjligt då jag typ har nöten. tänkte aldrig ens på att folda min triss medans jag lirade handen. tror jag missar mycket värde genom att inte raisa här och räknar med att nästan _aldrig_ bli 3bettad på denna flop faktiskt. dock synad en hel del av KJ, AQ, KQ, KK, AA, QQ och TJ TQ KT AT och mot den rangen har vi 70% eq. och jag gillar en flop raise. om vi säger att fi är lite tightare och ger honom JT QT KT AT QQ KK AA AQ vilket är en rätt tight range så har vi ändå 60%equity när vi blir synad. men när FI raisar tror jag hans range ändras massor faktiskt. jag tror inte han höjer med KK AA AQ QQ, kvar blir då bara bättre Tior och då har vi 23% equity och en fold är rätt. MEN MEN MEN.... någon med bättre koll på pokern får jättegärna berätta var jag tänker fel, konstruktiv kritik tar jag gärna emot! Citera
Level Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 Med vilka händer balanserar du upp raise på den floptexturen? Syn florre och syn turn imo. Citera
Orrarah Postad 18 Augusti , 2011 Rapport Postad 18 Augusti , 2011 Du missar inte värde genom att syna här tvärtom. Din raise ser bara stark ut och får nog bort en del händer. Om du nu får syn, så betalar dom väl inte av 2 gator med sämre tillräckligt ofta för att det ska vara värt? Syna och låt dom skjuta på. Citera
MaiPenRai Postad 20 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 20 Augusti , 2011 Med vilka händer balanserar du upp raise på den floptexturen? Syn florre och syn turn imo. är väl inget balansfreak men AJ, KJs ATs kanske Du missar inte värde genom att syna här tvärtom. Din raise ser bara stark ut och får nog bort en del händer. Om du nu får syn, så betalar dom väl inte av 2 gator med sämre tillräckligt ofta för att det ska vara värt? Syna och låt dom skjuta på. håller med dig orrah. syna floppen här är nog högst EV, får bli så nästa gång. förövrigt är jag typ even för månaden och gjorde några kassa spel idag och några igår, känns lite segt tbh. Citera
MaiPenRai Postad 21 Augusti , 2011 Författare Rapport Postad 21 Augusti , 2011 första 1400 händerna är 31/26 12%3b så jag kan tydligen inte spela LAG resten är 26/21 7%3b. roligare att vinna så borde nöja mig så. Citera
Recommended Posts