Gå till innehåll

(PLO) 11:e juni 2010


Mr_Tight

Recommended Posts

tror det är försent för att fixa till det,

 

eventuellt om du lyckas hitta stake så.

 

Är ni kompisar som skämtar med varandra eller? Låter ju lite väl elakt annars?

 

 

Och det är nog fan bra att skriva om massa regler som man ska ha men överdriv inte! Kolla på de händer du spelat bra och peppa dig själv att bara spela varje hand så bra du kan. Man ska tänka på det positiva för tänker du bara "jag ska inte tilta jag ska inte tilta jag ska inte tilta" så kommer du 100% att tilta. Det blir som en självuppfyllande tvångstanke. Tänk istället jag ska spela bra poker, jag ska göra fina värdebet, jag ska göra bra foldar jag ska spela i position, jag ska ÄGA dem osv osv osv :-D

Och se till att allt störande runt dig är borta då du ska lira. Är disken gjord? Är det städat? Har du något gott att äta? Bra musik? Sköna tofflor? Detta låter ju lite psyk också men jag spelar bättre då allt är bra runtomkring och bara pokern är i centrum.

 

Och du vet ju innerst inne att är en bra spelare så spela så som du kan och nöt på utan att psyka ur så vänder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 82
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Är ni kompisar som skämtar med varandra eller? Låter ju lite väl elakt annars?

 

 

Och det är nog fan bra att skriva om massa regler som man ska ha men överdriv inte! Kolla på de händer du spelat bra och peppa dig själv att bara spela varje hand så bra du kan. Man ska tänka på det positiva för tänker du bara "jag ska inte tilta jag ska inte tilta jag ska inte tilta" så kommer du 100% att tilta. Det blir som en självuppfyllande tvångstanke. Tänk istället jag ska spela bra poker, jag ska göra fina värdebet, jag ska göra bra foldar jag ska spela i position, jag ska ÄGA dem osv osv osv :-D

Och se till att allt störande runt dig är borta då du ska lira. Är disken gjord? Är det städat? Har du något gott att äta? Bra musik? Sköna tofflor? Detta låter ju lite psyk också men jag spelar bättre då allt är bra runtomkring och bara pokern är i centrum.

 

Och du vet ju innerst inne att är en bra spelare så spela så som du kan och nöt på utan att psyka ur så vänder det.

 

Jo, allt runtomkring är viktigt, helt rätt.

Harmoni, sömn, träning, avslappning, allt sånt.

 

Ska fokusera på bra spel som du säger.

 

 

 

Detta kommer jag greja.

Sova nu så man är utvilad inför första dagen i resten livet ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför ska jag låta trevlig i en sådan situation? tror inte han tar det på fel sätt ivf

 

Ja det klart man ska vara ärlig. Men du tror alltså att han är körd för livet på omahan om han inte skaffar stake? Låter ju inte sant någon stans....

 

 

Vore ju kul att läsa vidare i db'n men man måste ju ha något lösen på den där superhemliga omaha-delen av forumet :-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det klart man ska vara ärlig. Men du tror alltså att han är körd för livet på omahan om han inte skaffar stake? Låter ju inte sant någon stans....

 

 

Vore ju kul att läsa vidare i db'n men man måste ju ha något lösen på den där superhemliga omaha-delen av forumet :-(

 

Boman har en poäng, jag har ju hållt på flera år och tiltat m.m. Om man med "körd" menar att jag fortsätter tilta regelbundet och allvarligt (oavsett om jag vinner en del och klarar försörjningen dugligt) så är det ju faktiskt sannolikt med mitt "trackreckord".

 

Krävs nu att jag lyckas med något jag aldrig fixat innan. Jag tror dock verkligen 100% att jag kommer fixa det denna gång men förstår att många tvivlar.

 

 

Mm håller med.. fortsätt skriva här istället :)

 

instämmer med föregående författare, fortsätt skriva här :-)

 

Smickrande att ni ville ha kvar mig men som jag kommer skriva nu vill jag inte att hela Sverige ska kunna läsa.

 

 

 

Kan sammanfatta första dagen iaf.

Skötte mig bra, tiltade inte, spelade bra.

 

Har börjat med avslappningsövningar, läser om mindfullness, letar tilttriggers etc. etc.

 

 

 

Återkommer med sammanfattningar här sen.

 

Over and out

 

/Mr Tight

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...